rss

Test cu cea mai economica masina de familie din Romania-Noul Peugeot 301 HDI 2013

Asa cum poate v-am obisnuit de fiecare data cand este necesar realizam teste ample de consum cu cele mai noi modele.

Test cu cea mai economica masina de familie din Romania-Noul Peugeot 301 HDI 2013

Un astfel de exemplu este evident noul Peugeot 301, o berlina de clasa compacta inferioara care vine pe piata auto din Romania nu doar sa stabilizeze pozitia francezilor, ci chiar sa concureze de la egal la egal modelul nationala Dacia Logan II.




Pentru a face acest lucru cei de la PSA au dezvoltat noua gama 301 exact cum cei de la Dacia au construit primul Logan, respectiv au dat nastere unei masini care trebuie sa fie foarte rezistenta, sa poata parcurge mii de km pe drumuri care nu sunt asfaltate si nu in ultimul rand sa fie ieftina la achizitie.


DESIGN 301




De fiecare data cand vorbim de o masina Peugeot sedan nu putem sa nu uitam modelul 206 sedan, model care a fost construit in Iran si care avea pe buna dreptate una dintre cele mai slabe calitati de asamblare din Europa.


Pur si simplu masina iraniana nu avea nici o sansa a concurea Dacia Logan pentru ca nu avea un tren de rulare setat si pentru drumurile proaste, nu avea un spatiu interior foarte mare, iar design-ul fortat asemenea vechiului Clio Symbol aveau sa fie incredientele care au pecetuit soarta lui 206 Sedan.




In 2013 Peugeot a inteles unde a gresit si a dezvoltat pe baza modelului de succes 207 o noua masina, una mult mai mare si de ce nu mult mai eleganta din punct de vedere al designului. Acum noul 301 este un sedan care arata bine, are cel mai mare spatiu interior din segment si dispune de un tren de rulare eficient chiar si in afara soselei.


INTERIOR


Francezii de la Peugeot au dezvoltat aceasta noua platforma plecand de la un 207 cunoscut, insa cand au ajuns la interior plansa de bord a fost conceputa de la zero datortia masivitatii celei de la 207. Acest lucru se traduce in viata de zi cu zi printr-un bord elegant care nu are o consola centrala masiva, toata plasa fiind impinsa spre parbriz pentru o habitabilitate superioara.



Consola centrala este relativ mica si indepartata de sofer pentru a permite montarea comenzilor pentru geamurile electrice in fata chimbatorului de viteze. Aceasta solutie este una economica, insa care primeste cele mai mici note din partea noastra pentru ca pana si modelele Dacia au comenzile amplasate mai sus pe consola.


 Trecand peste acest inconvenient trebuie sa spunem ca masina celor de la Peugeot are scaune mai bine realizate decat cele de la Dacia, o instalatie de aer conditionat automata cu o singura zona eficienta si nu in ultimul rand un habitaclu mult mai buna caliatativ.


Aceste ingrediente fac viata din interiorul noului 301 mult mai confortabila daca ne uitam la modele concurente precum Dacia Logan sau chiar si Skoda Rapid in versiunea sa de baza.


TREN DE RULARE




Noul 301 este un sedan care a fost construit de Peugeot pentru tarile care nu dispun de o infrastructura la nivelul celor din Europa de Vest, iar acest lucru se traduce printr-un comportament pe drumurile noastre de proasta calitate foarte bun. Garda la sol destul de mare a modeului permite accesul chiar si pe anumite drumuri forestiere clasice deja pentru modelul Dacia Logan.


Singurul inconvenient al noii suspensii Peugeot este o crestere a instabilitatii pe sosea la viteze mari, insa si de aceasta data nu trebuie sa uitam ca avem de fata o masina normal nu una sport.


MOTORIZARE HDI RECORD


La inceput am spus clar ca avem de fata una dintre cele mai economice masini de familie din Romania, iar dupa ce am parcurs peste 1.500 de km prin Romania cu acest model putem spune fara manajamente ca noul 301 este mai economic decat Dacia Logan dCI si ofera un comportament rutier mult mai rafinat.


De vina pentru aceasta performanta de top este evident noua motorizare HDI de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 92 CP, si care ofera de asemenea si un moment motor de 230 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.



Acest motor nu doar ca este mult mai rafinat decat cel de la Renault de 1.5 litri, ci ofera in viata de zi cu zi si un consum real usor mai mic. Spunem aceasta pentru ca dupa ce am parcurs peste 1.500 de km consumul mediu afisat de computerul de bord nu a sarit de 4.6 litri pentru fiecare 100 de km.


Acest lucru inseamna ca atunci cand mergem in modul extraurban cu aerul conditionat pornit si cu masina incarcata, consumul mediu afisat de noul 301 se stabilizeaza undeva in jurul valorii de 3.7 litri pentru 100 de km. Daca mergem in oras consumul afisat de aceasta masina nu a depasit granita de 6.2 litri.


Aceste performante de top fac in acest moment din noul 301 cea mai buna solutie daca suntem in cautarea unei masini economic si care sa nu coste peste 13.000 euro cu TVA inclus.



Sfatul nostru daca dorit sa cumparati un Logan II este sa mergeti in showroom sa testati si noul Peugeot 301, moment in care decizia urmeaza sa fie una eficienta din toate puctele de vedere.


PRO


Cea mai economica masina sedan din Romania


Pret de achizitie foarte mic


Spatiu interior mare


Calitatea asamblarii buna


Motor HDI puternic si economic


Distribuie care se schimba la 160.000 km


Garda la sol mare


Portbagaj mai mare decat la Logan


Valoare de revanzare mai mare decat cea de la Dacia


 


CONTRA


Pozitionarea ciudata a comenzilor pentru geamuri


Sistemul de inchidere al portbagajului ineficient


Versiunea de top relativ scumpa


Lipsa sistem de navigatie


Suspensie zgomotoasa pe denivelari scurte




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test consum peugeot 301, drive test peugeot 301, design 301, interior 301, consum 301 hdi, motor 1.6 hdi 2013, euro 5, filtru particule 301 hdi, valoare de revanzare, calitate de fabricatie, portbagaj, 301 vs logan, 0-100 km/h, viteza maxima, test anduranta 301, test autolatest romania

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 15.09.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 15.09.2013 | 12:00 EEST

  301pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1560
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)92/4000
Moment motor (Nm/rpm)230/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4442
LATIME C(mm)1785
INALTIME(mm)1466
GREUTATE (kg)1090
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/10
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST