rss

Ssangyong Rexton XVT, rafinament si calitate/ L5 2.7 186 CP si 402 Nm

Echipa Autolatest a testat in premiera noul Ssangyong Rexton XVT. Fata de modelul precedent acest XVT vine sa ofere clientului mult asteptata crestere a puterii maxime dezvoltate de motoru Mercedes.

Ssangyong Rexton XVT, rafinament si calitate/ L5 2.7 186 CP si 402 Nm

Prima varianta a Rexton-ului a aparut in anul 2002 si a reprezentat un salt urias in comparatie cu predecesorul sau, patratosul Musso. Una din cele mai importante caracteristici ale marcii a fost bineinteles echiparea modelelor cu motoare fabricate sub licenta Mercedes-Benz.


MOTORIZARE MERCEDES BENZ


Primul Rexton a avut sub capota un diesel arhaic de 2.9 litri care dezvolta o putere maxima de 119 CP si 256 Nm. Daca tinem conte de greutatea foarte mare a masinii de aproximativ 1851 kg, atunci cu siguranta putem trage concluzia ca la capitolul performante Rexton pierdea din start in fata concurentei. Versiunea a doua a fost cel mai mare pas pentru Ssangyong, deoarece Rexton a primit in premiera motorul Mercedes CDI de 2.7 litri intalnit si pe prima generatie Mercedes ML 270 CDI.


Cuplat la o transmisie automata tot Mercedes-Benz, Rexton 2.7 XDI a inceput sa reprezinte o amenintare pentru numele mari ale industriei auto.


Ca referinte despre calitatea si fiabilitatea mtorului XVT trebuie spus ca acesta a echipat si legendarul Mercedes clasa G. Rexton XVT Power Cea mai noua versiune a Rexton-ului se numeste XVT Power, diferenta fata de Texton XDI este puterea maxima marita pana la un nivel de 186 CP. Momentul motor este de 402 Nm si este disponibil incepand cu o turatie extrem de mica de 1.600 rpm.


Aceasta imbunatatire a performantelor motorului se observa cel mai bine in comportamentul rutier. Acum transmisia automata nu mai trebuie sa se chinuie cu lipsa de putere a motorului, si schimba cele trei rapoarte foarte lin. Daca se merge linisitit in mediu urban se poate observa ca turatia motorului fluctueaza intre 1.500 si 2.000 rpm. Daca este nevoie cutia T-Tronic retrogradeaza doar o treapta pentru a da viteza masinii. La modele concurente transmisiile lor retrogradeaza chiar si doua trepte insa degeaba.


Motorul este foarte rafinat, iar impreuna cu transmisie de origine Mercedes, reprezinta o echipa foarte puternica. Motorul este foarte silentios si cutia schimba treptele extrem de lin. Viteza de croaziera este de 130 km/h, moment in care acul turometrului indica o turatie de 2.500 rpm.


La o turatie de 3.500 rpm masina merge cu 180 km/h, si noi suntem siguri ca pana la inceputul zonei rosii de 4.500 rpm, acest Rexton este capabil sa atinga o viteza maxima de 200 km/h. Aceste caracteristici fac din acest Rexton XVT un concurent de temut.


INTERIOR


Calitativ noul Rexton II este mai bun decat precedenta generatie, materialele din plastic fiind la un nivel foarte bun. Plansa de bord a fost redesenata pentru a da un aer mai aeristocratic masinii. Varianta testata a fost cea de top numita Distinctive XVT Power, si acest fapt se traduce prin echipamente precum sistem de aer conditionat automat, insertii din lemn pe consola, usi si volan si nu in ultimul rand tapiterie de piele. Un element foarte up-to-date a fost sistemul de entertainment optional marca Audiovox.


De aceasta marca recunoastem cu nu am auzit, insa sistemul este capabil sa primeasca carduri SD de 8 Gb, sistem de navigatie GPS, DVD player, radio FM/AM si TV Tuner. Despre acesta din urma am descoperit ca prinde posturile TV chiar si pe cele oferite clientilor prin cablu.


Raspunsul la aceasta chestiune este o apropiere cu masina de o zona cu foarte multi abonati prin cablu. Sistemul TV Tuner preia semnalele TV wireless si gratis. Optional Audiovox permite si intergrarea unei camere video pentru mersul inapoi.


OFF-ROAD CU REXTON II


Renumele modelului Rexton s-a doatorat cel mai mult utilizarii unui sasiu separat, deci o capacitate de trecere foarte mare. Aceasta versiune XVT nu mai are din nefericire si grupul reductor care sa permita demultiplicarea rapoartelor treptelor cutiei de viteze. In locul lui Ssangyong a montat un sistem electronic care transfera cuplu spre fiecare punte doar daca este nevoie.


Pe sosea noua transmisie se comporta mult mai bine in comparatie cu cea clasica, iar raspunsul cutiei este mai rapid. In conditii de rulare normale puterea se transmite 60% pe puntea spate restul pe puntea fata. Chiar si asa, am reusit sa escaladam niste denivelari foarte abrupte fara probleme, insa nu este reocmandat sa intreceti masura.


La coborarea pantelor am actionat sistemul HDC si acesta a functionat impecabil.


ADVERSARI


La acest capitol noul SUV este cu adevarat un tigru asiatic, deoarece pretul de achizitie al versiunii testate este cu toate taxele de 42.730 euro. La acest nivel de pret si la aceste dotari nu mai gasim pe piata nici un alt concurent. De exemplu Toyota Land Cruiser la nivelul de echipare VIP A/T costa 50.117 euro insa nu are toate dotarile Ssangyong-ului.


Sa nu mai vorbim de faptul ca Toyota are doar 173 CP si un motor nu la fel de rafinat precum cel Mercedes al Rexton-ului XVT.


Un alt concurent este Nissan-ul Pathfinder care costa 48.734 euro dar, la fel, are un grup motorpropulsor inferior celui de pe Rexton. Pathfinder este foarte bun cu transmisia manuala cu 6 trepte insa nu straluceste cu cea automata.


Ultimul si poate cel mai surprinzator concurent este Volkswagen-ul Touareg. Aici toti o sa zica ca este inadmisibil ca Touareg sa se compare cu Rexton. Adevarul este acela ca Touareg R5 TDI are un motor mai slab ca CDI-ul lui Rexton si costa intr-o varianta de echipare asemanatoare coreenaului aproximativ 50.000 euro.


Si aici nu am pus bineinteles suspensia pneumatica de 3.000 euro. Deci Rexton XVT este mult m ai bun decat un Toaureg R5 TDI entry-level.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Rexton XVT este cu adevarat primul Rexton despre care nu mai putem spune ca este submotorizat, iar transmisia integrala permanenta este mult mai folositoare clientilor care oricum folosesc aceste SUV-uri in mediu urban.


Pretul de achizitie este bun doar daca luam in considerare si nivelul de echipamente standard. Comportamentul rutier este sigur si nu te lasa niciodata sa uiti ca esti la volanul unui monstru de peste doua tone.


Si ca fapt divers consumul de combustibil a scazut in comparatie cu motorul de 165 CP.



Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive ssangyong rexton II, drive test rexton II xvt, noul motor mercedes ssangyong, 186 cp si 400 nm, transmisie integrala permanenta, garda la sol, sasiu separat, cutie mercedes 5g-tronic, consum real rexton 186, comportament rutier, reductor rexton 2, off road, rexton vs land cruiser vs touareg, greutate la gol, 0-100 km/h, viteza maxima, portbagaj, pret achizitie, service ssangyong autoitalia, autoitalia renunta la ssangyong

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 19.12.2007 | 04:06 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 19.12.2007 | 04:06 EET

  REXTONpct
MOTOR/ENGINE MOTORL5 Diesel Mercedes
CAPACITATE (cmc)2694
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)186/4000
Moment motor (Nm/rpm)402/1600
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4720
LATIME C(mm)1870
INALTIME(mm)1830
GREUTATE (kg)1970
PERFORMANTE V Max (km/h)181
0-100 km/h (secunde)11.6
Consum Mediu (litri)9.2
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)42.730
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate9
Climatizare8
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum9
Tractiune9
Franare7

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET