rss

O masina ideala iarna-Test drive cu noul Ssangyong Korando 2015 2.0 e-XDI 150 CP

Pentru inceput trebuie sa spus faptul ca cei de la Ssangyong sunt cei mai vechi constructori de automobile din Coreea de Sud.

O masina ideala iarna-Test drive cu noul Ssangyong Korando 2015 2.0 e-XDI 150 CP

Tinand cont de acest lucru trebuie sa privim masinile celor de la Ssangyong in alta lumina decat cele produse de grupul Hyundai-KIA care reprezinta in acest moment un concern mai puternic decat multe alte marci din Japonia sau Europa.


Ssangyong are alta filosofie cand vorbim de masini, respectiv acestia au ramas adeptii unei ganditi sanatoase care promoveaza masinile extrem de durabile in detrimentul celor dedicate societatii de consum ( adica masini care au o perioada de viata mai scurta pentru a avantaja producatorul la capitolul after-sales).




Toate modelele Ssangyong testate de echipa Autolatest in ultimul deceniu au dovedit o robustete greu de atins in prezent chiar si de marcile concurente consacrate.


Daca ne uitam la constructia trenului de rulare al unui model Rexton sau Rodiu 2015 nu putem sa nu observam faptul ca totul este supradimensionat pentru a avea o anduranta foarte mare chiar si cand conditiile de utilizare sunt severe.


SSANGYONG incepe revolutia in 2015




Pentru a scapa oarecum de imaginea " powered by Mercedes Benz" insa cu o sigla cu putina istorie pe Batranul Continent cei de la Mahindra Motors au luat decizia de a renaste marca Ssangyong pentru a face fata concurentei din ce in ce mai agresive din segmentu SUV.


Prima etapa a fost modelul Korando II care se afla in acest inceput de an intr-o forma modificata, masina care trebuie sa fie atat un Ssangyong veritabil pentru vechea clientela cat si o masina dezirabila pentru o noua clasa de clienti.




Facelift-ul aplicat lui Korando 2015 ofera pe langa schimbarile de ordin optic evidente, si modificari tehnice de amploare precum un nou tren de rulare, un nou cadru motor dezvoltat pentru a reduce vibratiile si de ce nu un nou comportament rutier mult mai dinamic.


CARE SUNT SCHIMBARILE LA KORANDO 2015?


Acum masina extrem de compacta are un noi design care a fost amplu revizuit la interior. Soferul dispune de noi indicatore, computerul de bord fiind integrat direct in zona vizuala a soferului.



Tot noi sunt si materialele plansei de bord care dau modelului un aer premium din ce in ce mai greu de gasit pe masinile SUV cu pretul de achizitie sub 40.000 euro. Daca acest model tot nu are o imagine buna in Europa Ssangyong a decis prin acest interior de foarte buna calitate ca este mai bine ca produsul sa vorbeasca de la sine.


Tot note mari primesc si scaunele clasice Ssangyong, adica foarte confortabile datorita sezului generos.


Consola centrala are o instalatie de aer conditionat automata intuitiva, insa lipsa unui sistem multimedia de ultima generatie reprezinta un mare minus pentru cei de la Ssangyong.


Standard asemenea masinilor KIA gasim si un port USB pozitionat fericit in partea inferioara a consolei.


MOTORIZARE 




Sub capota coreeanului nu se mai afla o motorizare Mercedes, ci una 100% Ssangyong lucru care este de admirat daca ne uitam la parametrii de functionare.


In primul rand trebuie sa spunem ca diesel-ul lui Korando nu este dezvoltat pentru a concura un clasic 2.0 de BMW sau un HDI de peste 200 CP, ci pentru a da celui din spatele volanului doua caracteristici pe care europenii nu le mai ofera.


Prima este cea referitoare la momentul motor care este disponibil incepand cu o turatie extrem de mica, detaliu care permite soferului un condus fara probleme cu transmisia manuala chiar si in cele mai aglomerate orase.




Comportamentul diesel-ului celor de la Ssangyong ne aduce aminte de propulsoarele cu aprindere prin compresie de generatie veche care nu iubeau turatiile foarte mari insa care dadeau totul exact acolo unde este nevoie, adica in zona de 1.500-2.300 rpm.


La o viteza constanta de 130 km/h turatia motorului nu depaseste 1.950 rpm, zona ideala pentru un condus extrem de economic chiar si in regim de autostrada.


Cel de-al doilea avantaj al motorizarii diesel de turatie joasa este consumul de motorina extrem de mic, noi intr-un Bucuresti plin de zapada am reusit un consum mediu de 7.5 litri.


Cand mergem in afara orasului consumul scade pana la o valoare de 5.3 litri pentru fiecare 100 de km, Korando devenind astfel unul dintre cele mai economice automobile cu tractiune integrala de pe piata.


TRANSMISIE 4X4 SSANGYONG




Noul Korando II vine sa ofere celor care opteaza pentru versiunea cu tractiune pe toate cele 4 roti un sistem 4x4 extrem de eficient atat in modul off road cat si cand se ruleaza economic pe sosea.


In mod normal masina este 4x2, iar puntea principala este cea fata insa cand aderenta o cere un diferential central transfera pana la 100% din monentul motor spre puntea spate.


Daca blocam transmisia in modul Lock atunci momentul motor este transferat 50% in fata si 50% in spate, iar fiecare roata primeste la randul sau 25% din forta de tractiune.


Pe scurt noul Korando II a ramas un Ssangyong veritabil adica o masina extrem de capabila chiar si in cele mai sever conditii de aderenta.


PRET DE ACHIZITIE SI CONCURENTA




Masina din acest test drive costa cu toate taxele incluse 23.000 euro, pret extrem de mic daca ne uitam la dotarile modelului de fata.


Cine vrea o versiune pe benzina cu tractiune pe puntea fata poate achizitiona aceasta masina cu doar 15.950 euro cu TVA inclus. Motorul pe benzina este un clasic 2.0 e-XGI de 149 CP.


Modelul diesel de baza are un pret de achizitie care incepe de la 19.950 euro cu TVA inclus, adica exact cat costa o Dacia Duster in versiunea de top.


Vezi lista oficiala de preturi Ssangyong Romania AICI!





PRO


Garantie de 5 ani fara costuri suplimentare


Singura masina cu revizia anuala GRATUITA


Calitate de fabricatie foarte buna


Motorizare diesel 2.0 e-XDI rafinata si puternica


Distributie pe lant


Tren de rulare foarte bun


Transmisie integrala superioara concurentei din clasa SUV compact


Pret de achizitie cu pana la 10.000 euro mai mic decat cel al concurentei ( VW, Opel, Subaru)

Versiunea pe benzina Korando 2.0 e-XGI 149 CP  mai ieftina decat Duster 1.6 16v 4x2 


 


CONTRA


Valoare de revanzare in Romania


Retea restransa de dealeri




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive ssangyong korando 2015, drive test korando 2015, #testkorando, #testdrivessangyong, test consum korando 2015, motor Korando 2.0 e-XGI 149 CP, korando vs duster, garda la sol, #autolatest, #whattruck, #testeauto

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 29.12.2014 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 29.12.2014 | 12:00 EET

  Korandopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)150/4000
Moment motor (Nm/rpm)360/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4410
LATIME C(mm)1830
INALTIME(mm)1675
GREUTATE (kg)1672
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)10.9
Consum Mediu (litri)5.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)23.000
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize7
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST