rss

Test Comparativ Renault Megane BluedCi 115 EDC7 vs noua Skoda Scala TDI 116 DSG7 2019

Renault Megane are de ceva vreme un nou concurent pe piata auto din Romania.

Test Comparativ Renault Megane BluedCi 115 EDC7 vs noua Skoda Scala TDI 116 DSG7 2019

Numele sau este Skoda Scala si vine in oferta cehilor undeva peste Fabia insa cu o caroserie inferiora segmentului din care face parte Octavia. 


Noua Scala in ochii celor de la Skoda este undeva sub Octavia insa noi pentru a da o sansa masinii o punem in aceeasi categorie chiar daca are o lungime usor mai mica.



DESIGN


Masina francezilor se numeste Megane si este un hatch traditional care este Made in France, adica care are o calitate a fabricatiei usor peste cea a versiunii sedan construita in Turcia.


De partea cealalta noua Scala este de fapt un VW Polo low-cost care are un desin traditional marcii Skoda, adica unul care nu iese cu nimic in evidenta pentru a avea vanzari cat mai mari. Platforma tehnica utilizata se numeste MQB-A0 si este aceeasi cu a lui Polo care de fapt concureaza cu Renault Clio nu cu Megane!




Cine vrea un Golf plateste in plus, iar cine vrea aceeasi masina cu un design dinamic merge automat spre Seat Leon! Cei indecisi pot alege aceasta Scala low-cost are nu se evidentiaza cu nimic in plus fata de oferta francezilor fie ca vorbim de noul Clio sau de Megane-ul de fata lansat pe piata in anul 2016.


Si daca tot vorbim de Megane nu trebuie uitat faptul ca actuala generatie este construita pe baza tehnica CMF-C/D gasita si la berlina premium Talisman care este in realitate un concurent pentru modelele Audi, nu VW sau Skoda!


INTERIOR


Asa cum era de asteptat Scala lui Skoda este o masina cu un desing STERS care nu ofera nici o "senzatie" de masina premiun oricat ne-am chinuit, insa Renault reuseste sa afiseze un R Link II vertical si un design general mult mai placut.




La capitolul calitate de fabricatie Skoda este cu adevarat o masina low-cost pentru ca nu are o plansa de bord realizata din spuma poliuretanica asemenea versinilor ieftine Fabia sau Rapid, in timp ce Megane este un salt imens fata de precedenta generatie.


Pe scurt gama Megane este o masina mult mai buna calitativ decat aceasta noua Scala in ciuda faptului ca Skoda incearca sa o promoveze drept o compacta cu reale pretentii premium!


MOTORIZARI DIESEL DE ULTIMA GENERATIE





Sub capota cehului se gaseste un diesel 1.6 TDI care ofera o putere maxima de 116 CP oferiti la o putere maxima de 3250 rpm. Momentul motor este de 250 Nm incepand cu 1.500 rpm, iar cutia de viteze este una clasica DSG cu 7 trepte extrem de bine sincronizate cu puterea dezvoltata.


De partea cealalta se gaseste un Megane cu un diesel mic de 1.5 litri BlueDCI care ofera 115 CP insa un cuplu motor mai mare de 260 Nm oferiti la o turatie mai mare de 2.000 rpm.


Cutia de viteze este tot una secventiala care este construita de germanii de la Getrag si care se numeste EDC. Aceasta are tot 7 trepte asemenea transmisie DSG.


Pe hartie ambele masini au in mare parte performanter asemanatoare, insa nu trebuie uitat faptul ca Megane pentru ca este o compacta veritabila are o si o greutate la gol mai mare decat Scala.




Consumul real de motorina este asemanator pentru ambele masini, lucru un pic enervant pentru clientul de Scala care plateste la fel pentru o masina mai usoara si care este realizata pe o platforma tehnica inferioara!


Trenul de rulare este clar superior modelului Megane, iar Scala vine si ofera in schimb doar setari mai bune ale cutiei DSG.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Castigatorul clar al comparativului de fata este Renault Megane pentru ca este o masina mai mare, are o calitate de fabricatie mult mai buna si ofera de asemenea si un tren de rulare mult mai conforabil pe drumurile cu denivelari.




Scala pierde pentru ca NU ESTE O MASINA COMPACTA, fiind construita pe baza lui Polo care este doar o citadina de clasa mic, iar materialele din interior sunt cu adevarat o dezamagire pentru cei care se asteptau la o calitate perceputa cel putin la nivelul lui Octavia!


Scala este o incercare de a vinde o masina low-cost cu un pret peste media segmentului doar pentru ca are sigla Skoda. De asemenea Scala trebuie sa vina sa acopere golul lasat de scoaterea din productie a modelului Rapid si Rapid SB la inceptului verii.






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Renault Megane BluedCi 115 EDC7 vs Skoda Scala TDI 116 DSG7 2019, test megane vs scala, test clio vs scala, probleme skoda scala romania, pret scala vs megane romania, test drive skoda scala 1.6 tdi 116 cp dsg7 2019, consum, garda la sol, scala bazata pe vw polo

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST

  ScalaMegane IV
MOTOR/ENGINE MOTORL4 DieselL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)15981461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)116/3250115/3750
Moment motor (Nm/rpm)250/1500260/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)43604360
LATIME C(mm)17901810
INALTIME(mm)14701430
GREUTATE (kg)13391350
PERFORMANTE V Max (km/h)200192
0-100 km/h (secunde)10.310.6
Consum Mediu (litri)4.14.1
PRET fara TVA (euro)--
cu TVA (euro)--
CAROSERIE Habitaclu89
Calitate de Fabricatie69
Echipare Standard68
Portbagaj88
CONFORT Confort Rulare89
Scaune fata/spate9/79/8
Climatizare810
Zgomote69
DINAMICA Rafinament Motor78
Reprize108
Consum910
Tractiune99
Franare910

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST