rss

Primul Test Drive cu noul Renault ZOE Z.E. 400 km 2017! Cat costa si cat consuma cea mai buna masina electrica entry-level din Europa

Modelul din acest test drive nu este o Tesla Motors, insa este cel mai bun automobil electric pana la Tesla Model 3.

Primul Test Drive cu noul Renault ZOE Z.E. 400 km 2017! Cat costa si cat consuma cea mai buna masina electrica entry-level din Europa

Este vorba de noul Renault ZOE 400, sau mai bine spus prima masina electrica din Europa care are o autonomie declarata de producator de peste 400 km.




Primul ZOE testat de echipa Autolatest, a fost versiunea de lansare AICI, model care din pacate nu avea decat o autonomie de 200 km. 


Despre ZOE am mai vorbit in urma cu ceva ani, cand am testat versiunea Z.E. 22 care avea un acumulator de 22 kwh, sistem care permitea masinii sa atinga o autonomie reala NDEC de 220 km. Intr-un trafic din Bucuresti autonomia reala era de fapt de 180 km.




Acum suntem la volanul lui ZOE 400, denumit si Z.E 40 kwh, masina care are un acumulator cu o capacitate dublata, pentru a merge cu o singura incarcare peste 400 km.


RENAULT A REZOLVAT PROBLEMA AUTONOMIEI!


Inca din primele momente ne dam seama ca trebuie sa uiti de celebra "panica a masinilor electrice", adica nu mai trebuie sa-ti faci grija ca poate nu mai ajungi la urmatorul charger pentru a incarca acumulatorul.




Noi am testat in premiera pentru Whattruck modelul Renault Kangoo Z.E. si atunci puteam spune ca autonomia reala a masinii era de maxim 100 de km, autonomie problematica chiar si atunci cand esti in mediul urban.


A urmat primul ZOE de 22 kwh, care a redus oarecum aceasta problema cu autonomia, insa acum vorbim de prima masina full electrica, care NU TE MAI PANICHEAZA cand vine vorba de consumul real si reteaua de incarcare chiar si intr-un oras precum Bucurestiul care nu prea are incarcatoare publice.




Acum noul ZOE 400 poate parcurge fara probleme o distanta de 320 km in orice regim de trafic.


CUM SE CONDUCE NOUL ZOE 400?


Aici trebuie spus ca multi fani Renault incearca sa compare un ZOE cu Clio IV, insa in realitate cele doua masini nu au nici o legatura pentru ca ZOE este mult mai mare ( inaltimea sa este la nivelul lui Captur), iar spatiul interior este de asemenea superior.


De fapt, la interior, noul ZOE 400 poate sa fie integrat fara probleme in segmentul compact cu Megane, Golf sau Astra.




Despre comportamentul rutier al lui ZOE, nu putem spune decat lucruri bune, pentru ca in ciuda faptului ca avem de fata o masina full electrica, trenul de rulare si antifonarea caroseriei sunt superioare oricarui model Renault sub 30.000 euro.


Aceasta regula este necesara, pentru ca o masina electrica este atat de silentioasa incat toate zgomotele mici devin realmente enervante.




Pe sosea ZOE se comporta elegant, trenul de rulare fiind setat pentru un confort superior chiar si cand se trece peste denivelari tipice soselelor din Bucuresti sau limitatoarele de viteza de 30 km/h.


CAT TINE BATERIA IN MOD REAL INTR-UN ORAS PRECUM BUCURESTIUL?


La aceasta intrebare se raspunde simplu, respectiv MAI MULT DECAT NE-AM ASTEPTAT. Spunem aceasta pentru ca oficial, spune ca ZOE merge 400 km conform testarilor oficiale NDEC, insa noi am descoperit ca masina merge fara probleme 290-300 km cu o singura incarcare in modul ECO.




Daca iesim in afara oraselor si intelegem cum functioneaza modul de regenerare pentru energia cinetica pierduta atunci cand franam, putem spune ca plecam din Bucuresti cu 300 km autonomie si ajungem la Snagov cu 300 km autonomie.


Zonele unde traficul este lent, permite masinii sa-si incarce acumulatorii mult mai rapid decat la un Yaris sau Prius Hybrid, surpriza de proportii pentru o masina relativ noua.


Renault spune ca acumulatorii LG de 40 kwh sunt de aceeasi dimensiune precum cei gasiti pe ZOE 20 kwh, adica cine vrea poate sa-si faca un upgrade pentru modelul mai vechi.




De asemenea si pretul de achizitie al lui ZOE a scazut oarecum fata de modelul precedent, clientii putand sa-si cumpere masina fara probleme, nu doar sa-si inchirieze acumulatorii ca si pana acum.


MERITA ACHIZITIA UNUI ZOE 400 2017?


La aceasta intrebare raspundem cu un mare DA, pentru simplul fapt ca masina aceasta primeste din partea statului un discount de 10.000 euro la achizitie si cea mai mare retea de unitati service din Romania.


Cei care conduc toate celelalte masini electrice de la noi nu au avantajul unei retele de mentenanta la nivelul celei de la Renault.



Spunem DA, pentru ca daca faci 300 km cu o singura incarcare si mergi zilnic 60 de km incarci masina o data la cateva zile.


Avem toate chargele de la Rompetrol, Kaufland si Lidl INCA GRATUITE, adica costurile tale sunt ZERO PENTRU URMATORII ANI!


Ultimul si poate cel mai important detaliu, este ca ZOE in modul NORMAL de utilizare este o masina cu reale pretentii sportive, aceasta accelerand de la semafor mult mai repede chiar si decat o masina cu o putere maxima de 120 CP.



PRO


Imagine de marca


Autonomie mare ( 400 km)-Diparitia panicii ca ramai fara curent


Incarcare rapida 40 minute la un charger de putere


Reducere 10.000 euro pentru ca este electrica


Fiabilitate in timp


Spatiu interior si o calitate buna de fabricatie


Retea vasta de unitati service pe intreg teritoriul tarii


 


CONTRA


Multi romani inca panicati de masinile electrice


Retea de chargere putin dezvoltata in Romania







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, drive test Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, autonomie Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, consum kwh Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, pret Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, discount remat Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, 0-100 km/h Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, viteza maxima Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, service romania Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, garantie acumulatori Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, test ro Renault ZOE Z.E. 400 km 2017, autolatest, teste auto

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 29.10.2017 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 29.10.2017 | 12:00 EEST

  ZOEpct
MOTOR/ENGINE MOTOR1 electric
CAPACITATE (cmc)-
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)88
Moment motor (Nm/rpm)220
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4084
LATIME C(mm)1730
INALTIME(mm)1562
GREUTATE (kg)1403
PERFORMANTE V Max (km/h)140
0-100 km/h (secunde)13
Consum Mediu (litri)-
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 20.11.2017 | 12:00 EET