rss

PREMIERA-Test Drive cu noul Peugeot 301 1.6 HDI Dacia Logan 2 Killer

In urma cu o saptamana am avut drept masina pentru test drive una dintre cele mai importante modele din segmentul entry-level din Romania, noul Peugeot 301.

PREMIERA-Test Drive cu noul Peugeot 301 1.6 HDI Dacia Logan 2 Killer

Acesta este primul pas al celor de la PSA in lupta cu francezii de la Renault pentru a dezvolta un concurent de seama pentru gama romaneasca Dacia.


La prima vedere pare imposibil de construit un model care sa concureze masina Dacia Logan 2 pentru ca cei de la Renault si Dacia au demonstrat ca sunt capabili a realiza o masina care sa coste sub 8.000 euro si care sa satisfaca dorintele clientilor din tarile slab dezvoltate sau in curs de dezvoltare asa cum este vazuta de fapt piat auto din Romania.


Noul Logan 2 este o masina mult mai buna din toate punctele de vedere decat generatia precedenta pentru ca acum Dacia a facut urmatorul pas in dezvoltare marcii romanesti prin echiparea modelelor sale cu gadget-uri de ultima generatie si cu motorizari extrem de eficiente si economice.



Pasul realizat de Logan 2 este atat de mare in istoria marcii pitestene incat este din ce in ce mai greu sa vorbim de un produs entry-level cand spunem Logan.


Exact acest trend a fost urmarit si e catre concurentii de la PSA care au dorint ani buni de zile sa construiasca o masina competitiva cu gama Logan insa de fiecare data au exista probleme financiare si de ce nu probleme de mentalitate.


Spunem aceasta deoarece masinile PSA nu mai sunt de zeci de ani considerate low-cost datorita tehnologiei implementate si de ce nu a fiabilitatii motorizarilor lor HDI. 


Ce reprezinta de fapt noul 301?




Chiar si asa, Peugeot a facut primul pas si a dezvoltat in Uniunea Europeana o masina care are toate sansele sa concureze de pe o pozitie egala Dacia Logan 2, masina care nu este un low-cost ci doar un model entry-level intr-un segment in care asteptarile clientilor sunt de cele mai multe ori la aceelasi nivel precum in clasele superioare si de caroserie si de pret.


Asadar, noul Peugeot 301 este prima masina care primeste din partea echipei Autolatest calificativul de "bun pentru a concura Logan 2", model care a fost construit de Peugeot pentru a da clientului de Logan 2 posibilitatea de a alege si altceva, altceva mai bun calitativ si de ce nu ceva complet diferit din punct de vedere al design-ului exterior si interior.


CAROSERIE


La prima vedere mult se intreaba daca acest noul 301 nu este cumva un 206 sedan realizat in Iran, masina vanduta si in Romania insa care nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor celor de la Paris. Ei bine noul 301 nu mai este un 206 din punct de vedere tehnic ci o platforma tehnica a lui 207 care a primit cateva modificari de substanta pentru a avea cel mai mare spatiu interior din clasa si un portbagaj de peste 500 de litri care sa rivalizeze cu cel al Daciei.



Din punct de vedere al design-ului caroserie noul 301 este un sedan care ofera o linie a caroseriei mult mai reusita decat modelele concurente prin simplu fapt ca designerii francezi au dorit sa contruiasca un model care sa nu iasa in evidenta la prima vedere insa care sa pastreze ADN-ul masinilor cu leul pe capota.


Partea frontala dispune de o linie decenta care ofera blocuri optice de mici dimensini si o grila a radiatorului proeminenta. In spate blocurile optice sunt aranjate pe orizontala si ofera o vizibilitate superiora unui model Dacia Logan 2.


In mare putem spune ca noul Peugeot 301 este o masina cu un design mult mai aprofundat decat Dacia Logan 2, detaliu care de cele mai multe ori conteaza la fel de mult ca si pretul de achizitie.


INTERIOR


Masina din acest test drive este un Peugeot 301 aflat intr-un nivel de echipare Acces care are un echipament standard nu foarte bogat, insa daca alegem cele trei optionale de pe lista de optiuni ( proiectoare de ceata, radio CD si aer conditionat) ajungem sa conducem o masina decenta la capitolul confort.


Marea noutate a gamei 301 a celor de la Peugeot este dezvoltarea unei noi planse de bord care nu are nici o legatura cu cea a modelului 206+ sau 207, plansa care este superiora calitativ celei realizate de Renault pentru modelul Logan 2. De vina este poate si faptul ca noul 301 trebuie sa fie o mica revolutie in gama francezilor care au mizat pe constructia masinii in Spania in detrimentul unei tari slab dezvoltate.


Consola centrala ofera soferului tot ce are nevoie, sistemul audio fiind relativ usor de utilizat asemenea instalatiei de aer conditionat automate care nu se regaseste la concurenta in aceasta plaja de pret.



Fetele de usi sunt masive si ofera o senzatie de lucru bine realizat asemenea comportamentului rutier care este chiar mai bun si decat al multor modele concurente cu un pret de achizitie mult mai mare.


Locul pentru pasagerii din spate este foarte mare datorita utilizarii unei platforme tehnice a modelului 207 care nu permite o aranjare foarte inalta a sezutului banchetei. Acest detaliu ofera si o senzatie de spatui superior cand ne uitam la distanta pana la plafon a pasagerilor.


Calitativ noul 301 este mai bun decat ceea ce ofera concurenta insa aici nu trebuie sa ne asteptam la materiale premium precum spuma poliuretanica sau a suprafetelor acoperite cu insertii de piele.


All around masina aceasta este mult mai buna calitativ decat ceea ce ofera concurentul de la Pitesti.


COMPORTAMENT RUTIER


Una dintre cele mai relevante diferente intre masinile concurente din acest segment este comportamentul rutier al noului 301 care este pe buna dreptate unul dintre cele mai bune din segment.



Puntea spate chiar daca este ea rigida ofera un feedback superior chiar si modelului Chevrolet Aveo Sedan, masina aflata intr-un segment de pret usor superior. Daca comparam comportamentul lui 301 cu cel al noii Dacia Logan 2 putem spune ca masina francezilor de la Peugeot este clar superiora.


MOTORIZARE


Sub capota lui 301 se ascunde un motor diesel HDI de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 92 CP la 4.000 rpm si un moment motor de 230 Nm incepand cu 1.750 rpm. Aceste cifre se traduc in viata de zi drept un comportament rutier foarte bun atat din punct de vedere al performantelor cand masina este goala cat si atunci cand aceasta este in sarcina.


Motorul HDI al celor de la Peugeot este superior celui dCI care echipeaza modelul Dacia Logan 2 si se apropie ca rafinament si performante de cel de 105 CP TDI al modelului Skoda Rapid (model care are un pret de achizitie cu 4.500 eur mai mult decat acest 301!).


Consumul afisat de computerul de bord in conditii de iarna in Bucuresti a fost de 5.8 litri pentru fiecare 100 de km, si doar de 3.2 litri atunci cand am mers linistit in mediul extraurban.


Singurul lucru despre care putem spune ca este realmente low-cost este timoneria cutie de viteze care nu este exacta chiar si cand ne raportam la o transmisie realizata pentru gama Dacia. Sincronizarea vitezelor este in schimb foarte bine corelata cu performantele motorizarii HDI.


PRET DE ACHIZITIE




La prima vedere cei 13.000 euro cu TVA inclus par mult mai mult in comparatie cu modelul Dacia Logan 2 insa daca echipam masina celor de la Pitesti cu dotarile lui 301 ajungem la un pret de achizirtie de 12.000 euro cu TVA inclus.


Cei 1.000 euro diferenta intre modelul Logan 2 si 301 HDI se observa cel mai bine atunci cand ne uitam la capitolul motorizare unde HDI-ul este mult mai performant si rafinat decat vechiul insa onestul 1.5 dCI.


PRO


Imagine de marca mai buna decat cea a Daciei 


Spatiu interior foarte marePortbagaj de 640 litri


Comportament rutier foarte bunMotor HDI puternic si economic


Pret foarte bun de achizitie


Valoare mai mare de revanzare


Instalatie de aer conditionat automata


CONTRA


Garda la sol mai mica decat a Daciei Logan 2


Imaginea modelul in concurenta cu brand-ul Logan in Romania


Lipsa sistem de navigatie


Timonerie ciudata a cutie de viteze




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: AUTOLATEST

Tags:
test drive peugeot 301, test in premier in romania, drive test, test in ro, premiera 301 hdi romania, oferte pret, 301 vs logan 2, calitate de fabricatie, 1.6 hdi, 0-1oo km/h, viteza maxima, cutie de viteze, dotari standard, sistem de navigtie, volum portbagaj, pret vanzare eurial, trust motors, optionale, consum motorina 301 hdi, motor hdi, distributie curea, intervale service, configureaza aici, oferte sezon, discount 301, 0-60 mph, logan 2 vs peugeot 301 vs skoda rapid tdi, price tag, max speed, review, luggage space, tren de rulare, comportament rutier, sistem franare, tamburi spate, climatizare automata, sistem audio

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 11.12.2012 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 11.12.2012 | 12:00 EET

  301pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)92/4000
Moment motor (Nm/rpm)230/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4442
LATIME C(mm)1785
INALTIME(mm)1466
GREUTATE (kg)1090
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)13.006
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET