rss

PREMIERA NATIONALA- Test drive cu noul Renault Megane Sport Tourer Collection 2012

Renault a modificat in premiera pentru acest an tota gama sa de modele din clasa compacta. Numele masinii este evident Megane iar modelul din acest test drive este versiunea estate denumita de francezi Sport Tourer Collection 2012.

PREMIERA NATIONALA- Test drive cu noul Renault Megane Sport Tourer Collection 2012

De fiecare data cand Renault modifica un model aflat deja in productie acesta primeste numele de Collection sau Colectia anului cand a fost efectuata aceasta modificare. Noul Megane Sports Tourer Colectia 2012 este o masina care a ajuns la maturitate, si care devine un concurent din ce in ce mai greu de omis din orice comparatie cu masinile compacte ale germanilor precum VW Golf sau Opel Astra.


Design rafinat


Pentru a avea o sansa in fata unui best seller precum Golf VI 2012 noul Megane colectia 2012 se prezinta drept o compacta mult rafinata atat din punct de vedere al designului cat si al componentei tehnice. Optic, modelul de fata are o noua parte frontala care aduce noi linii ale spoilerelui loc unde francezii au dorit sa scoata in evidenta rafinament crescut prin aplicarea unor trim-uri cromate.


Acestea fac din acest Megane un model mult mai elegant decat sa zicem o Skoda Octavia (aceasta este tot o compacta deoarece este bazata pe vechiul VW Golf V) care nu ofera mari schimbari pentru anul in curs.


Una dintre cele mai suprinzatoare aparitii in linia generala a celor de la Renault este utilizarea noilor becuri Day Light Running Lights care sunt exemplificate de cele doua benzi cu LED-uri aflate in partea inferioara a blocurilor optice. Acestea sunt aprinse tot timpul pentru a da o viata cat mai mare farurilor obligatoriu a fi aprinse ziua in toate tarile din Uniune Europeana.


In partea din spate blocurile optice au ramas aceeleasi ca si pana ieri, insa linia masinii aduce o tenta de model estate sportiv. Hayonul se deschide amplu iar spatiul pentru depozitare se afla in limitele clasei.


Modificari la interior


Noul Meagne are aceeasi plansa de bord cu cea a masinii de anul trecut insa aici trebuie sa amintim faptul ca francezii au operat schimbari la capitolul materiale. Noua plansa de bord este realizata in mare proportie din spuma poliuretanica fapt care aduce note maxime masinii atunci cand vorbim de calitatea perceputa. Noul Megane este in acest moment o masina mult mai buna calitativ decat ceea ce ofera concurentii din clasa compacta (aici nu luam in calcul evident modelele premium BMW Seria 1 sau Mercedes Clasele A si B).


Fata de generatia precedenta Renault ofera un nou sistem de navigatie realizat impreuna cu specialistul Tom Tom, sistem care nu ofera o harta cu detalii asemenea sistemului Garmin insa care aduce un plus de confort soferului.


Tot la capitolul confort Renault a echipat noul Megane Colectia 2012 cu un nou sistem audio premium semnat de specialistul american Bose. Acesta are o fidelitate mult mai mare decat pana acum si creeaza problemelor constructorilor concurenti care ofera astfel de sisteme doar pentru masinilor lor premium cu un pret de achizitie de plus 40.000 euro.


Echipamente 


Un Renault este un Renault conform celor multi insa odata urcati la bordul noului Megane mentalitatile incep usor sa se schimbe. Sa conduci o masina de maxim 20.000 euro cu un nivel al echipamentelor realmente imprumutat din segmentul premium era un vis placut pana in prezent.


Prima impresie pe care o ai la volanul noului Megane Sport Tourer este ca te afli la volanul unei masini mult mai scumpe deoarece tapiteria de piele este de calitate, iar dotari premium precum scaunele electrice si incalzite fac viata mult mai placuta.


Conform producatorului atat sistemul de navigatie cat si sistemul audio Bose au un pret de achizitie de aproximativ 1000 de euro impreuna.

High Tech cu noul Vision System 2012


Pentru a ridica stacheta din segmentul compact si mai mult, cei de la Renault au echipat modelul din acest test drive cu noul sistem Visio System. Acesta este de fapt un sistem electronic care scaneaza constant drumul din fata masinii si atentioneaza soferul atunci cand masina iese din limitarile benzii de rulare in momentul cand nu se semnalizeaza intentia de a face o depasire.


Acest sistem functioneaza foarte bine chiar si pe soselele "dinamitate" din Romania care ofera multe obstacole suprinzatoare (aici citim lipsa delimitare banda rulare, gropi, denivelari sau zmoala care delimiteaza cele doua cai de rulare).


In plus fata de acest ajutor activ soferul primeste la achizitia lui Visio System si un sistem de comutare automata a fazei de intalnire atunci cand se parcurg distante pe timp de noapte. De fapt acesta utilizeaza aceelasi radar care observa luminile celor de pe contrasens moment cand trece automat faza lunga pe cea a luminilor de intalnire. 
Acest sistem functioneaza eficient si atunci cand masina se apropie de un alt participant la trafic de pe aceelasi sens de mers cand sistemul optic detecteaza luminile stopurilor si actioneaza automat faza de intalnire.


In cei peste 800 de km realizati la bordul masinii am intalnit doar doua situatii cand sistemul Visio nu a functionat la parametrii, respectiv cand am intalnit pe aceelasi sens o basculanta cu stopuri de mica intensitate, si cand am parcurs noile portiuni de autostada din Dobrogea care au amplasate in parapeti placute reflectrizante care duc in erare sistemul sa creada ca masina intampina trafic din sensul opus.


Tehnica


Sub capota noului Megane Sports Tourer se ascunde aceeasi motorizare diesel dCI de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 110 CP si 250 de Nm. Francezii au echipat masina cu acest motor deoarece transmisia este deja renumita EDC realizata de germanii de la Getrag (producatorul principal al cutiilor de viteze manuale BMW).


Noua cutie de viteze are doua ambreiaje pentru vitezele pare si impare, si ofera un comportament rutier la nivelul concurentului Borg Warner Volkswagen DSG. Fata de aceasta cutia celor de la Renault schimba rapoartele un pic mai lent, insa aduce un plus de rafinament cand parcurgi distante mari in mediu urban. La o viteza de croaziera de 140 km/h acul turometrului ajunge in zona de 2.700 rpm exact acolo unde motorul diesel 1.5 dCI ofera cel mai bun consum de combustibil.


In aceasta plaja de turatie consumul masinii este de 6 litri in conditia activarii sistemului de aer conditonat.


Pret de achizitie si concurenta


De fiecare data cand vorbim de pretul de achizitie al unui Renault trebuie sa efectuam un mic test comparativ cu ceea ce ofera si concurenta. Astfel, daca masina din acest test drive are un pret de achizitie de aproximativ 20.000 euro cu TVA inclus trebuie sa spunem ca un VW Golf Estate 1.6 TDI DSG costa in medie cu pana la 4.000 euro mai mult.


La aceeasi diferenta se situeaza si gama Opel Astra Sports Tourer care echipata cu un diesel si transmisie automata are un pret de achizitie foarte mare in compartie cu acest Renault.


Daca privim masina de fata prin prisma echipamenteleor oferite putem trage concluzia ca francezii au ajuns sa ofere masini mai echipate chiar si decat constructorii din Corea precum Hyundai sau KIA. Sa oferi clientilor o masina diesel extrem de economica echipata cu o transmisie semiautomata plus tapiterie de piele, sistem audio Bose si sistem de navigatie la un pret de 20.000 euro cu toate taxele incluse este un adevarat record in acest segment.


Concurentii directi pentru acest Megane Sports Tourer sunt VW Golf Estate, Opel Astra Sports Tourer, Hyundai i30 SW, KIA Ceed II SW si Peugeot 308 1.6 HDI SW

Concluzii


Noua masina a celor de la Renault este asa cum am mai spus un model care a ajuns la maturitate prin simplu fapt ca are un design rafinat si o componenta tehnica de ultima generatie. Aici mentionam noua cutie de viteze semiautomata EDC care ofera performante aflate la nivelul celei DSG de la Volkswagen.


Calitativ modelul are de ce sa se mandreasca prin simplu fapt ca fancezii au realizat plansa de bord si fetele portierelor din materiale moi si placute la atingere.


Sub capota functioneaza aceelasi diesel de 1.5 dCI care din pacate este singurul care se poate conecta cu noua cutie de viteze EDC. Motorul mai nou 1.6 dCI care un moment motor de 320 Nm nu corespunde la capitolul moment motor cu cel al transmisiei realizate de Getrag. In plus fata de aceasta noua masina ofera o paleta de echipamente standard si optionale care rivalizeaza cu masinile din segmentul premium. Daca pentru o masina de factura germana toate dotarile interesante sunt optionale si foarte scumpe la achizitie la acesta gama Megane 2012 multe dintre ele sunt disponibile standard, iar cele optionale au un pret foarte mic de achizitie.


In total noul Megane Sport Tourer Colectia 2012 este un estate de familie care ofera suficiente ingrediente pentru a face viata mai buna orcarui sofer din Romania. In plus fata de aceasta noul Megane 2012 este oferit la un pret de achizitie atat de mic incat sfideaza chiar si oferta celor de la Hyundai sau KIA recunoscuti drept modelele cu cel mai bun raport pret/echipamente de pe piata.


PRO


Imagine bine stabilita pe piata, motor diesel economic, cutie semiautomata EDC performanta si rafinata, calitate foarte buna de fabricatie, echipamente standard bogate, comportament rutier confortabil, volum mare de incarcare, retea vasta de reprezentante in Romania


CONTRA


Motorul diesel 1.5 dCI se afla la sfarsit de viata si ofera performante mediocre pe acest model cu o greutate la gol de 1.500 kg, motor diesel cu distributie pe curea cu interval de schimbare foarte mic..



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test l Renault Megane Sport Tourer, test drive l Renault Megane Sport Tourer, drive test l Renault Megane Sport Tourer, consum l Renault Megane Sport Tourer, l Renault Megane Sport Tourer 1.5 dci, l Renault Megane Sport Tourer 1.6 dci, interior l Renault Megane Sport Tourer, probleme l Renault Megane Sport Tourer, distributie l Renault Megane Sport Tourer 1.5 dci

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 25.06.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 25.06.2012 | 12:00 EEST

  Megane IIIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)110/4000
Moment motor (Nm/rpm)240/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4559
LATIME C(mm)1804
INALTIME(mm)1468
GREUTATE (kg)1350
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)12.1
Consum Mediu (litri)4.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)20.000
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare9
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor7
Reprize8
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 21.09.2020 | 12:00 EEST