rss

PREMIERA- Primul Test cu Vechea Dacia 1310

Nu radeti deoarece astazi am decis ca trebuie sa testam cum se cuvine masina noastra nationala, si aici nu ne referim evident la masina actuala Dacia Logan, ci la eterna bunicuta Dacia 1310.

PREMIERA- Primul Test cu Vechea Dacia 1310
Pentru marea majoritate a romanilor din prezent Logan-ul reprezinta Romania pe patru roti, insa adevarata masina a romanului este Dacia 1310.

Acest model a intrat in fabricatie la sfarsitul anilor 70, si a reprezentat o copie fidela a Renault-ului 12. Daca inca radeti trebuie sa va reamintim ca in anii 70 majoritatea masinilor aveau motorul in spate ( a.k.a. Dacia 1100, VW Broscuta etc) si nici macar nu aveau discuri de frana.

Cand Renault 12 si-a facut aparitia la Salonul Auto de la Paris a starnit admiratie si invidie. Acel Renault a fost prima masina din lume care avea si transmisie automata cu 3 rapoarte comandata electronic.

MOTOR

Sub capota destul de lunga a masinii din teste ( o Dacia 1310 din 1995) se ascunde un nu asa de mare 4 in linie de 1397 cmc. Acesta dezvolta o putere maxima de 65 CP la o turatie de 5.500 rpm, iar momentul motor de 97 Nm este disponibil incepand cu 2.800 rpm. Cifrele destul de promitatoare sunt depasite in schimb de realitatea crunta a traficului Bucurestean care necesita atingerea unei viteze destul de mari intr-un timp realtiv scurt.

Vechea Dacia nu prea face fata decat daca este turata considerabil fapt care implica si un consum mare de benzina de consumabile.


TRANSMISIE

Cutia de viteze cu 5 rapoarte este realizata de inginerii de la Colibasi si reprezinta o involutie din punct de vedere al calitatii in comparatie cu transmisia clasica made by Renautl cu patru rapoarte.

Singurul avantaj al sau este realizarea unei viteze de croaziera de 110 km/h intr-un regim mai mic de turatie (2.800 rpm). Chiar si asa, cutia de viteze cu 5 trepte a reprezentat punctul lui Achile pentu intreaga gama Dacia.

COMPORTAMENT RUTIER

Daca va ganditi ca puteti sa comparati aceasta masina cu cele de factura nou va inselati amarnic deoarece ruliul si tangajul excesiv al caroseriei in virajele luate mai tare ne aduce aminte de comportamentul butucanos al modelelor Ssangyong de generatie mai veche.

Singurul avantaj este feedback-ul directiei cu pinon si cremaliera care permite fara probleme cunoasterea suprafetei de rulare indiferent de viteza. Suspensia modelului testat a fost setata pentru confort fapt care permite o rulare pe gropi fara probleme.


CONSUM DE BENZINA

Chiar daca aproape toti romanii au pus GPL pe acest motor, exemplarul de fata a demonstrat ca poate consuma relativ putin intr-un regim de croaziera prin Romania de 6.7 litri pentru fiecare 100 de km. In mediul urban consumul creste pana la o valoare de 12.0 litri.

Rezervorul de benzina este de 47 litri.

Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 14.12.2008 | 10:50 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 14.12.2008 | 10:50 EET

  1310pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1397
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)65/5500
Moment motor (Nm/rpm)97/2800
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4348
LATIME C(mm)1615
INALTIME(mm)1435
GREUTATE (kg)960
PERFORMANTE V Max (km/h)140
0-100 km/h (secunde)19.5
Consum Mediu (litri)8.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu7
Calitate de Fabricatie2
Echipare Standard5
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate8/6
Climatizare3
Zgomote5
DINAMICA Rafinament Motor5
Reprize2
Consum7
Tractiune8
Franare1

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST