rss

In test drive cu regele segmentului hot-hatch! Noul Renault Clio RS Tropy 1.6 Turbo Facelift 2017

Si cand spunem Regele Segmentului, ne referim la faptul ca masina de fata nu are in prezent nici un concurent real!

In test drive cu regele segmentului hot-hatch! Noul Renault Clio RS Tropy 1.6 Turbo Facelift 2017

DESPRE RENAULT SPORT


Inca din primele momente cand ne aflam la volanul unui model Renault Sport, trebuie sa ne aducem aminte ca francezii realizeaza de cateva decenii bune cele mai performante masini sport din Europa, cu preturi de achizitie relativ mici.



Unii vor spune ca masina de fata este tot un Renault, adica un model francez care nu se ridica la nivelul concurentei germane, insa in realitate acesti francezi dau nastere unor sportive de vis.


Tot ei, realizau in urma cu ceva vreme si cele mai bune masini de Formula 1, loc unde germanii inca nu au avut curajul sa se aventureze cu succes. 


DE CE CLIO SI NU FIESTA, CORSA SAU POLO?




Fanii masinilor sport hot-hatch stiu, fara prea multe discutii, ca in acest segment nu exista decat marcile franceze cu al lor Clio RS si concurentul sau de baza 208 GTI.


Citeste testul cu vechiul Clio III Gordini AICI!


De fiecare data cand Opel a incercat sa ofere o Corsa OPC, aceasta a demonstrat ca are un motor bun, insa duce lipsa la capitolul tren de rulare setat dinamic. De partea cealalta Ford, care in Europa este o marca germana, ofera o Fiesta ST de top insa, care nu are momentan un pachet motorizari-suspensie la nivelul francezilor.



Despre VW Polo nu mai are rost sa-l aducem in aceasta discutie, pentru ca are cel mai slab motor din clasa 1.4 TSI si o imagine relativa cand este pusa fata in fata cu francezii.


Pe scurt, singurul concurent de seama pentru aceasta masina ramane 208 GTI, care din pacate in Romania a avut si are in continuare o cariera modica din toate punctele de vedere.



Exact acesta este raspunsul corect cand vorbim de Clio RS vs concurenta sa directa.


CAROSERIE CLIO RS TROPHY 2017


Noua masina a celor de la Renault vine acum cu un usor facelift exterior, care aduce in premiera pe langa noile faruri Bi-LED si setari noi pentru transmisia germana EDC6.




La interior, un Trophy by Renault ramane un model exotic, adica scaunele Recaro sunt best in class, asemenea pozitiei la volan si de ce nu a trenului de rulare extrem de sportiv pe soselele foarte bune sau pe circuit.


De fapt, aceasta este singura masina din segmentul sau care are sanse de reusita pe orice circuit, indiferent ca este pusa in fata concurentei enumerata mai sus sau chiar si a modelelor din segmente superioare.


COMPORTAMENT RUTIER




Asa cum spuneam, noua cutie EDC 6 realizata de catre germanii de la Getrag, are acum un nou soft care remediaza problemele de confort intalnite pe modelul precedent, in mediul urban. In plus, aceasta are acum o rapiditate crescuta cand vorbim de schimbarile de trepte fulminante, in modul RACE.


Un punct critic al noului Clio RS Trophy este si componenta anvelope, care este reprezentata aici de cele mai bune din lume, respectiv gama 205/40/R18 Michelin Pilot Super Sport.


Motorul de origine Nissan Nismo, are numele de cod M5Mt 401 si ofera o putere maxima de 220 CP si un moment motor variabil, datorita functie over-boost.


 


Acest lucru inseamna ca in loc de 260 Nm cat ofera versiunea de 200 CP RS, noul RS Trophy dezvolta 280 Nm in treptele 4 si 5 pentru reprize fulminante.


De asemenea, masina aceasta are si un raport mai mic de demultiplicare al directiei electrice, care este acum de 2.41 rotatii fata de 2.67  rotatii ale versiunii de baza.


CONCLUZII REALE AUTOLATEST


Toate aceste detalii tehnice ne permit a spune ca masina aceasta este relativ greu de condus pe soselele din Romania, pentru ca suspensia fie este prea rigida, fie agresivitatea motorului ne indeamna constant a trece peste limitele legale.



Daca suntem insa o persoana activa care iubeste un stil de condus sportiv, atunci noul Clio RS Trophy este singura alegere posibila momentan pe piata din Romania.


Are cel mai bun raport pret-performante-costuri din Europa, adica este fara doar si poate cea mai buna masina sport hatch din istorie.


In alta ordine de idei, pentru a intelege ceea ce inseamna Renault Sport si masinile sale concurente, trebuie neaparat a conduce in mod sportiv un Clio RS Trophy 2017.


Dupa ce te-ai obisnuit, chiar si marcile BMW, Mercedes sau Audi urmeaza sa-ti para ca fac masini greoaie si lente, in virajele scurte ale unui drum de munte.




PRO


Imagine de marca


Cea mai buna masina din clasa ei


Motor Nissan Nismo expliziv si relativ economic


Cutie EDC revizuita si extrem de rapida in schimbarea vitezelor


Valoare mare de revanzare


Cel mai mic pret pentru o masina de peste 220 CP


Cea mai buna suspensie din clasa sa


 



CONTRA


Nu prea exista lucruri de criticat! Totul este exact cum ne-am asteptat


 








Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, test drive Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, test ro Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, test drive circuit Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, drive test Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, consum Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, pret Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, 0-100 km/h Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, 0-200 km/h Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, regele hot hatch, cutie edc6 getrag, garda la sol Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, drift Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017, race mode Renault 1.6 Turbo R.S. TROPHY EDC facelift 2017

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 19.09.2017 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 19.09.2017 | 12:00 EEST

  CLIO IVpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)1618
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)220/6050
Moment motor (Nm/rpm)280/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4090
LATIME C(mm)1732
INALTIME(mm)1432
GREUTATE (kg)1179
PERFORMANTE V Max (km/h)235
0-100 km/h (secunde)6.6
Consum Mediu (litri)5.9
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare5
Scaune fata/spate10/5
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.11.2017 | 12:00 EET