Spunem speciala pentru ca in Romania marca Suzuki nu are o imagine de marca la nivelul concurentilor europeni, insa produsele japonezilor primesc aproape de fiecare data note maxime.
Un caz aparte este si acest nou Suzuki care vine pe piata intr-un segment relativ “timid” insa care dovedeste faptul ca Suzuki este unul dintre putinii constructori de automobile specialisti in constructia de masini cu tractiune integrala.
CE ESTE NOUL S-CROSS 2014?
Ei bine, pentru a raspunde la aceasta intrebare nu trebuie sa uitam modelele precedente precum Liana 4×4 sau SX4, masini care au dovedit capacitati incredibile atat pe sosea cat si in mediul off road.
Spunem aceasta pentru ca europenii au luat in ultimele decenii in deradere aceasta marca, iar in realitate clientii de Suzuki nici macar nu vor sa auda de modele produse de VW, Renault sau Fiat.
De Ce? Raspunsul este simplu si la obiect, respectiv masinile Suzuki nu sufera de complexele tipice marcilor europene, adica nu cauta sa fie ceea ce nu sunt.
In viata reala un Suzuki este o masina onesta cu proprietarul sau, si mai putin prietenoasa cu dealerul marcii pentru simplu fapt ca o masina Suzuki NU SE STRICA.
Noul S-Cross este la randul sau o masina Suzuki, adica una care are toate sansele sa nu viziteze prea curand un service cu defectiuni, insa acest S-Cross este si primul Suzuki care are o imagine complet noua.
DESIGN
Noul S-Cross este un SUV de talie compacta care este mai mare decat vechiul SX4 si care reuseste sa reprezinte un concurent de seama pentru modele mult laudate precum Nissan Qashqai sau de ce nu nationala Dacia Duster facelift.
Spatiul interior este peste media clasei, locul pentru pasageri fiind extrem de bine gandit pentru o calatorie confortabila chiar si cand masina merge pe distante mari.
In spate pasagerii stau exemplar, iar volumul portbagajului este corect.
O TRANSMISIE 4×4 DEMNA DE LAUDAT!
Noul model face parte din segmentul SUV ( nu crossover asa cum vor concurentii sa-l catalogheze) pentru ca S-Cross dispune de una dintre cele mai bune transmisii integrale din segment.
Modul AUTO, LOCK si de ce nu SPORT sunt ingrediente care nu prea sunt intalnite in acest moment nici marca la transmisiile 4×4 ale unor nume mari din segment. Pe sosea acest S-Cross se comporta admirabil pentru ca noua transmisie transfera puterea spre puntea fata intr-un mod spectaculos.
In orice viraj transmisia celor de la Suzuki reactioneaza prompt si ofera cea mai buna aderenta soferului.
Modul LOCK aduce masinii toata experienta celor de la Suzuki, adica modelul se descurca admirabil chiar si cand aderenta este precara. Noi recunoastem ca nu am reusit sa-l oprim pe acest S-Cross chiar daca am iesit in afara soselei pe zone indicate doar pentru un fratior precum Jimny cu reductor si diferential blocabil.
Aproape de fiecare data cand am pasit in afara soselelei acest S-Cross ne-a oferit o siguranta tipica marcii si in special tipica masinilor Suzuki cu reale capacitati off road.
MOTORIZARE CLASICA JAPONEZA
In urma cu ani buni de zile cand subsemnatul prezenta emisiunea Roata de Rezerva la Antena 1 am avut ocazia de a discuta cu unul dintre cei mai importanti ingineri Suzuki. Acesta ne-a declarat atunci ca toate masinile Suzuki au sub capota NU cele mai puternice motoare din segment sau CELE mai rafinate, ci CELE MAI REZISTENTE de pe piata.
Motorul de fata este un clasic 1.6 pe benzina care dezvolta o putere maxima de 120 CP si care este cuplat la o transmsie manuala cu 5 trepte. Sunt doar 5 pentru ca sunt suficiente daca tinem cont de faptul ca motorul de fata este unul de turatie.
Versiunea diesel are o transmisie manuala cu 6 trepte, insa motorul de casa al celor de la Suzuki este aceasta benzina care functioneaza ireprosabil fie ca merge in oras sau in regim de autostrada.
Consumul afisat de noi in Bucuresti nu a depasit granita de 7.5 litri, cifra foarte buna daca nu uitam ca avem de aface cu un SUV cu transmisie integrala.
Nota noastra pentru acest motor aspiarat se indreapta spre un punctaj maxim pentru ca motorul celor de la Suzuki nu dispune de o supraalimentare, are o distributie pe lant si corespunde deja normelor de pouare Euro 6.
Concurentii sau directi sunt Nissan Juke 1.2 TCE, VW Tiguan 1.2 TSI si Opel Mokka, masina mult mai grele si care sunt echipate cu motoare relativ complicate la capitolul alimentare.
Cine doreste un motor pe benzina care a dovedit un ultimul deceniu ca primeste note maxime la capitolul fiabilitate fie ca vorbim de piata din Romania sau cea din Germania, atunci trebuie neaparat sa faca un test drive cu acest S-Cross.
PRO
Calitate de fabricatie
Transmisie integrala foarte buna
Cutie de viteze cu 5 trepte eleganta
Motor pe benzina clasic si rafinat
Distributie pe lant
Raport de fiabilitate superior concurentilor europeni
CONTRA
Lipsa cutie automata ( disponibil doar cu CVT)
Imagine de marca in Romania
Retea de dealeri nu foarte raspandita in Romania
Valoare mica de revanzare