rss

Le Pionner! Test cu noul Renault Grand Scenic dCI 110 CP 2011

De fiecare data cand vorbim de un Renault Grand Scenic trebuie sa ne aducem aminte de faptul ca aceasta masina a dat startul unui segment auto extrem de important pentru clientii din Europa.

Le Pionner! Test cu noul Renault Grand Scenic dCI 110 CP 2011
Cand si-a facut aparitia prima generatie aceasta a starnit pe langa admiratie si controverse, deoarece nimeni nu era obisnuit sa achizitioneze o masina compacta care sa ofere un spatiu interior demn de monvolumele mai mari si mult mai scumpe.

Atunci cand Renault a oferit Europei noul Megane Scenic I toata lumea a refuzat sa inteleaga noul concept de automobil citadin care poate sa gazduiasca in comfort deplin 5 pasageri. Dupa primul "soc" clientii au realizat eficienta unei astfel de masini de familie in mediul urban, vanzarile atingand un nivel de top.

Scenic I

Atunci cand vorbim de Scenic 2011 nu putem sa nu aducem aminte de predecesorii sai care au intrat in istoria drept primele masini MPV din clasa compacta. Cel care a pornit aceasta "nebunie" se numea Megane Scenic I si nu era decat un Megane HatchBack cu plafonul inaltat pentru a permite un volum interior mai bun. In mare parte plansa de bord a ramas identica cu cea a masinii compacte, insa si aici Renault a oferit un feeling in spatele volanului de automobil normal si nu de utilitara. Acest lucru impreuna cu dotarile optionale de top au facut din acest model un best seller european.

Echipa Autolatest recomanda celor care se gandesc sa-si achizitioneze un astfel de model motorizarea diesel 1.9 dTI care dezvolta o putere maxima de 100 CP. Fanii motoarelor pe benzina sunt sfatuiti sa se uite mai atent spre motorizarile de 1.6 si 1.8 litri. Ambele au demonstrat o fiabilitate foarte buna.

Scenic II

Cea de-a doua generatie a MPV-ului compact Renault Scenic se bazeaza exclusiv pe modeul Megane II, o masina mult mai buna din toate punctele de vedere in comparatie cu generatia precedenta. Noul Scenic a dus nivelul tehnologic din interior mult peste tot ceea ce ofereau modelele concurente care au inceput sa-si faca prezenta. Chiar si asa, masina demonstreaza o fiabilitate foarte buna cu motorizarea diesel de doi litri dCI si 150 CP.

Peste 500 de km cu noul Grand Scenic 2011

Masina din acest test drive se numeste Grand Scenic si reprezinta in acest moment singurul model comercializat in Romania.

Daca pana anul trecut cineva dorea un Secnic simplu (versiunea doar cu 5 locuri) nu era nici o problema. Acum insa Renault Romania ofera clientilor doar modelul Grand Scenic, masina care in versiunea entry-level are doar 5 locuri.

Interior

Fata de modelul precedent acest noul Grand Scenic este o masina care aduce multe avantaje tuturor pasagerilor. In primul rand din punct de vedere calitativ noua masina se afla in acest moment in topul segmentului. Noul Grand Scenic se prezinta clientilor cu o noua plansa de bord realizata foarte bine, aceasta fiind realizata integral din spuma poliuretanica extrem de placuta la atingere.

Per total noul interior al modelului Grand Scenic primeste nota 9 din partea noastra si devine una dintre cele mai bune masini din segment calitativ la un pret de achizitiei mai mic de 30.000 euro.

Asadar, fanii masinilor germane asa zis foarte bine realizate mai trebuie sa se uite putin si in ograda celor de la Renault pentru a face o comparatie echitabila a masinilor inainte de achizitie.

Motorizare

Sub capota extrem de mica a noului Renault Grand Scenic 2011 se ascunde o motorizare diesel de 1.5 litri arhicunoscuta de toti romanii, fie ca vorbim de modelele Dacia fie ca ne raportam la cele cu siglele Renault sau Nissan. Pur si simplu acest diesel dCI de 1.5 litri este mai bine raspandit in Romania decat venerabilul 1.9 TDI de origine Volkswagen.

Propulsorul de fata are o putere maxima de 110 CP si ofera un moment motor de 240 Nm incepand cu o turatie de 1750 rpm, putere care face viata in spatele volanului masinii de fata realmente placuta.

Aici niciodata nu o sa vorbim de sportivitate sau un rafinament de nota 10, insa motorul celor de la Renault raspunde realtiv prompt la necesitatile traficului din tara. Cel mai mare avantaj al sau este cel financiar unde cilindreea mica si consumul exagerat de mic pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1500 de kg fac din acesta un alergator de cursa lunga.

Autonomia masinii cu un rezevor plin de 60 litri este de peste 1.300 de km cand se ruleaza in mediul extraurban, marele avantaj al sau fiind si transmisie manuala cu 6 rapoarte cu demultiplicare lunga care permite o viteza de croaziera mare la o turtie mica a motorului.

Cel mai mare regret este lipsa motorizarii dCI de 1.6 litri care ofera o putere maxima de 130 CP si un moment motor de 320 Nm la 1.750 rpm. Acest motor urmeaza sa inlocuiasca usor acest 1.5 dCI si vine sa ofere pe langa o putere maxima si o distributie pe lant garantata de Renault peste 250.000 de km.


Gadget Show

Una dintre cele mai atragatoare componente ale noii masini este capitolul electronica si gadget-uri, modelul fiind echipat optional cu un sistem de navigatie TomTom de ultima generatie si cu instalatie de aer conditionat automata cu doua zone imprumutata de la fratiorii mai mari Laguna si Megane.

Pentru cei care sunt in ton cu moda trebuie spus ca Renault ofera pe acest model o frana de mana electro-hidaulica, senzort de ploaie si lumini si un pachet complet de elemente de siguranta precum ESP, AFU sau o baterie completa de airbag-uri.

Concluzie

Unul dintre cele mai apreciate modele Renault din toate timpurile a primi o generatie noua si demonstreaza din nou ca inventatorul segmentului MPV compact trebuie luat in serios pentru ca noul Grand Scenic ridica din nou stacheta la capitolul calitate de fabricatie, pret de achizitie si motorizari diesel ECO2.

Comportamentul masinii a trecut peste problemele copilariei si se prezinta extrem de eficient chiar si cand se ruleaza pe drumuri nu foarte bune precum sunt cele din Romania.

Spatiul interior reprezinta din nou un etalon al segmentului, nivelul de echipamente oferit standard reprezinta o amentintare chiar si pentru masinile produse in Coreea sau Japonia.

Nota noastra a celor de la Autolatest este de 9.6 deorece masina arata bine, se cunduce elegant si ofera cea mai economica motorizare diesel din segment in acest moment.

PRO

Imagine de marca, calitate de fabricatie de top, dotari cuprinzatoare, comportament rutier comfortabil, diesel extrem de economic, pret de achizitie bun

CONTRA

Diesel-ul este economic insa nu ofera performante rutiere foarte bune, puntea spate este de factura usor arhaica, merita doar echiparea de top

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.10.2011 | 04:08 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.10.2011 | 04:08 EEST

  Scenicpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)110/4000
Moment motor (Nm/rpm)240/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4560
LATIME C(mm)1845
INALTIME(mm)1645
GREUTATE (kg)1550
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)12.5
Consum Mediu (litri)5.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)19.200
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize6
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST