rss

Prim contact cu noul Mini Cooper S motor BMW 2.0 benzina 192 CP si cutie automata 6 trepte Aisin 2017

Mini este o marca auto care in ultimul deceniu a demonstrat o evolutie surprinzatoare.

Prim contact cu noul Mini Cooper S motor BMW 2.0 benzina 192 CP si cutie automata 6 trepte Aisin 2017

Cine nu a mers cu o prima generatie de modele One realizata de BMW, nu poate aprecia care este avansul tehnologic la care au ajuns masinile Mini.




Primul Mini Cooper One avea sub capota motoare diesel realizate de Toyota si motoare pe benzina realizate atat de Chrysler cat si de catre francezii de la Peugeot si Citroen.


Acum in anul 2017, gama Cooper a atins un nivel al perfectiunii tehnice incat sunt foarte multi fani BMW care se indreapta spre un asemenea model in detrimentul unui Seria 1.


DE CE COOPER SI NU MODELELE CONCURENTE?




La aceasta intrebare au incercat sa raspunda foarte multi specialisti din domeniu, de la Audi si Mercedes, care au incercat pe parcursul anilor sa-si dea seama de ce sunt atat de multi clienti Mini.


Audi a dat nastere unui A2 si mai tarziu unui A1, modele foarte bune, insa care nu au performantele lui Cooper si de ce nu imaginea masinii  din Marea Britanie.




Mercedes a incercat cu noul A sa-si intinereasca clientii, insa si de aceasta data masina nu a avut nici o sansa in fata lui Cooper poate si din simplul fapt ca modelul Clasa A este construit impreuna cu Renault.


Raspunsul dat celor de la Audi si Mercedes de catre brandul Mini, este faptul ca masinile acestea sunt modele ICON pentru tineri, lucru imposibil de atins de un Audi A1 care nu este nimic altceva decat un VW Polo cu alte haine si cu un pret mult mai mare de achizitie.


NOUL COOPER UNDE S-UL A AJUNS LA SUPERLATIV!




Masina din acest test drive nu este un simplu Cooper ci un Cooper S, adica cel mai iubit model Mini din intreaga sa istorie moderna sub marca BMW.


De fiecare data cand am testat un Cooper S, am descoperit ca BMW a dorit parca sa puna sigla Motorsport pe aceasta masina si nu a reusit decat o litera S, una interesanta si extrem de dorita de catre fani.



Primul test cu un Cooper S era in anul 2010 ( Citeste Testul Autolatest AICI!) si putem spune ca masina aceea era realmente sportiva, in ciuda motorizarii de doar 1.6 litri. A urmat mai tarziu un Test cu un Cooper S Coupe care nu e de fapt, decat o masina super hot-hatch dedicata soselei.


Acum in anul 2017, Mini are o noua generatie si, automat o noua versiune Cooper S care pur si simpu reduce la tacere toate modelele concurente, fie ca vorbim de cele de mare serie precum Astra GTC, Clio RS sau Fiesta ST, cat si cele premium precum Audi A1 sau Mercedes Clasa A.


TEHNICA BMW DE TOP SUB CAROSERIA LUI COOPER S




Sub capota lui Cooper S se ascunde un motor pe benzina de doi litri cu patru cilindri in linie semnat de catre BMW.


Acum modelele Mini de top, nu mai au in oferta motoare Chrysler sau PSA cum era in trecut, ci doar motorizari fabricate in Germania chiar de catre frima mama BMW.


Acesta se numeste la BMW B48 si este un propulsor clasic BMW care ofera o putere maxima de 192 CP si un moment motor de 280 Nm incepand cu o turatie de 1.250 rpm.



In viata de zi cu zi, acest motor BMW este mult mai rafinat decat cel predecesor care avea o supraalimentare cu un compresor mecanic, iar consumul sau real este incredibil de mic pentru o masina cu aceste performante.


Noi am reusit un consum mediu de 8.5 litri intr-un Bucuresti nu foarte aglomerat, si o medie foarte buna de 5.3 litri pentru fiecare 100 de km atunci cand am iesit in afara orasului.


All around noua motorizare se dovedeste una dintre cele mai bune din clasa, fie ca vorbim de rafinament sau de consumul de benzina.


TRANSMISIE JAPONEZA SUB CAPOTA BRITANICULUI




O alta importanta schimbare la bordul lui Mini Cooper S, este echiparea masinii cu o noua cutie de viteze automata cu 6 trepte semnata de japonezii de la Aisin.


Aceasta cutie este aceeasi care se regaseste pe intreaga gama BMW X1 sau BMW Seria 2 Activ Tourer, si ofera un randament extrem de bun.


Aici, nu trebuie uitat faptul ca, aceasta cutie compacta si extrem de fiabila nu are totusi un rafinament la nivelul unui ZF8 gasit pe gama Seria 1 sau Seria 3.


Insa chiar si asa, germanii au reusit sa ofera setari de top acestei transmisii pentru a da un comportament extrem de echilibrat noului Mini Cooper S.



PRO


Imagine de marca


Motor best in class


Cel mai bun consum din clasa 


Transmisie automata Aisin rafinata


Reprize de top si stabilitate exemplara


Cele mai bune frane din clasa 


Valoare foarte mare de revanzare


 


CONTRA


Multe echipamente importante inca sunt gasite doar ca optiune


Sistem multimedia BMW care are comenzi destul de greu de actionat


Motor BMW B48 doar de 192 CP! JCW este o solutie pentru cei extremi.




Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Mini Cooper S 192 CP AT6, test drive Mini Cooper S 192 CP AT6, drive test Mini Cooper S 192 CP AT6, test ro Mini Cooper S 192 CP AT6, consum Mini Cooper S 192 CP AT6, autolatest Mini Cooper S 192 CP AT6, teste auto Mini Cooper S 192 CP AT6, automobile bavaria Mini Cooper S 192 CP AT6, service Mini Cooper S 192 CP AT6, review Mini Cooper S 192 CP AT6 automobile bavaria, pret Mini Cooper S 192 CP AT6, 0-100 km/h Mini Cooper S 192 CP AT6

CAUTA IN TESTDRIVE