rss

Primul test in Romania cu noua Toyota Hilux Invincible Edition 2.5 D4D 2014

Toyota este cel mai mare constructor de automobile din lume, iar modelul Hilux este regele masinilor pick-up de talie medie in Europa.

Primul test in Romania cu noua Toyota Hilux Invincible Edition 2.5 D4D 2014

Sa spui acest lucru din punct de vedere al jurnalismului nu este usor, insa dupa ce testezi mii de km toate aceste masini din segmentul pick-up la sfarsitul zilei nu poate exista decat un castigator.


Acesta se numeste Toyota Hilux pentru ca aceasta masina vine pe piata sa ofere o caracteristica care nu prea se regaseste la masinile concurente, respectiv un respect desavarsit pentru cel din spatele volanului fie ca ne aflam pe un drum pietruit in sarcina fie ca ne uitam pe caietul de revizii.



Pur si simplu sa spui despre un Hilux ca este inca un pick-up din cele cateva din acest segment este oarecum o mica blasfemie pentru simplu fapt ca Hilux nu mai este de ceva vreme doar un simplu model Toyota, ci este un brand de sine statator.


Sa auzi ca o Toyota are ceva probleme tehnice nu mai este demult un lucru imposibil, insa sa auzi ca am vazut un Hilux stricat pentru ca japonezii nu au conceput tehnic aceasta masina cum trebuie este aproape imposibil.


DE CE HILUX SI NU CONCURENTA?

Ei bine, aceasta masina se gaseste pe piata de ani buni de zile si conform statisticilor modelul este o reusit din toate punctele de vedere. Mai mult decat tehnic o Toyota Hilux exceleaza pentru ca dispune doar de doua motorizari diesel D-4D care sunt performante si care ofera un consum redus de combustibil.



Motorul cel mai apreciat de clientii de Hilux este cel de fata, respectiv un clasic 2.5 D-4D care s-a regasit si pe vechea generatie insa si pe gama de utiliate Hiace care din pacate nu se mai comercializeaza pentru piata din Europa.


Puterea maxima a motorului celor de la Toyota este de 144 CP care ofera un moment motor de 343 Nm incepand cu o turatie reala de 1600 rpm.




Despre puterea maxima nu putem spune ca exceleaza pentru ca exista suficiente modele concurente mai puternice, insa putem spune ca Toyota este singura care a reusit sa ofere un comportament elegant al motorizarii si al transmisiei indiferent de modul in care este operata aceasta masina.




Daca vrei sa mergi 4x4 4Low cu 1 tona in spate motorul reactioneaza prompt si ofera un comportament mai mult decat adecvat soferului, iar daca vrei sa mergi cu o viteza de 130 km/h pe autostrada aceelasi motor reuseste sa consume doar 7.4 litri pentru fiecare 100 de km/


Cutia de viteze clasica cu doar 5 trepte este cunoscuta de la mai vechile Land Cruiser si este conform zicalei "nermuritoare".


Consumul afisat de acest model este de 9.9 litri in mediul urban din Bucuresti si doar 6.9 litri atunci cand se merge in regim extraurban. Evident cand masina este in sarcina consumul creste in medie cu pana la 1 litru.


Conform unui test drive mai vechi echipa Autolatest a reusit sa parcurga peste 1.000 de km cu un singur plin cu un model Hilux dotat cu aceast motorizare de 144 CP.


Aceasta reusita este de admirat daca tinem cont de faptul ca in general un model pick-up este foarte greu are anvelope nu tocmai eco si dispune de o aerodinamica care nu a fost gandita pentru un consum mic de cumbustibil.


 


PRIMUL TEST IN ROMANIA CU HILUX INVINCIBLE 


 

Masina din acest test drive este speciala pentru ca noi suntem singurii din Romania care am reusit sa punem la treaba un Hilux Invincible. Acest nume este bine gasit de cei de la Toyota pentru ca un Hilux este de cele mai multe ori o masina invincibila atat pe sosea cat si cand este pusa la munca.


Hilux Invincible este de fapt o editie speciala a lui Hilux care vine sa ofere clientilor un nou look exterior pentru anul 2014.


Acum proiectoarele sunt de factura noua asemenea spoilerului fata, iar elementele cromate aduc un plus la capitolul rafinament.




Acestea se gasesc atat in jurul stopurilor ( look care place sau nu in functie de clienti) si in jurul gurii de admisie pentru intercooler.


La interior noul Hilux Invincible este in mare parte identic cu masina de anul trecut, singura diferenta fiind maneta franei de mana care este acum personalizata Invincible.


COMPORTAMENT RUTIER


Asemenea modelelor concurente noul Hilux Invincible este o masina care se adreseaza celor care lucreaza pe santiere sau in paduri, insa chiar si asa Toyota reueste sa ofere un compromis soferului de Hilux adica masina aceasta merge fara probleme si pe sosea.



 


PRO
 


Cel mai bun pick-up de pe piata


Cel mai fiabil motor


Distributie care se schimba la 10 ani sau 160.000 km


Confort datorat motor+transmisie


Consum scazut de motorina


Hilux Invincible cu un design atragator


Cea mai mare valoare de revanzare de pe piata


 



CONTRA


 


Masina invechita moral


Pret de achizitie mare


Diesel economic si rafinat, insa mai slab decat cel de la Navara si D-Max




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive tyota hilux invincible, primul test drive hilux invincible romania, test in ro, drive test hilux 2014, consum real hilux 2.5 d4d, viteza maxima, hilux automat, pro si contra hilux, date tehnice, detalii hilux invincible, schimbari hilux invincible

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.04.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.04.2014 | 12:00 EEST

  Hiluxpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2494
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)144/3400
Moment motor (Nm/rpm)343/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5255
LATIME C(mm)1760
INALTIME(mm)1810
GREUTATE (kg)1970
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)13.3
Consum Mediu (litri)7.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum9
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET