rss

Test Comparativ! Noul DS9 E-Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220 DIESEL 194 CP facelift 2020

Pest doar cateva luni vom avea si in Romania una dintre cele mai importante masini premium Made in EU!

Test Comparativ! Noul DS9 E-Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220 DIESEL 194 CP facelift 2020

Este vorba de noul model DS9 care se prezinta de fapt drept ca fiind cea mai mare, cea mai luxoasa si cea  mai puternica limuzina de serie construita in Franta. Adica este o masina mult mai buna decat un Renault Talisman.


Despre DS tot am vorbit pentru ca noile modelele testate DS7 si DS3 Crossoback sunt cu adevarat suprinzatoare si au mari sanse a contracata triou-ul german ( BMW, Mercedes si Audi), insa cand vorbim de berline de clasa mare acolo germanii sunt cu adevarat imbatabili.




Pentru asta trebuie doar sa ne uitam la cifrele de vanzari ale unor modele precum BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercede Clasa E pentru a intelege ca acolo sus aerul este atat de rarefiat incat nici Lexus, Cadillac sau Jaguar nu au avut nici o sansa.


Ei bine acum spre sfarsit de an pandemic 2020 cei de la PSA spun ca Franta nu se lasa mai prejos si lanseaza in premiera cea mai buna masina frantuzeasca.


DE CE DS9 SI NU CLASA E?





Pentru a avea o sansa in acest segment premium trebuie sa ''bati'' marele Mercedes Clasa E care acum a devenit si mai bun pentru ca a primit un important facelift exterior, iar cea mai buna solutie evidenta este un BMW Seria 5 facelift 2020.


Francezii nu sunt de aceeasi parere si au ales sa puna in joc un DS9 construit pe o platforma tehnica de 508 din China care are un ampatament marit la 2.9 m, platforma care a fost gandita pe DS9 sa nu mai primeasca motoare diesel ci doar pe benzina si PHEV.


Rezultatul este unul surprinzator pentru ca atunci cand vorbim de un DS9 E Tense vorbim de un Mercedes E220 CDI care este atat de banal incat nici nu prea mai poate sa fie considerat un model premium! 


DESIGN SI CALITATE DE FABRICATIE REALA!


La acest capitol francezul castiga toate punctele pentru simplul fapt ca noul E facelift atata mult mai "rau" decat pana acum, farurile rotunjite parca nu mai exprima acea exuberanta teutona, in timp ce DS9 ofera un lool diferit insa placut aproape din orice unghi este privit.



Lungimea lui DS9 si plonjarea plafonului in spate ne aduce aminte de liniile legendarului DS din anii 60, iar interiorul francezului este dovada ca si francezii pot face masini de lux.


De partea cealalta vedem un E Class traditional care are cum doua display-uri masive drept plansa de bord, insa interiorul lui E220 nu ofera un aer de masina premium cum este la DS9. Evident daca ne uitam la interiorul unui  E 53 4MATIC + vedem ca Mercedes exceleaza si este peste acest DS9, insa cand ne uitam la un banal E200 CDI vedem unde se fac reducerile de costuri.


La interiorul lui DS9 nu vedem aceste reduceri de costuri pentru ca intreaga masina este una premium, adica vedem o piele alcantara pe plafon, o piele cusuta pe plansa de bord si una Nappa pe scaune.




In plus fata de acestea vedem si aparitia unor butoane din metal care sunt chiar din metal.


Interiorul lui Mercedes Clasa E are o calitate a asamblarii care lasa de dorit, adica vedem plastice pe consola care scartie cand sunt apasate si multe alte detalii care te pun sa te gandesti de doua ori cand platesti peste 50.000 euro!



MOTORIZARI COMPLET DIFERITE


Daca am discuta de un E53 AMG 4Matic+ sau de un E400d atunci masina francezilor ar parea doar o simpla "jucarie", insa cand vorbim de un diesel de doi litri cu 4 cilindri si 194 CP vorbim de o masina mediocra la capitolul performante.


Aici vine francezul si arunca in lupta 250 CP din doua motoare, unul pe benzina 1.6 PureTech construit impreuna cu BMW si altul japonez de 107 CP integrat in cutia de viteze autoamta cu 8 trepte Aisin.


Mercedes exceleaza prin cutia sa 9G Tronic si transmiterea puterii spre rotile din spate, insa DS9 este mult mai puternic si mult mai economic.



De fapt un DS9 E Tense cu acumulatorul incarcat poate sa consume IN ORAS doar 1.9 litri de benzina la 100 de km parcursi, in timp ce Mercedes "doar" 10 litri.


In oras DS9 poate merge 100% in modul EV, adica are zero emisii in timp ce acest Mercedes E220d este compatibil doar normelor Euro6. Plus ca la Mercedes mai trebuie sa platesti extra si AdBlue la un anumit numar de km.


CONCLUZII




Vazand aceste doua masini fata in fata vei intelege mai bine de ce un DS9 este mult mai exclusivist decat un E Class de volum care se regaseste in parcarile orcarui oras mare din Germania in forma de TAXI.


DS9 este mai mare la interior, are o motorizare mai puternica si mult mai econimica, insa este si mult mai ieftin la achizite. De fapt pentru a echipa un E 300 e care este tot PHEV cu dotarile lui DS9 E Tense trebuie sa platesti in plus chiar si 30.000 euro si imaginea ramane tot aceea cu a unui banal taxi german.





Calitativ DS9 este superior unui E220d, insa fanii Mercedes trebuie sa stea linistiti ca un E53 AMG este superior acestui DS si la interior (insa acolo vorbim deja de peste 70.0000 euro cu dotari!).


Noul DS9 nu va avea in nici un caz vanzari fulminante in Romania pentru ca aici inca domina BMW-urile si Mercedes-urile SH cu 1800.000 de km din Germania, insa pentru cei care vor sa iasa in evident trebuie neapart sa conduca un DS.


Plus ca experienta achizitiei unui DS in showroom-ul din Bucuresti si mentenanta unui DS sunt experiente complet diferite fata de ceea ce gasesti la un showroom Mercedes in Romania! Si poate si aceasta exclusivitate a serviciilor poate sa constituie o decizie de a renunta la o marca premium de volum!



DE CE NOUL DS9 E TENSE 2021?


-Imagine de marca


-Calitate de fabricatie


-Motor PHEV de 250 CP


-Cutie Aisin Hybrid


-Acumulator de peste 11.9 kwh


-Consum de 1.9 litri in oras


-Capabil a merge 50 de km in modul electric


-Spatiu interior mai mare ca in Mercedes


-Model cu o exclusivitate garantata


 


DE CE PIERDE MERCEDES E200d 2020?


-Facelift-ul a "uratit" Clasa E 


-Interior mai slab calitativ ( plastice prost asamblate)


-Este echipat cu motor diesel cand toata lumea trece la PHEV si electric


-Are in continuare o imagine de TAXI


-In varianta de baza este extrem de banal la interior


-Valoare mica de revanzare pentru ca este diesel


-Compatibil doar Euro 6






s



Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
DS9 e Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220d facelift, test DS9 e Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220d facelift, comparativ DS9 E Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220d facelift, motoare DS9 E Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220d facelift, review DS9 Tense PHEV 250 CP vs Mercedes E220d facelift

CAUTA IN TESTDRIVE