Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Primul Test Drive cu noul Renault Captur 2013- Zen Energy dCI 1.5 litri 90 CP CAPTURETHEDAY

Acum a venit randul ca francezii sa se uite si la noul segment Crossover, loc unde doar fratiorul de la Nissan, Juke a stabilit o reusita la capitolul vanzari.

Pentru a face fata concurentei din ce in ce mai acerbe precum Opel Mokka sau de ce nu viitorul Ford EcoSport, Renault a dat nastere unui prim corossover veritabil al marcii.

CAROSERIE

Noul Captur se bazeaza tehnic pe modelul Clio IV Estate, detaliu care nu poate decat sa fie imbucurator pentru ca noua citadina a lui Renault a demonstrat ca are reale aptitudini de vehicul dinamic, acesta fiind realmente singurul cu sanse reale de a concura sportivul Ford Fiesta in acest segment.

Asadar, cu o platforma tehnica imprumutata de la Clio IV  noul Captur se doreste o masian care trebuie sa ofere un comportament rutier dinamic celui din spatele volanului si sa benefecieze de o garda la sol suficient de mare pentru incursiunile in mediul soft off road, adica iarna pe sosele din Romania.

Modelul de fata nu dispune de o tractiune integrala pentru ca este echipat cu o motorizare diesel dCI de intrare care ofera o putere maxima de 90 CP.

INTERIOR

La prima vedere noua masina pare un fratior al lui Koleos insa odata intrati la interior nu putem sa nu observam o plansa de bord care inglobeaza toate elementele tehnice si de constructie a modelului Clio IV.Pozitia la volan este insa schimb mult schimabata fata de cea a lui Clio pentru ca scaunul soferului este mai inalt cu 2 cm, iar garda la sol a masinii este la randul ei mai mare cu 8 cm.

In total diferenta de pozitia la volan este de 10 cm, detaliu care trebuie sa ofere celui din spatele volanulu o senzatie de crossover.

Conform primelor detalii materialele din care este realizata plansa de bord sunt relativ rigide, insa calitatea de fabricatie este buna. 

HABITABILITATE

Asemenea modelului Twingo si noul Captur are o latura de familist convins prin implementarea unei banchete spate culisante. Aceasta ofera o portbagaj variabil cu o valoare de 377 sau 455 litri fara a rabata spatarul.

CAPACITATI OFF ROAD

Este relativ greu sa spunem off road pentru ca masina de fata are puterea transmisa doar pe o punte, insa nu trebuie sa uitam faptul ca Renault echipeaza modelul Captur cu un diferential fata inteligent, aceelasi care se regaseste si pe modelul Scenic XMOD 2013.

Mai mult decat atat garda la sol a lui Captur este de 200 mm, cifra care staneste invidie chiar si cand ne uitam la segmentul SUV unde multe modele cu preturi de peste 28.000 euro nu au aceasta garda in ciuda echiparii cu transmisii integrale.

MOTORIZARE

Sub capota masinii din acest test se ascunde o motorizare diesel dCI de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 90 CP. Acesta este relativ economic daca ne uitam la greutatea la gol a masinii insa cu siguranta nu poate ridica pretentii de masini dinamica.

Cine doreste mai mult poate oricand sa aleaga o motorizare TCE de 1.2 litri care dezvolta o putere maxima de 120 CP si care este cuplata la o transmisie semiautomata EDC de provenienta germana.

Momentan Renault nu a mentionat nimic despre o posibila echipare a masinii cu noul dCI de 1.6 litri Energy sau cu o transmisie integrala de origine Nissan.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente