rss

Primul test drive cu noul Nissan Qashqai II 1.6 dci 130 CP 2014

Autolatest a testat cea de-a doua generatie a modelului Nissan Qashqai 2014.

Primul test drive cu noul Nissan Qashqai II 1.6 dci 130 CP 2014

Noua masina si-a facut aparitia pe piata auto din Romania in prima jumatate a anului si pana acum putem spune ca Nissan a facut o treaba de minune cu aceasta noua generatie.




Masina arata mult mai bine si vine sa ofere clientilor de Nissan un Qashqai cu o caroserie mai mare care aduce o linie optica mult indreptata spre segmentul premium.

De aceasta data Qashqai nu mai este un simplu SUV compact, ci un SUV care are mari sanse de a concura de la egal la egal numele mari ale industriei precum Audi Q3 sau BMW X1 prim simplu fapt ca noua generatie este foarte buna calitativ si ofera o sumedenie de elemente de ultima generatie.


CAROSERIE- Qashqai II vs Qashqai I




Noua caroserie a lui Qashqai este o reusita pentru ca ofera o imagine asemantoare cu cea a noii generatii de Pathfinder lansat in SUA si un comportament rutier exact asemenea unui Murano.


De fapt Qashqai II este o masina care vine sa concureze atat un VW Tiguan cat si un VW Golf 4Motion, adica o masina care dispune de o caroserie de SUV insa si un comportament rutier aflata la limita celor mai bune masini din clasa compacta.


La interior noua plansa de bord este realizata din materiale de buna calitate, iar antifonarea actualei generatii este superioara modelului precedent.



Modelul din acest test drive este o versiune de top fiind echipata cu toate dotarile optionale posibile, respectiv noul sistem de navigatie care include harta completa a Romaniei, si a unui sistem multimedia de top care utilizeaza 4 camere video pentru o parcare impecabila chiar si in cele mai stramtorate locuri.



De asemenea sistemul de siguranta activa aduce in premiera noul sistem de recunoastere a indicatoarelor aflate pe marginea drumului, sistem care functioneaza impecabil in peste cei 1.300 de km realizati in Romania.



Acum putem spune ca noul Qashqai este cea mai tehnologizata masina din segmentul SUV compact, echipamentele disponibile fiind pana acum disponibile doar pentru masinile premium cu preturi de achizitie de peste 50.000 euro.


 


Qashqai primeste noua transmisie CVT X-Tronic


Masina din acest test drive este un Qashqai echipat cu noua motorizare 1.6 dCI si care este cuplata la transmisia X-Tronic.


Aceasta din urma este una revolutionara pentru ca este o cutie CVT care utilizeaza in plus si doua rapoarte fixe asemenea unei transmisii manuala, detaliu tehnic care ofera un feeling aproape asemanator cu cel al unei transmisii clasice automate.




Noi am mai vorbit despre acest X-Tronic pe modelul citadin Micra si putem relata si acum cand este cuplata la motorizare de top dCI de 130 CP ca avem o cutie de viteze foarte buna in trafic.

De fapt daca am putea compara vechea transmisie automata clasica cu 6 trepte a lui X-Trail si aceasta noua X-Tronic nu putem decat sa alegem fara menajamente CVT-ul lui Nissan.


Chiar si asa, fanii cutiilor automate clasice nu trebuie sa faca o comparatie intre acest X-Tronic si o cutie de top precum ZF8 sau chiar mai vechea ZF6.



MOTORIZARE DIESEL DCI DE TOP

In urma cu mai bine de doi Autolatest testa in premiera pe un Renault Megane noua motorizare dCI de 1.6 litri si 130 CP. Chiar si acum, acest motor ramane cel mai bun din segment pentru simplu fapt ca este economic insa ofera si o forta reala asemenea mai vechiului 2.0 dCI de 150 CP.




Cel mai economic diesel din acest segment este cel al lui Honda, insa cel mai bun raport pret-performante-costuri trebuie sa fie atribuit unitatii Renault.


Noul Qashqai II a primit o caroserie noua si de ce nu o mentalitate noua insa indiferent de situatie cea mai buna motorizare ramane diesel-ul de 1.6 litri si 130 CP.


 


PRO


Imagine de marca


Caroserie mai mare si mai buna calitativ


Sisteme multimedia premium


Tren de rulare exact si comfortabil


Pret de achizitie convingator


Pachet Nissan Safety Shield Plus recomandat


 


 


CONTRA

Lipsa transmisie integrala pe 1.6 dCI X-Tronic


Versiune de top cu un pret de achizitie mare


Sistem LDWS lent 


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 31.08.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 31.08.2014 | 12:00 EEST

  Qashqaipct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4377
LATIME C(mm)1806
INALTIME(mm)1590
GREUTATE (kg)1380
PERFORMANTE V Max (km/h)182
0-100 km/h (secunde)10.7
Consum Mediu (litri)4.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize7
Consum10
Tractiune7
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.09.2019 | 12:00 EEST