rss

Primul Test Drive cu noul Mercedes CLS 500 4Matic 2013-V8 Biturbo de 408 CP

Mercedes este considerat unul dintre cei mai importanti constructori de automobile premium din lume (daca nu cel mai mare ), iar una dintre cele mai importante modele ale sale se numeste CLS.

Primul Test Drive cu noul Mercedes CLS 500 4Matic 2013-V8 Biturbo de 408 CP

Noua generatie de modele coupe cu 4 portiere CLS este o masina mai mult decat dezirabila, germanii de la Mercedes ducand acest concept la un nivel greu de atins de concurenta.


Acest salt se datoreaza unei noii generatii de CLS lansate in urma cu un an de zile, masina care a devenit un best-seller atat in Europa cat si in SUA.



De cele mai multe ori prima generatie de modele CLS bazate exclusiv pe modelul Clasa E se regaseste pe sosele doar cu motorizarea diesel V6 CDI de trei litri, motor despre care nu putem spune mai multe in afara de o oarecare economie de combustibil.


MASINA NOUA MOTOR NOU


Noul CLS 2013 a primit recent o noua motorizare pe benzina, un motor V8 de 4.7 litri care trebuie sa inlocuiasca in gama un motor clasic extrem de andurant insa aspirat. Pentru a atinge performantele unui V8 asiprat de cilindree mare Mercedes Benz a dezvoltat in premiera o noua serie de motoare V8 care este dublu supraalimentate si care anunta preformante foarte bune.



Momentul motor de 600 Nm este disponibil incepand cu o turatie de 1.600 rpm si duce noul CLS intr-o repriza de la 0-100 de km/h in doar 5.2 secunde. Elasticitateaa noului V8 Mercedes rivalizeaza chiar si cu motoarele mai mari motoare cu 12 cilindri in linie datorita utilizarii unei supraalimentari cu doua turbocompresoare de capacitate mai mica care au o inertie mai mica la turatii de baza.


Mercedes a aplicat aceasta tehnologie prima data in urma cu 16 ani pe vechiul Clasa S W140, respectiv la motorul diesel cu 6 cilindri de trei litri si 177 CP. Atunci era folosit pentru prima data un sistem de supraalimentare cu inertie scazuta pentru un rafinament superior.


PERFORMANTE CLS 500 4MATIC 2013




Noul Mercedes CLS serie sasiu W218 este o limuzina cu adevarte caracteristici sport, trenul de rulare setat mult mai dinamic decat la un model clasic E si noua motorizare V8 TwinTurbo prezentand acest model drept un adevarat cruiser european.


Sa mergi pe autostrada la o viteza de croaziera de 250 km/h este ceva normal pentru noul propulsor Mercedes, insa adevaratul rafinament se observa pe soselele din Romania unde viteza medie nu depasteste 70 de km/h.


In regim extraurban motorul si automat si transmisia 7G-Tronic Plus functioneza intr-un mod economic, aduca turatia motorului nu depaseste granita a 1.300 rpm. Cel mai mare avantaj pe aceste sosele se oberva cel mai bine la statia de alimentare unde noul CLS500 consuma in medie chiar si cu 3 litri mai putin decat vechiul V8 aspirat.




Consumul minim al noii masini cu motorizarea V8 poate sa ajunga chiar si la 8 litri pentru fiecare 100 de km, performanta atinsa in urma cu cativa ani doar de catre motoarele V6 pe benzina.


CLS II 4MATIC 2013


O alta mare noutate a seriei CLS generatia a II-a este montarea unui sistem de tractiune integrala 4Matic. Acesta functioneaza ca si pana acum complet automat, adica raportul de transfer spre cele doua punti fiind controlat de un sistem electronic.


Pentru a continua sa ofere un feeling de tractiune spate sistemul 4Matic transfera in proportie de 75%  a puterii spre rotile din spate. In viata de zi cu zi, siguranta oferita de un astfel de sistem se observa cel mai bine atunci cand mergem pe sosele acoperite cu zapada sau chiar si atunci cand ploua.




Masina are o traiectiorie neutra, insa cand se cere aceasta poate avea si un feeling de propulsie, insa doar atunci cand pedala de acceleratie este in modul kick-down.


CLS500 4Matic vs Concurenta


Aici trebuie sa spunem ca noul Mercedes CLS are drept concurenti directi doar doua modele, respectiv noul BMW Seria 6 Gran Coupe si cunoscutul Audi A7. Ambele masini concurente au un design de coupe cu 4 portiere si ofera un comportant sportiv, insa doar masina cu staua in trei colturi are si o latura de real lux inca din primele secunde.



Calitativ noul CLS este la aceelsi nivel cu modelul A7 si clar superior modelului 6 Gran Coupe de la BMW. Materialele din interior sunt de cea mai buna calitate ( in multe cazuri acestea fiind la nivelul celor dintr-un Mercedes Clasa S).


Sub capota noul V8 de la Mercedes trebuie sa concureze motoare de aceeasi nivel de la BMW si Audi, insa cei din Stuttgart au mizat mai mult pe un rafinament crescut indiferent de turatia atinsa. Motorul acesta este atat de elegant incat putem spune cu mana pe inima ca este un demn urmas al predecesorului sau care a echipat modelul CLS 550 pe piata din SUA.




PRET DE ACHIZITIE


La acest capitol lucrurile sunt clare, respectiv pentru a sta in fata trebue sa platesti, adica pretul nu reprezinta o caracteristica pentru clientul de CLS. Marea problema a masinii poate aparea in Romania unde modelul CLS 350 CDI are o mare cautare, insa acesta nu are nici o sansa sa atinga rafinamentul unui V8 pe benzina de pe CLS 500.



Diferenta de pret dintre cele doua versiuni se anuleaza atunci cand echipam versiunea diesel cu dotarie de serie ale modelui de fata, singurul perdant fiind clientul de versiune diesel care trebuie sa se lupte cu un motor mult mai slab ca performante si de ce nu cu o economie greu de atins de motorina.


All around un CLS500 4Matic reprezinta cea mai buna alegere atunci cand vorbim de aceasta gama de limuzine pentru ca dispune de un motor puternic, rafinat, relativ economic.




Alegi un diesel inseamna ca doresti o economie de combustibil, detaliu care din punctul nostru de vedere nu trebuie luat in calcul atunci cand vorbim de masini cu valori de achizitie de peste 80.000 euro.


Pentru a nu pierde la capitolul imagine cu un CLS 350 CDI mergi in showroom si testeaza un CLS 500 pentru cativa km si dupa aceea noi consideram ca puteti trage o concluzie obiectiva.


 


PRO


Imagine de marca indiscutabil de 7 stele


Design „socant”, elegant, rafinat si de ce nu de neuitat


Motor V8 pe benzina puternic si economic


Reprize fulminante si imposibil de atins cu orice motor diesel


Consum de maxim 16 litri in Bucuresti si de 8 litri in mediul extraurban prin Romania


Tractiune integrala 4Matic recomandata pentru soselele din Romania


Nu scoate fun asemenea unui motor diesel!


Costuri mici de intretinere in comparatie cu cele ale unui motor diesel


 


CONTRA


Pretul de achizitie al versiunii de fata


Dotarile high-tech sunt optionale chiar si pentru aceasta versiune


Valoare mai mica de revanzare pe o piata fanatica cu motoarele diesel




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
primul test drive cu mercedes cls 500 4matic, drive test mercedes cls 2013, first review mercedes cls 500 4matic, test in ro, motor 4.7 v8 biturbo, consum real benzina, noul cls500 twin turbo, 0-100 km/h, viteza maxima, 7g tronic plus 2013, 0-60 mph, max speed, price tag, cls 500 vs bmw gran coupe vs audi a7, calitate de fabricatie, cel mai bun motor mercedes cls, valoare de revanzare, vand mercedes cls 500 4matic,

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.06.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.06.2013 | 12:00 EEST

  Classe CLSpct
MOTOR/ENGINE MOTORV8 Benzina
CAPACITATE (cmc)4663
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)408/5000
Moment motor (Nm/rpm)600/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4940
LATIME C(mm)1881
INALTIME(mm)1416
GREUTATE (kg)1840
PERFORMANTE V Max (km/h)250
0-100 km/h (secunde)5.2
Consum Mediu (litri)9.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard9
Portbagaj6
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST