rss

Off Road cu noua Toyota Hilux 2012 3.0 D-4D

Echipa Autolatest a testat cea mai noua aparitie in gama celor de la Toyota, modelul pick-up Hilux 2012.

Off Road cu noua Toyota Hilux 2012 3.0 D-4D

Acesta nu este nou asa cum poate se intelege din titlul testului ci doar un amplu facelift operat celei mai de succes masini pick-up din lume.


Cine vrea sa se dueleze cu un Hilux?


Toyota se mandreste cu modelul Hilux de cateva decenii bune datorita unui succes pe piata extrem de mare. Pur si simplu in acest segment al modelelor pick-up de clasa medie Toyota Hilux troneaza in fata concurentei asemenea BMW-ului M3 in anii 80.


Multi au incercat sa-l detroneze insa toti s-au clasat pe locul secund. Unii chiar au renuntat sa mai construiasca modele pick-up cum este povestea japonezului Isuzu D-Max care incetul cu incetul dispare de pe piata.


Unii s-au ambitionat sa-l detroneze pe acest Hilux cum sunt Mitsubishi cu al sau L200 sau Ford cu noul Ranger, insa piata arata din nou ca pe langa faptul ca masina celor de la Toyota are performante de top are si o reputatie inafilibila.


Off road cu noul Hilux 2012


Fanii masinilor off  road veritabile se uita la aceste masini pick-up cu un ochi critic deoarece acestia striga tare ca o masina cu un amparatment de peste 2.8 metri nu are ce cauta in padure. Poate este corect insa un pick-up modern nu-si petrece toata ziua prin rape adanci ci si pe sosea sau in parcarea unui mall. Clientul de pick-up doreste o masina de teren veritabila care sa devina un instrument de ajutor pentru gospodarie.


Acesta trebuie sa care in bena despartia de habitaclu cel putin 1 tona, trebuie sa aibe tractiune integrala si nu in ultimul rand sa benefecieze de un comportament rutier normal.


Un Jeep Wrangler este o masina extrem de buna cand se iese in afara soselei insa aceelasi ampatament care o face imbatabila in escaladarea rocilor devine un chin in oras sau in mediul extraurban.


Transmisie integrala


Pentru a avea o masina de top in mediul off road trebuie sa avem doua componente: un sasiu separat si o caseta de reductie. Cine nu are aceste dotari se poate considera SUV!


Cam asa suna sfaturile unui aventurier care conducea in celebrul Carpat Trophy un Mercedes Clasa G. Noul Hilux 2012 are atat un sasiu separat cat si o caseta de reductie cu treptele clasice 4Low si 4High.


In mod normal masina merge cu tractiune pe puntea spate pentru a avea un consum de combustibil cat mai mic.


Off Road in Sarcina!


Fata de o masina de teren veritabila modelul din acest test vine sa arunce un lupta si o capacitate de incarcare de peste 950 kg! Aceasta se pune evident in bena si dupa aceea masina poate sa parcurga lejer un circuit de off road serios.


Exact acest detaliu face din modelul pick-up nu doar o masina de imagine precum sunt multe SUV-uri de pe piata ci un adevarat prieten al soferului. Pui o tona de piatra in bena si urci pana la cota 2000 fara probleme.


Cireasa de pe tort


In fine dupa multe discutii referitoare la motorizari transmisii si alte detalii tehnice necesare in dezvoltarea unui pick-up modern trebuie sa spune de ce anume Hilux a ramas cel mai bun din segment chiar si la 20 de ani de la aparitia pe piata.


Ei bine adevarul despre succesul acestei masini nu se vede din exterior si nu se oberva cand este condus, deoarece secretul lui Hilux se numeste FIABILITATE. Acest cuvant uitat de majoritatea constructorilor europeni face din Toyota Hilxu singura optiune din acest segment.


Pur si simplu poti efectua in deplina siguranta peste 500.000 de  km cu un Hilux fara sa-ti fie frica ca se infunda injectoarele, apar erori de genul engine check sau ca distributia trebuie schimbata la fiecare 60.000 km ( la Toyota se schimba la 160.000 km!).


Faci revizii la timp, alimentezi si odata la 6 ani schimbi anvelopele! Asta inseamna fiabilitate cuvant greu de spus cand ne aducem aminte de concurenta Mitsubishi L200, Ford Ranger sau Nissan Navara.


PRO


Imagini de automobil invincibil, performante off road in ciuda ampatamentului foarte mare, tren de rulare civilizat si pe sosea, interior foarte mare, modificari importante la plansa de bord, motor diesel puternic si economic


CONTRA


Transmisie manuala exacta insa este de preferat versiunea automata de la Land Cruiser, nivel de echipare complet doar pentru versiunea de top, sistem de franare nu foarte performant.



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive, drive test, test in premiera, hilux facelift 2012, motor diesel, 3.0 d4d, 2.5 d4d, curea distributie, revizii, faibilitaet, anduranta, off road, tren rulare, punte rigida, garda la sol, jante aluminiu, cutie automata, climatronic, sarcina bena, bena seaparata, sasiu, indestructibil, consum motorina, pret achizitie toyota romania, valoare de revanzare, performante, emisiunea autolatest

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 5.08.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 5.08.2012 | 12:00 EEST

  Hiluxpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2982
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)171/3600
Moment motor (Nm/rpm)360/1400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5260
LATIME C(mm)1836
INALTIME(mm)1860
GREUTATE (kg)1960
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)12.1
Consum Mediu (litri)7.7
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST