Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Primele impresii cu noul Renault Megane Sedan Intens 2017 motorizarea 1.5 dCI 110 CP EDC6

Spunem aceasta pentru ca modelul Megane Sedan nu mai este pentru romani o alta masina de clasa compacta, ci un model de sine statator care a avut succes pe aceasta piata inca din anii 90.


Pe atunci prima generatie de modele Megane I Sedan vedea dupa o cariera de succes a predecesorului sau Renault 19 Sedan sau cum era cunoscut la noi drept Renault Chamade. Chiar si Politia Romana a avut aceste masini in flota sa din anii 90.

EVOLUTIA UNEI MASINI DE SUCCES! ISTORIA MEGANE

Prima generatie de modelele Megane, a luat nastere in anul 1997 cand pe piata aparea si celebrul VW Golf IV. Francezii au realizat in schimb, un Megane cu mai multe versiuni de caroserie, unde cea mai revolutionara era Megane Scenic care a si dat nastere segmentului MPV Compact in Europa.

Versiunea Sedan a lui Megane a fost un real succes in Romania pentru ca avea un portbagaj de mari dimensiuni si un pret de achizitie mult mai mic chiar si decat al unui model Octavia I.

Ierarhic, Megane II a constituit un pas extrem de important pentru francezi pentru ca aceasta masina a fost un real block-buster european, modelul fiind excutat calitativ fara repros. Gama de motorizari primea pe atunci si faimosul 1.5 dCI in versiunea de putere de 80 CP.

Megane III avea sa se numeasca Fluence pentru ca avea o caroserie realizata de catre francezi impreuna cu cei de la Samsung Motors din Coreea de Sud, modelele din Europa fiind realizate in uzina Renault din Turcia.

NOUL MEGANE SEDAN 2017 ESTE COMPLET SCHIMBAT

Acum vorbim de noul Megane Sedan 2017, o masina care este la randul sau atipica segmentului din care face parte pentru ca francezii au ridicat si mai mult stacheta la capitolul multimedia si calitate de fabricatie plus o gama de motorizari de top Euro 6.

La capitolul design noul Megane devine fara doar si poate un Talisman in miniatura pentru ca are optica exterioara asemanatoare cu cea a lui Talisman si un interior in mare parte identic.

Evident ca Megane Sedan nu este o masina comparabila cu un Talisman pentru ca ambele fac parte din segmente auto diferite, insa chiar si asa micutul Megane are o reala tenta de masina premium.

La interior plansa de bord asemantoare cu cea a gamei Megane Hatchback are o calitate de fabricatie de top, iar sistemul multimedia R-Link 2 reprezinta si in acest moment cel mai bun din clasa compacta din Europa.

CAROSERIE SEDAN EXTREM DE SPATIOASA

Noul Megane Sedan este o masina ideala pentru cei care iubesc o caroserie in trei volume, pentru simplul fapt ca masina aceasta are portierele din spate cu o dimensiune generoasa si un volum al portbagajului peste media segmentului.

Fanii masinilor tip berlina se bucura acum de un volum al portbagajului de 503 litri cu o crestere considerabila daca se rabateaza fractionabil bancheta spate.

La interior, spatiul in noul Megane Sedan este peste oferta concurentei precum Skoda Octavia sau VW Jetta, francezii reusind sa conceapa un habitaclu extrem de spatios.


Modelul de fata aflat in versiunea sa de top, a primit si o tapiterie de piele si materiale la interior foarte bune care ne permit a spune ca Megane Sedan daca este configurat corespunzator devine fara probleme o masina premium.

MOTORIZARE 1.5 DCI 110 CP SI CUTIE SECVENTIALA EDC6

Sub capota masinii se ascunde vechea motorizare 1.5 dCI a celor de la Renault, motor care acum se afla intr-o versiune ajunsa la maturitate, adica care are un rafinament superior modelelor precedente.

Cei 110 CP sunt corecti pentru masina de fata, iar daca vorbim si de transmisia EDC cu 6 trepte avem de fapt o masina eleganta si extrem de economica.

Cine vrea performante de top, trebuie sa se indrepte spre motorizarea 1.6 dCI de 130 CP pentru ca acest 1.5 dCI ofera un comportament rutier mediu, insa si un consum real de motorina, extrem de mic.

Surpriza cea mare este intalnita la cutia de viteze EDC cu 6 trepte semnata de germanii de la Getrag, aceeasi cutie care a echipat si modelul mai vechi Fluence 1.5 dCI EDC testat de echipa Autolatest AICI.


Acum, in anul 2017, EDC6 a atins un rafinament extrem de bun, cutia celor de la Renault fiind la nivelul celei DSG de la VW.

Setarile transmisiei cu doua ambreiaje, permite masinii sa afiseze un consum mediu real mai mic decat cel al modelului cu transmisie manuala. In oras, un Megane Sedan EDC consuma doar 6.5 litri pentru fiecare 100 de km.

Singurul inconvenient in comparatie cu Fluence si Megane Sedan II, este faptul ca noile modele Megane au un rezervor cu o capacitate mut mai mica, detaliu care duce automat la o scadere a autonomiei cu un rezervor plin.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Pe scurt, despre aceasta masina putem spune ca este un urmas demn al unei game de modele Megane de succes, masina care are mari sanse sa detroneze inca o data vanzarile modelului Skoda Octavia care a primit recent un facelift exterior dubios.

Noul Megane Sedan este o masina care arata bine, merge bine si are o motorizare diesel care inca este greu de invins la capitolul consum real.

Rafinamentul este si mai mare cand echipam modelul cu noua cutie EDC, o transmisie germana care se pare ca a avut in intreaga sa istorie mult mai putine probleme decat mult laudata DSG a celor de la Skoda si VW.

PRO

Imagine de marca

Motor diesel inca rafinat si extrem de economic

Cutie EDC revizuita si eleganta in functionare

Nivel de echipare care rivalizeaza cu cel al masinilor premium

Cel mai bun sistem multimedia din clasa

Tren de rulare setat confortabil

Volum mare al portbagajului

Valoare mare de revanzare in versiunea EDC

 

CONTRA

Suspensie usor zgomotoasa pe denivelarile mici

Versiuni de baza putin recomandate

Lipsa cutie EDC pentru motorul 1.6 dCI 130

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente