
Test Comparativ Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019
Masinile din acest test drive sunt, ambele, vandute de constructori auto japonezi pe o piata auto din Europa, inca dominata de marcile locale.

DE CE CAMRY SI DE CE ACUM?
La aceasta intrebare se raspunde extrem de simplu, respesctiv pentru ca Toyota a inteles in anii trecuti ca modelul sau de clasa medie, Avensis, este un esec total la capitolul vanzari in Europa.
Pentru a remedia oarecum aceasta problema, japonezii au scos din productie Avensis, pentru a introduce pe aceasta piata un nume greu in gama, berlina clasica Camry, care este un succes de proportii in SUA.
In realitate, Toyota Camry vanduta in Romania este o masina construita in uzina din Sankt Petersburg Rusia, nu in Japonia asa cum cred foarte multi clienti europeni.
De partea cealalta avem un model Mazda6, ajuns la maturitate, care a trecut de primul amplu facelit si care este realmente una dintre putinele masini Made in Japan vandute si pe piata din Romania.
FATA IN FATA NOUL CAMRY VS MAZDA 6
Inca din primele momente observam faptul ca noul Camry este o masina sedan, care are o caroserie foarte mare pentru segmentul din care face parte, respectiv o lungime de 4885 mm care este doar cu cativa cm mai mica decat cea a lui Mazda 6.
In rest, ambele masini sunt asemantoare la capitolul caroserii, insa Camry ofera un volum al portbagajului de 524 litri, fata de 475 litri cat are Mazda 6.
Din fericire, asemanarile dintre cele doua masini se opresc aici, pentru ca cele doua marci au o gandire tehnologica complet diferita una de alta.
MOTOR SI TRANSMISIE
Inca din primii km trebuie spus ca modelul Camry se vinde la noi doar in versiunea hibrid, care aduce un motor pe benzina cu 4 cilindri de 2.5 litri, care ofera o putere maxima de 178 CP si 221 Nm, plus o motorizare electrica de 88 kw si 202 Nm. In total, Toyota spune ca la roata, masina ofera o putere totala cumulata de 218 CP.
De partea cealalta avem un motor clasic Mazda Skyactiv G de 2.5 litri, care ofera o putere maxima de 194 CP si 258 Nm, motor extrem de rafinat si economic chiar daca nu este ajutat de un sistem hibrid.
In final, putem spune ca Toyota Camry ajunge la 100 de km/h in 8.3 secunde si este limitata la 180 de km/h, in timp ce Mazda, fara turbo sau alt motor electric, ajunge la 100 de km/h, mai repede, in 8 secunde si are o viteza maxima nelimitata de 225 km/h.
Pe scurt, avem doua motoare care sunt complet diferite, iar castigatorul fara drept de apel este motorizarea Mazda, pentru ca NU ESTE COMPLICATA, nu are sisteme de crestere a puterii precum sistemul electric hibrid si ofera in plus un rafinament superior pe sosea!
CAMRY DE RUSIA SUFERA LA CAPITOLUL TRANSMISIE
Toti cei care sunt fani modele hybrid stiu ca marea problema a acestor sisteme Toyota este transmsia CVT integrata cu motorizarea pe benzina, sistem economic in general, insa care ARE PROBLEME DE RAFINAMENT IN UTILIZARE.
Sa faci o depasire pe Valea Oltului cu o masina cu transmisie CVT este un risc care nu merita asumat, in ciuda faptului ca acum constructorii te "ameninta" cu puteri maxime de peste 200 CP.
Cu o caroserie la gol de peste 1.7 tone si cutia CVT noua, Toyota Camry pierde multe puncte la capitolul dinamism si, de ce nu, placerea de a conduce. Pur si simplu, sistemul lui Toyota este recomandat doar pentru mersul pe autostrazi, care din pacate nu prea exista la noi.
De partea cealalta, Mazda ofera un motor de turatie elegant in utilizare, care este cuplat la o transmisie automata clasica cu 6 trepte extrem de rapida in utilizare, comparativ cu banala CVT Toyota.
De fapt, Mazda 6 se adreseaza celor care iubesc sa conduca o berlina chiar si pe drumurile din Romania, in timp ce Camry se adreseaza celor care vor neaparat o masina hibrid si care vor sa renunte la siguranta rutiea pe soselele nationale din Romania.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Inca din primele momente am obervat faptul ca Toyota Camry se chinuie sa devina o masina de familie ECO, pentru europeni, insa cu siguranta aceasta urmeaza sa fie un ESEC TOTAL, pentru ca este prea scumpa, are un motor hibrid prea slab si nu ofera garantia unei masini Made in Japan, fiind construita in Rusia lui Putin.
Mazda, in schimb, este un produs 100% japonez, care ofera o motorizare pe benzina rafinata si puternica si care este cuplata la o cutie automata clasica cu convertizor extrem de fiabila in timp.
Alegerea noastra este Mazda 6, insa, si poate pentru faptul ca masina aceasta arata in continuare extrem de bine din orice unghi este privita, fata de Camry care pare doar o Corolla umflata din toate directiile!
Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest & Foto AutoBild Google
Tags:
Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019, test drive Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019, drive test Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019, consum Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019, pret Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019, review Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019, camry vs mazda 6, Toyota Camry 2.5 Hybrid 2019 vs Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 190 2019 engine, hybrid vs skyactiv g
CAUTA IN TESTDRIVE
GALERIE FOTO TESTDRIVE
Test efectuat la: 27.07.2019 | 12:00 EEST
SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE
Test efectuat la: 27.07.2019 | 12:00 EEST
6 II | Camry | ||
MOTOR/ENGINE | MOTOR | L4 Benzina | L4 Hibrid |
CAPACITATE (cmc) | 2488 | 2487 | |
PUTERE MAXIMA (cp/rpm) | 194/6000 | 178/5700 | |
Moment motor (Nm/rpm) | 258/4000 | 221/3500 | |
DIMENSIUNI | LUNGIME (mm) | 4865 | 4885 |
LATIME C(mm) | 1840 | 1840 | |
INALTIME(mm) | 1450 | 1445 | |
GREUTATE (kg) | 1437 | 1650 | |
PERFORMANTE | V Max (km/h) | 225 | 180 |
0-100 km/h (secunde) | 8.0 | 8.3 | |
Consum Mediu (litri) | 6.7 | 4.5 | |
PRET | fara TVA (euro) | - | - |
cu TVA (euro) | - | - | |
CAROSERIE | Habitaclu | 9 | 9 |
Calitate de Fabricatie | 10 | 9 | |
Echipare Standard | 10 | 10 | |
Portbagaj | 8 | 10 | |
CONFORT | Confort Rulare | 9 | 9 |
Scaune fata/spate | 10/8 | 10/9 | |
Climatizare | 10 | 9 | |
Zgomote | 10 | 7 | |
DINAMICA | Rafinament Motor | 10 | 7 |
Reprize | 9 | 5 | |
Consum | 8 | 10 | |
Tractiune | 10 | 10 | |
Franare | 10 | 10 |
Alte teste
Ultimul test efectuat la: 2.12.2019 | 12:00 EET



