rss

Test Drive cu noua KIA Rio 1.5 CRDI 110 CP

Saptamana trecuta importatorul Kia in Romania, Kia Rom Auto , a prezentat in premiera in Europa Centrala si de Est noul lor model Rio.

Test Drive cu noua KIA Rio 1.5 CRDI 110 CP

Daca vechea generatie a fost considerata o masina banala care era buna doar sa ajungi de la punctul A la B, noul model este cu totul si cu totul o alta poveste. Importatorul Kia Rom Auto reprezinta in acest moment pentru piata auto din Romania unul, daca nu cel mai dinamic reprezentat auto care actioneaza la noi.


Spunem aceasta deoarece la inceputul anului daca spuneai Kia reprezenta acelasi lucru precum cu Daihatsu sau Proton, adica o marca de automobile care categoric nu se adreseaza publicului roman.


Din momentul infintarii in ianauarie 2005, Kia Rom Auto a crescut atat de mult si consistent incat vara aceasta a inceput sa devina o problema considerabila pentru celilalti jucatori de pe piata auto din Romania. Avalansa premierelor si profesionalismul celor care conduc destinele marcii coreene la Bucuresti, au facut ca un constructor aproape anonim pana mai ieri sa ofere automobile special pentru clientul din Romania.


Vanzarile pana in prezent depasesc asteptarile, cele 600 de unitati comercializate pana in prezent reprezinta un neasteptat succes, iar pana la sfarsitul anului se estimeaza ca vanzarile vor atinge 1000 de masini. La inceputul acestei luni am fost martorul lansarii in premiera in aceasta parte a Europei a modelului Kia Rio. Locul prezentarii micutului asiatic a fost superba Delta Dunarii, cel mai virgin teritoriu al batranului continent.


Despre marca KIA


Kia este un constructor coreean care, ca de altfel precum marea majoritate a constructorilor de la rasarit, produc si comercializeaza cu succes automobile ce se intgreaza in clasele inferioare, cele care tind spre clasele superioare dispunand de un handicap din punct de vedere al imaginii.


Astfel, noul Rio este succesorul unui automobil care in ciuda faptului ca dispunea de un design tineresc si de o calitate de fabricatie acceptabila nu a avut nici o sansa deoarece pretul de achizite suferea datorita taxelor impuse de Uniunea Europeana automobilelor produse in afara pietei unice.


Noul model, chiar daca se supune acelorasi piedici vamale precum si predecesorul sau, este un automobil cu totul si cu totul nou.


Designul caroseriei nu surprinde dar nici nu respinge privirile curioase, partea frontala cu blocurile optice de mari dimensiuni degaja un aer tineresc, iar in spate liniile caroseriei care se imbina perfect cu designul stopurilor, creeaza o imagine rafinata, aproape clasica. Varianta in trei volume nu sufera la nivelul design-ului precum Renault-ul Clio Symbol, aceasta caroserie schimband in totalitate perceptia de berlina nascuta dintr-un hatch-back.


INTERIOR


In interior, noul Rio demonstraza ca inginerii de la Kia sunt printre cei mai inovativi din lume, astfel, plansa de bord este construita parca dupa cea a Opel-urilor Ascona sau a Renault-urilor 18 din anii 80, respectiv cu toate echipamentele la indemana soferului, insa cu o consola centrala mult micsorata pentru a creste spatiul celor din fata.


Masivitatea unor planse de bord ale unor modele europene de succes in care practic te lovesti cu genunchiul si care i-ti dau o impresie de cockpit de avion de lupta in defavoarea unui spatiu cat mai mare si aerisit reprezinta o eroare care in inetriorul micutului coreean nu exista.


Materialele plansei de bord nu sunt foarte rafinate insa asamblarea per total a interiorului sa dovada de durabilitate chiar si in situatia parcurgerii unor drumuri cu denivelari accentuate precum sunt cele din Bucuresti sau prin imprejurimi.


Instalatia audio cu CD Player si magazie de CD-uri si nu in ultimul rand climatizarea automata sunt elementele de lux care fac din condusul unui Rio o traire la cel mai inalt nivel.


MOTORIZARI DIESEL CRDI EXTREM DE ECONOMICE


La nivelul motorizarilor Rio este oferita cu trei motoare , doua pe benzina si un diesel.


Astfel, varianta de baza este echipata cu un patru cilindri de 1,4 litri , motor care este capabil sa dezvolte o putere maxima de 97 de CP la 6000 de rpm , si un cuplu motor de 127 de Nm. Acest motor in ciuda puterii de aproape 100 de CP este totusi destul de lenes deoarece greutatea de peste o tona si cuplul motor disponibil la turatii foarte mari nu favorizeaza un condus relaxant .


O alegere mai buna este motorul de 1,6 litri de 120 CP, propulor care nu mai are probleme cu greutatea lui Rio. Varianta cea mai buna este bineinteles Rio-ul echipat cu noul motor diesel CRDI de 1,5 litri.


Acesta ofera o putere maxima de 110 CP, cea mai mare din clasa, iar cuplul motor de 235 de Nm, disponibil inca de la o turatie de 2000 de rpm, fac din noul Rio un automobil foarte placut la condus.


Surpriza oferita de acest CRDI este aceea ca Rio parca se descurca mai bine in afara orasului unde o viteza de croaziera de 160 de km/h se atinge si mentine confortabil la o turatie destul de economica de 3500 rpm.


Acest motor diesel cu sistem common rail si turbina cu geometrie variabila este capabil sa consume in regim economic doar 4,1 litri , insa si atunci cand se cere este capabil sa ofere reprize si perfomante de top.


PRET DE ACHIZITIE


Noua Kia Rio este disponibila la noi in schimbul unui pret de pornire de 7.990 euro pret CIP, insa daca nu achizitionati masina pentru firma, alegeti varianta 1,5 CRDI la nivelul de echipare Dynamic EX care este oferita la un pret CIP de 11.932 euro, dotarile de lux si finisarile superioare fiind elemente care nu trebuie evitate.


17 septembrie 2005



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive kia rio, test in premiera kai rio, rio crdi, primul test in romania kia rio, comportament rutier, motor diesel crdi, 1.5 110 cp, consum real de combustibil, tren de rulare, test anduranta, kia rio delta dunarii, pret achizitie, distributie lant, valoare de revanzare, second hand, plansa de bord, dotari standard

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.10.2007 | 07:50 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.10.2007 | 07:50 EEST

  Riopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1493
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)110/4000
Moment motor (Nm/rpm)235/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)3.990
LATIME C(mm)1.700
INALTIME(mm)1.470
GREUTATE (kg)1146
PERFORMANTE V Max (km/h)176
0-100 km/h (secunde)11.5
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie4
Echipare Standard4
Portbagaj5
CONFORT Confort Rulare7
Scaune fata/spate8
Climatizare9
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum7
Tractiune8
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 26.11.2017 | 12:00 EET