rss

Hyundai I10 1.2 84 CP vs Kia Picanto 1.0 69 CP 2014-Batalia piticilor din Coreea

Grupul asiatic Hyundai-KIA este considerat de marii constructori europeni cel mai de temut concurent pe piata din Europa.

Hyundai I10 1.2 84 CP vs Kia Picanto 1.0 69 CP 2014-Batalia piticilor din Coreea

De aceasta data Volkswagen nu a mai nominalizat marca Toyota drep concurentul de seama pentru VW ci Hyundai-KIA, o companie din Coreea de Sud care ofera masini cu un extraordinar raport pret-perfomante-costuri.




Exemplarele din acest test comparativ sunt cele mai mici masini Hyundai si KIA, masini care la prima vedere par putin de luat in seama insa care daca ne uitam pe cifrele de vanzari sunt adevarat tigrii asiatici.



Spunem vanzari si ne referim la piata din Uniunea Europeana care pana acum cativa ani a fost axata preponderent pe masinile low-cost Fiat si Citroen Peugeot, insa care de cativa ani a inceput sa fie mare consumatoare de Hyundai si KIA.


I10 SI PICANTO ACEEASI PLATFORMA TEHNICA INSA COMPLET DIFERITE


Spunem diferite pentru ca, in ciuda faptului ca ambele masini utilizeaza aceeasi platforma tehnica sunt concepute sa nu se concureze reciproc, iar gradul de exclusivism este atribuit modelului Picanto in defavoarea lui i10.


Aici trebuie spus ca Hyundai I10 are un pret de achizitie mult mai mic insa si ofera un nivel de echipare mult mai saracacios, iar Picanto este considerat de noi una dintre cele mai dotate masini din clasa mini.



Pe un model Picanto se poate montat atat un volan incalzit cat si aer conditionat automat plus un sistem de navigatie de ultima generatie, in timp ce I10 este o masina destinata volumelor echipamentele sale optionale fiind mai putin variate.


Ambele pot sa primeasca un aer conditionat automat insa doar Picanto are dotari de masina premium.


Masinile de fata inmatriculate in Romania sunt exact opusul mentalitatii lor de vanzare, respectiv Hyundai I10 are motorizare de 1.2 litri si un nivel de echipare de top in timp ce Picanto vine echipat cu motorizarea de baza de un litru si un entry-level ca echipamente.


 


INTERIOR




Ambele masini sunt realizate conform mentalitatii coreene, respectiv cu o calitate de fabricatie de top insa cu o calitate perceputa de baza.


Acest lucru se traduce prin utilizarea de materiale din plastic dur nu de o calitate foarte buna, insa fara doar si poate o calitate durabila.




Dintre cele doua masina celor de la KIA este Made in Koreea adica este usor mai buna calitativ, in timp ce I10 este Made in Turkey. Aceast lucru nu este unul neaparat negativ pentru ca Picanto are taxe de import extra fata de I10.


MOTORIZARI HYUNDAI-KIA





Ambele motoare sunt de turatie si se preteaza mersului in mediul urban, insa fara doar si poate noi cei de la Autolatest recomandam doar motorizarea mai mare de 1.2 litri care devolta o putere maxima de 85 CP si 94 Nm. Acest motor cu 4 cilindri in line trage bine si permite modelului Picanto sa ajunga la 100 de km/h in doar 11.4 secunde. Viteza maxima este de 175 km/h, cifra mai mult decat suficienta pentru o citadina.


Motorizarea mica de un liru cu doar 3 cilindri in line are doar 69 CP si consuma in medie in mediul urban 7.3 litri la 100 de km parcursi. Motorizarea mai mare are un consum in medie cu pana la un litru de benzina mai putin, acesta fiind inca un criteriu pentru care este recomandata.


TRANSMISIE





Ambele masini sunt echipate cu o transmisie manuala cu 5 trepte suficienta pentru mersul in mediul urban insa doar pentru KIA se poate opta pentru o cutie automata clasica cu 4 trepte.


Aceasta este realizata pentru pietele din Asia si SUA, si reprezinta un etalon in aceasta industrie cand vorbim de fiabilitate.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Daca suntem pusi in fata unei alegeri dintre cele doua masini trebuie sa tinem cont de faptul ca modelul KIA este construit in Coreea iar I10 in Turcia. Daca trecem cu vederea acest criteriu putem spune ca I10 are un habitaclu mult mai bine pus la punct iar masina celor de la Hyundai are un tren de rulare mult mai rafinat.



Modelul Picanto este mai scump insa este produs in Coreea, adica are din start o calitate de fabricatie mult mai buna. In plus fata de aceasta masina dispune de o garantie de 7 ani sau 150.000 km in timp ce I10 nu are decat o garantie de 5 ani fara limita de km ( irelevant pentru o masina citadina).




Mai mult decat atat Picanto are un nivel de echipare optional mult mai bine pus la punct, iar cutia de viteze automata cu 4 trepte este un ingredient crucial pentru doamnele care merg in marile orase europene.


De asemenea Picanto poate sa fie echipat cu sistemul ISG care opreste motorul la semafor, fiind in medie mult mai economic decat I10.


Asadar castigatorul in acest test drive daca nu ne intereseaza un pret mai mare de achizitie este KIA Picanto, insa daca vrem o masina mai ieftina decat un VW Up sau un Citroen C1 atunci trebuie sa ne uitam la fratiorul Hyundai I10.




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test comparativ hyundai i10 vs kia picanto 2014, drive test kia picanto 1.2 2014, drive test hyundai i10 1.2 2014, test drive kia picanto 2014, kia picanto vs vw up0, hyundai i10 vs vw up, citroen c1 vs kia picanto, cutie automata kia picanto, volan incalzit picanto, picanto isg

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.07.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.07.2014 | 12:00 EEST

  I10Picanto
MOTOR/ENGINE MOTORL4 BenzinaL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)1248998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)84/600069/6200
Moment motor (Nm/rpm)94/350094/3500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)36653595
LATIME C(mm)16601595
INALTIME(mm)15001480
GREUTATE (kg)1050820
PERFORMANTE V Max (km/h)171154
0-100 km/h (secunde)11.414.4
Consum Mediu (litri)6.56.5
PRET fara TVA (euro)--
cu TVA (euro)--
CAROSERIE Habitaclu108
Calitate de Fabricatie79
Echipare Standard67
Portbagaj97
CONFORT Confort Rulare97
Scaune fata/spate9/88/7
Climatizare99
Zgomote97
DINAMICA Rafinament Motor106
Reprize95
Consum1010
Tractiune88
Franare910

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 26.11.2017 | 12:00 EET