rss

Sa fie aceasta cea mai buna masina de oras din Romania? Test cu modelul Dacia Sandero Stepway dCI 90 CP

Dacia este asa cum stie toata lumea unul dintre cei mai importanti fabricanti auto din prezent.

Sa fie aceasta cea mai buna masina de oras din Romania? Test cu modelul Dacia Sandero Stepway dCI 90 CP

Pentru a ajunge la aceasta performanta romanii de la Dacia au dezvoltat o gama de masini atat de bine pusa la punct incat noii clienti de masini sunt de fapt vechii clienti de Opel sau Volkswagen daca vorbim de piata din Germania.


Unul dintre cele mai bune automobile ale celor de la Dacia este de fapt modelul Sandero Stepway, un crossover dedicat atat mersului in orasele aglomerate cat si pentru cei care ies in natura.



DE CE STEPWAY?


In primul rand de fiecare data cand  vorbim de modelul Stepway trebuie sa spunem ca masina celor de la Dacia este mult mai mult decat pare la prima vedere.


Aproape toata lumea stie despre Stepway ca este cel mai scump Sandero de pe piata si ca are un design atipic in comparatie cu masina de mare serie.




Ei bine un Stepway este de fapt cea mai specializata versiune a platformei tehnice de Dacia Logan pentru simplu fapt ca masina are un nou tren de rulare complet modificat fata de cel al unui Sandero de serie.


Noua suspensie ofera masinii de fata o garda la sol chiar mai mare si decat cea a unui model Dacia Duster, garda la sol care este cea mai mare din segment.


Pentru a ajunge la aceasta performanta modelul Stepway are noi articulatii cu noi bucsi si capete de bara care sunt realizate pentru a face fata unei incursiuni in mediul soft off road.


Noi romanii stim ca de fapt termentul de soft off road se traduce in viata reala intr-un veritabil off road, masina mergand chiar si in locuri unde de obicei vedem doar masini specializate cu sasiu separat si caseta de reductie.



CUM SE COMPORTA UN STEPWAY IN ORAS?


Pe langa faptul ca un Sandero Stepway este extrem de capabil in mediul off road, acesta este si o masina foarte buna pentru mersul in regim urban.


Aici putem relata ca noul Stepway este una dintre cele mai dinamice masini de oras pentru ca, imensa garda la sol ajuta soferii sa parcheze chiar si peste cele mai inalte borduri ale Capitalei.


Dimensiunile compacte ale lui Stepway si garda la sol foarte mare sunt doua elemente care face acest model unul dintre cele mai recomandate de echipa Autolatest pentru cei care locuiesc in Bucuresti.



MOTORIZARE DCI MODIFICATA


Ultimul si poate cel mai important elemente al noii masini este motorizarea dCI de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 90 CP.


Motorul de fata are acum un nou sistem de injectie care permite contructorului sa echipeze masina cu sistemul ECO care reduce din puterea propulsorului pentru a scadea consumul de motorina in zonele urbane.


Cand sistemul ECO este oprit motorul dCI este realmente o motorizare puternica, masina putand merge cu o viteza de 120 km/h in cea de-a III treapta a cutiei de viteze. In regim de croaziera la o viteza constanta de 130 km/h turatia este de 2.600 rpm, zona optima pentru un consum mic la acest dCI.




Din punct de vedere al consumului masina din acest test a realizat un incredibil 5.2 litri afisati in Bucuresti, si o medie de 3.2 litri pentru mersul in regim extraurban.


 


PRO


Cel mai bun crossover de pe piata


Echipare standard foarte buna


Sistem de navigatie MediaNav foarte bun

Suspensie extrem de comfortabila


Garda la sol foarte mare


Consum incredibil de mic cu noul sistem ECO


Valoare mare de revanzare


 


CONTRA

Pret relativ mare de achizitie


Directie cu un feed-back neplacut pe drumurile cu denivelari




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test sandero stepway, drive test stepway, cea mai buna masina de oras, stepway off road, consum stepway bucuresti, 0-100 km/h, viteza maxima, garda la sol, stepway vs duster, pret oferta stepway

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 31.10.2014 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 31.10.2014 | 12:00 EET

  Sanderopct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/3750
Moment motor (Nm/rpm)22-/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4057
LATIME C(mm)1733
INALTIME(mm)1523
GREUTATE (kg)1108
PERFORMANTE V Max (km/h)173
0-100 km/h (secunde)12.1
Consum Mediu (litri)3.8
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/8
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST