rss

Opel Corsa V 1.3 CDTI 95 ECOFLEX vs Skoda Fabia III 1.4 TDI 90 2015

Germanii de la Opel au de ceva vreme in gama pentru Europa o noua generatie a modelului Corsa.

Opel Corsa V 1.3 CDTI 95 ECOFLEX vs Skoda Fabia III 1.4 TDI 90 2015

Pentru a contracara acest lucru marca entry-level a celor de la Volkswagen, Skoda Motors are la randul sau o noua generatie de model Fabia.


Ambele sunt noi pentru acest an si concureaza de la egal la egal atat la capitolul imagine cat si la capitolul motorizari diesel Euro 6.


CORSA VS FABIA




Inca de la inceputul acestui test comparativ trebuie spus faptul ca Opel a construit in 32  de ani de existenta peste 12 milioane de automobile Corsa in timp ce Skoda se mandreste cu o cifra modica doar de 3.5 milioane de unitati.


Acest lucru insemna ca cei de la Opel au mai multa experienta in acest segment in comparatie cu cei de la Skoda de unde si concurenta reala a modelului Corsa pentru VW Polo.


CAROSERIE


Atat Opel Corsa cat si Skoda Fabia sunt masini care au ajuns conform producatorilor la noi generatii, insa toata lumea stie de fapt ca aceste modele au primit un amplu facelift al caroserei.


Schimabrile cel mai mari se revad la modelul Fabia care are acum design-ul edge imprumutat  de la fratiorul Octavia, insa tehnic masina utilizeaza aceeasi platforma ca si pana acum.



De partea cealalta germanii de la Opel au modifcat amplu Corsa insa un ochi specialist are mari sanse sa vada faptul ca si aceasta masina este doar un nou facelift aplicat modelului lansat in urma cu aproape 10 ani si care este construit impreuna cu italienii de la Fiat ( Fiat Grande Punto are aceeasi platforma tehnica).


Design-ul modelului Fabia este atat de amplu schimbat incat chiar putem spune ca ne aflam in unei masini complet noi, departamentul de marketing al cehilor promovand acest model drept o noua generatie.



INTERIOR SI CALITATE DE FABRICATIE


Ambele masini au o calitate de fabricatie perceputa foarte buna, insa si aici masina germanilor de la Opel este clar superioara celei din Cehia. Materialele de plastic dur intalnit la interiorul lui Fabia este aproximativ la nivelul celor gasite si la bordul modelelor romanesti Dacia, lucru bun pentru Dacia insa nu demn de laudat pentru Skoda.


Scaderea calitatii de fabricatiei a noii Fabia este un detaliu greu de inteles daca ne uitam la lista de preturi sau daca pur si simplu comparam calitativ aceast Fabia cu modelul din prima generatie.


Opel are o noua plansa de bord insa, la randul sau are multe materiale din plastic inferior precedentei masini lansate in urma cu mai bine de 10 ani. In amblele modele spuma poliuretanica a disparut cu desavarsire, aceasta fiind oferita in gama Opel doar pentru Astra si Insignia, iar in gama Skoda doar pentru Superb. ( Octavia are la interior aceeleasi materiale din plastic dur).



HABITABILITATE


Inca din primii km nu am putut trece cu vederea faptul ca Skoda are un habitaclu mult mai spatios plus cel mai mare volum al portbagajului din clasa.


De partea cealalta Corsa ramane la fel, o masina normala care nu exceleaza la capitolul spatiu pentru pasagerii din spate.


MOTORIZARE DIESEL EURO 6.


Sub capota lui Opel troneaza ca si pana acum un excelent motor diesel Fiat Multijet, motorul 1.2 CDTI care dezvolta in aceasta versiune o putere maxima de 95 CP.



De partea celor din Cehia Fabia utilizeaza aceelasi motor TDI de 1.4 litri cu 3 cilindri in linie care ofera o putere maxima de 90 CP.


Comparate Opel are un raspuns mai bun si un consum mediu general superior motorului TDI in ciuda faptului care are si o greutate la gol mai mare cu pana la 200 CP.


Marea problema a lui Fabia este slaba antifonare a caroserieie si a zgomotului celor 3 cilindri in linie TDI. Chiar daca actuala generatie a crescut in dimensiuni inginerii cehi nu au reusit sa construieaza un interior linistit datorita vibratiilor motorului TDI.


Diesel CRDI are o putere mai mare pentru ca are si un cilindru in plus insa rafinamentul sau este clar superior motorului Volkswagen.

Mai mult decat atat, diesel-ul 1.2 CRDi este echipat si cu o distributie pe lant care nu necesita o schimbare nici cand motorul depaseste 300.000 de km.


Opel Corsa castiga acest test comparativ pentru ca are o caroserie mai bine structurata, un inertior mai bun calitativ decat Fabia si nu in cele din urma pentru ca dispun de o motorizare diesel puternica si rafinata.


Fabia are o caroserie mai moderna decat Corsa insa sufera la capitolul antifonare si calitatea materialelor, iar motorul diesel TDI este mai putin performant si extrem de galagios.


In plus fata de acestea Fabia este si mai scumpa la achizitie chiar daca este construita in Cehia, iar Opel Corsa este construit in Germania.





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest & Auto & Google

Tags:
test comparativ 2015, drive test comparativ, corsa vs fabia, 1.3 crdi vs 1.4 tdi, calitate de fabricatie noua fabia, calitate de fabricatie noua corsa, facelift opel corsa 2015, facelift skoda fabia 2015, distributie lant 1.3 crdi, distributie curea 1.4 tdi, costuri de achizitie skoda fabia, probleme skoda, probleme opel

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.07.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.07.2015 | 12:00 EEST

  CorsaFabia
MOTOR/ENGINE MOTORL4 DieselL3 Diesel
CAPACITATE (cmc)12481422
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)95/375090/3250
Moment motor (Nm/rpm)190/1500230/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)40213992
LATIME C(mm)17461732
INALTIME(mm)14811467
GREUTATE (kg)13311156
PERFORMANTE V Max (km/h)182182
0-100 km/h (secunde)11.511.4
Consum Mediu (litri)3.33.4
PRET fara TVA (euro)--
cu TVA (euro)--
CAROSERIE Habitaclu810
Calitate de Fabricatie86
Echipare Standard98
Portbagaj710
CONFORT Confort Rulare109
Scaune fata/spate10/710/9
Climatizare910
Zgomote106
DINAMICA Rafinament Motor107
Reprize98
Consum109
Tractiune99
Franare98

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.12.2020 | 12:00 EET