rss

Mazda Tace si Face! Test drive cu noul model CX-3 SkyActiv-D 1.5 de 105 CP cutie automata

Japonezii nu se lasa si ofera in premiera o noua masina crossover pe piata din Europa.

Mazda Tace si Face! Test drive cu noul model CX-3 SkyActiv-D 1.5 de 105 CP cutie automata

Mazda ofera incepand cu aceasta luna in Romania o masina complet noua, o masina care vine pe piata exact intr-un moment in care europenii achizitioneaza din ce in ce mai mult masini crossover.


"Mazda Tace si Face" este un motto care se preteaza cel mai bine marcii japoneze pentru ca acestia au demonstrat in ultimii ani ca dau nastere unor masini de top fara a avea o imagine de marca mai buna in Europa decat concurenta traditionala precum VW sau Opel.



Pur si simplu Mazda este un constructor care a inteles ca nu este bine sa cumperi motoare produse de altii, si ca design-ul unei masini inca reprezinta un element decisiv in achizitia unei masini noi.


Linia optica a noii masini aduce mult cu masivitatea controlata a unui CX-5 insa si linia fluida si dinamica a unei Mazda 3. Modelul de fata arata bine din orice punct este privit, lucru greu de spus pentru multe alte masini europene.


La interior Mazda C-3 este un crossover care utilizeaza o plansa modificata a micutei Mazda 2, bord care este simplist insa care permite soferului sa acceseze toate comenzile extrem de facil.




Despre pozitia la volan putem spune ca este cea mai buna din segment pentru ca reglajul scaunului este amplu si aici poate sta si un sofer cu o inaltime mare.


Indicatoarele identice cu cele ale lui Mazda 2 sunt centrate toate in jurul unui turometru masiv, detaliu tipic unei masini sport. Calitativ noul CX-3 este o enigma pentru ca are si materiale de cea mai buna calitate la interior, insa si cateva materiale de slaba calitate precum un plastic dur in partea superioara a plansei de bord.


PRIM CONTACT CU NOUL MOTOR SKYACTIV 1.5 D 2015




La capitolul motorizari japonezii nu au ales solutia celor de la Toyota care cumpara motoare diesel de la BMW sau Nissan care foloesc motoare diesel Renault, ei realizand prin forte proprii motoare pe benzina si diesel de generatie noua 100% made in Japan.


Motorizarea de fata face parte din gama Skyactiv D care are o cilindree de 1.5 litri. Acest motor are 4 cilindri in linie si o compresie impresionata de 14.8:1. Aceasta cifra nu spune multe la prima vedere insa din punct de vedere al comportamentului motorului este un salt impresionat fata de ceea ce ofera concurenta.


Motorul acesta are un moment motor la nivelul unui motor Mazda pe benzina de 2.5 litri, respectiv 270 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm.


Pe langa compresia foarte mica acest motor are si un EGR complet diferit fata de cel al concurentei, respectiv acesta functioneaza atat cu presiune inalta cat si joasa pentru a da un raspuns prompt al motorului in zona de turatii mici.


Ultimul insa cu siguranta nu si cea din urma tehnologie de top este un sistem de racire cu apa pentru sistemul intercooler al motorului care pe deasupra este si integrat complet in admisie pentru o racire eficienta. Acest concept a fost lansat de BMW pe motorul triturbo de trei litri si 381 CP, insa Mazda a reusit sa ofere aceasta racire fortata pt intercooler pe un motor cu o singura turbina de cilindree mica.




Consumul afisat de Mazda pentru acest model este in medie 4 litri, insa in viata de zi cu zi masina de fata a consumat intr-un Bucuresti aglomerat cu sistemul de AC activat in medie 6.5 litri.


Cand iesim in mediul extraurban motorul consuma fara probleme chiar si 3.5 litri pentru fiecare 100 de km, cifra foarte buna daca tinem cont de faptul ca modelul din acest test este echipat cu o transmisie automata cu 6 trepte.


COMPORTAMENT RUTIER CX-3 CUTIE AUTOMATA




Inca din primii km nu am putut sa nu observam faptul ca noul CX-3 este o masina care se integreaza fara probleme mentalitatii Mazda, adica o masina cu reale capabilitati sportive.


Trenul de rulare este dinamic si ofera o stabilitate foarte buna chiar si cand drumul este cu denivelari, compromis de top realizat de tehnicienii japonezi. Daca ne gandim sa iesim in modul off road cu aceasta masina trebuie sa spune stop pentru ca avem de fata un crossover care este dedicat mersului pe sosea.


Dupa realizarea a peste 600 de km putem relata faptul ca Mazda a construit un crossover dinamic care pe langa faptul ca este echipat cu o transmisie integrala de ultima generatie, are pe deasupra si un comportament rutier premium.



CALITATE DE FABRICATIE


Asa cum era de asteptat Mazda vine si ofera pe noul CX-3 un interior care are materiale de cea mai buna calitate precum plansa de bord acoperita in piele, insa si materiale din plastic dur. Aceasta politica este tipica pentru masinile Mazda.


All around masina este foarte buna calititv de unde si rezultatele exceptionale cand vorbim de testele de fiabilitate din Europa ( Dekra) sau SUA ( JD Power).


Masina este Made in Japan si pe buna dreptate castiga din partea noastra cea mai mare nota la acest capitol chiar si cand este comparata cu modele cu preturi premium care sunt construite in Germania.


CONCLUZII AUTOLATEST




Mazda " tace si face" este un motto care vine sa aduca note maxime marcii japoneze pe Batranul Continent, noi putand da masinii o nota maxima. Arata bine, se conduce bine si nu in ultimul rand are sub capota cea mai avansata motorizare diesel din lume in segmentul de 1.6 litri. Racirea cu antigel a intercoolerului si utilizarea unei transmisii automate clasice sunt ingrediente pe care nici macar BMW sau Mercedes nu se mai pot lauda ca le folosesc in acest segment crossover.



Punctele mai putin placute ale lui CX-3 sunt lipsa unei cotiera in fata si pretul de achizitie mare al versiunii de top testate de noi.


In rest pentru mai multe detalii despre masina de fata mergi la un dealer si efectueaza un test pentru a vedea ce insemna cu adevara Made In Japan.


 


PRO


Imagine de marca


Calitate Made in Japan


Motorizare diesel high-tech


Consum mic de combustibil


Interior de Mazda 2 sportiv


Valoare mare de revanzare


Motorizarea 2.0 Skyactiv pe benzina este best in class


 


CONTRA


Lipsa cotiera centrala


Pret mare de achizitie


Probleme de imagine in Romania, tara dominata de VW si Skoda




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, test drive mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, drive test mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, test romania mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, test autolatest mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, consum mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, garda la sol mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5 4wd, 0-100 km/h mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, fuel consumption mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, pret mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, lansare mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, oferta pret mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5, discount mazda CX-3 SkyActiv-D 1.5

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 29.07.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 29.07.2015 | 12:00 EEST

  CX-3pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1499
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)105/4000
Moment motor (Nm/rpm)270/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4275
LATIME C(mm)1765
INALTIME(mm)1535
GREUTATE (kg)1175
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)10.1
Consum Mediu (litri)4.0
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/7
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.10.2019 | 12:00 EEST