rss

Noul Ford Puma de Craiova fata in fata cu la fel de noul Peugeot 2008 insa si mai vechea Mazda CX-3 2020

In acest inceput de an pe piata auto din Europa intra doua modele crossover extrem de importante.

Noul Ford Puma de Craiova fata in fata cu la fel de noul Peugeot 2008 insa si mai vechea Mazda CX-3 2020

Este vorba de noul Ford Puma construit la Craiova pe baza tehnica a lui Fiesta si gama Peugeot 2008 construit la randul sau pe baza tehnica a lui 208 aleasa recent Masina Anului 2020 in Europa.


Marea problema a celor doi europeni este ca pe piata inca exista modelul japonez Mazda CX-3 bazat tehnic pe micutul model Mazda 2, insa care are mult mai multe avantaje decat poate parea la prima vedere.



Masinile din acest comparativ sunt Ford Puma 1.0 EcoBoost mild hybrid de 155 CP ST-Line First Edition, gama mai veche Mazda CX-3 SkyActiv-G 150 CP 4WD GT AT6 si noua generatie Peugeot 2008 GT cu motorul 1.2 PureTech de 155 CP AT8.


DESIGN PUMA VS 2008


La acest capitol vedem cum Ford Europe are in sfarsit o masina crossover care are un design exterior atragator, linie optica complet diferita fata de cel al lui Fiesta sau chiar si vechea generatie Puma Coupe din anii 90.





De partea cealalta vedem cum noul Peugeot 2008 are acum o caroserie mult mai mare fata de precedentul model, insa pe langa acest detaliu 2008 are o noua platforma tehnica considerata cea mai buna din segment in Europa.


Ultimul concurent din acest comparativ este si cel mai vechi in oferta, insa are la randul sau caracteristici imposibil de combatut de catre europeni. Marea problema a lui CX-3 este spatiul interior si volumul portbagajului doar 350 litri fata de 405-450 litri cat afiseaza concurenta de fata.


DE CE MAZDA CX-3 ARE O TEHNICA MAI BUNA?


In primul rand vorbim de o masina care are din start un motor pe benzina de doi litri ASPIRAT care are 4 cilindri si care este si cuplat la o transmisie clasica automata AT6 cu convertizor de cuplu.


Lovitura de gratie data celor de la Ford si Peugeot este faptul ca acest model Mazda are optional o transmisie integrala AWD gasita si pe modelele de top precum CX-30 sau CX-5 2020.





Si daca tinem cont de faptul ca Mazda are un motor cu 1 cilindru in plus si o tractiune pe toate cele patru roti, avem de fapt un model SUV care realmente poate sa fie numit SUV.


Celelalte modele sunt doar modele crossover care au tractiune doar pe puntea fata! Aici francezii de la PSA ofera un diferential blocabil fata care te mai ajuta pe noroaie si zapada. Pentru cei de la Ford aceste detalii sunt irelevante din punctul lor de vedere!


DE CE FORD PUMA ESTE O MASINA MAI SLABA DECAT CX-3 si 2008?


Pentru simplul fapt ca noul Puma are urmatoarele probleme:


-tractiune pe puntea fata


-lipsa diferential blocabil fata


-lipsa transmisie automata


-pret mare de achizitie


-singurul cu sistem mildhybrid problematic in timp ca fiabiliate


-motor 1.0 EcoBoost cu mari probleme tehnice ( vezi scandalul #ecoboom)


-probleme cu sistemul airbag inca de la producerea primelor modele la Craiova





CE ALEGEM? CX-3 SAU PEUGEOT 2008?


Daca am scos din joc fara drept de apel masina craiovenilor a venit randul francezilor sa faca fata modelului Mazda, iar noul Peugeot 2008 se prezinta acum drept un crossover extrem de atragtor pentru clientii din Romania.


Fanii PSA vor alege tot timpul un Peugeot pentru ca are in oferta un diesel foarte bun 1.5 BlueHDI insa si pentru ca versiunea de fata 1.2 PureTECH de 155 ramane fara doar si poate unul dintre cele mai bune din lume in segmentul sau.


Stim ca este un 3 in linie turbo care nu are cum sa concureze la fiabilitate cu un clasic 4 in linie aspirat de cilindree mare, insa chiar si asa acest motor reuseste sa faca o figura buna intr-o versiune de top cum este cea de 155 CP.


Un alt mare avantaj al lui 2008 este faptul ca Peugeot monteaza pe acest model celebra cutie japoneza Aisin cu 8 trepte, cutie mult mai buna decat cea cu 6 viteza gasita pe Mazda.



Adica francezii reusesc sa se dueleze cu japonezii chiar cu cele mai bune arme japoneze. detaliu greu de anticipat in urma cu cativa ani.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Aici venim si spunem ca Ford Puma pierde de fiecare data cand este comparat cu un model de top Peugeot sau Mazda CX-3 2020, iar singurele solutii pentru cei care doresc un crossover modern sunt acest 2008 sau vechiul CX-3.


Peugeot are o caroserie mult mai mare si mai spatioasa plus un motor PureTech de 155 CP cuplat la una dintre cele mai bune transmsiii automate clasice Aisin AT8.


Mazda CX-3 a ajuns deja la o varsta, insa continua sa fie singurul model din segmentul sau cu o transmisie integrala 4WD. Japonezii au si cel mai bun motor pe benzina pentru ca nu este turbo si care o capacitate dubla fata de cel al lui Ford.



Masina romaneasca are un pret de achizitie mult prea mare pentru ceea ce ofera, respectiv vorbim de un Ford Fiesta cu o garda la sol mai mare insa si cu un pret dublu la aceelasi nivel de echipare comparat.


Noi recomandam sa testati fara discutii gama Peugeot 2008 si Mazda CX-3, iar ca optiune puteti merge chiar si spre un Renault Captur care face la randul sau parte dintr-o generatie noua 2020.










Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 CP ST-Line X First Edition vs Mazda CX-3 SkyActiv-G 150 CP 4WD GT vs Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 CP AT8, test drive, probleme ford puma 2020, rechemare service ford puma airbaguri, Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 CP ST-Line X First Edition vs Mazda CX-3 SkyActiv-G 150 CP 4WD GT vs Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 CP AT8 2020, suv vs crossover 2020, imagini Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 CP ST-Line X First Edition vs Mazda CX-3 SkyActiv-G 150 CP 4WD GT vs Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 CP AT8

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 2.03.2020 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 2.03.2020 | 12:00 EET

  PumaCX-32008
MOTOR/ENGINE MOTORL3 BenzinaL4 BenzinaL3 Benzina
CAPACITATE (cmc)99819981199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)155/6000150/6000155/5500
Moment motor (Nm/rpm)240/1750260/2800240/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)418642754300
LATIME C(mm)180517651770
INALTIME(mm)15501535153
GREUTATE (kg)128012631180
PERFORMANTE V Max (km/h)200195206
0-100 km/h (secunde)9.09.78.6
Consum Mediu (litri)4.46.75.0
PRET fara TVA (euro)---
cu TVA (euro)---
CAROSERIE Habitaclu989
Calitate de Fabricatie779
Echipare Standard888
Portbagaj9610
CONFORT Confort Rulare999
Scaune fata/spate9/710/610/9
Climatizare9910
Zgomote8108
DINAMICA Rafinament Motor7109
Reprize4910
Consum689
Tractiune6107
Franare9109

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 31.03.2020 | 12:00 EEST