rss

Test cu cel mai economic Ceed - Noua KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019

KIA Ceed este vedeta companiei in acest an, pentru ca vorbim de o generatie complet noua.

Test cu cel mai economic Ceed - Noua KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019

Fanii VW Gol, Peugeot 308 sau Opel Astra, trebuie sa observe evolutia marcii KIA in Europa, loc unde gama Ceed reprezinta de ani buni, o mare problema pentru compactele europene.


DE CE CEED CRDI IN DETRIMENTUL UNUI FOCUS SAU GOLF?




La prima vedere, KIA Ceed merita sa fie cumparata in versiunile GT sau TGDI, insa motorul de volum pentru cei care fac realmente multi km, este cel diesel.


Acum vorbim de o motorizare KIA complet diferita fata de generatie precedenta, pentru ca acum toate masinile diesel vandute trebuie sa fie compatibile cu noile norme Euro6 TempD si WLTP.



Motorul se numeste acum U3 si este piesa de rezistenta a celor de la KIA in fata celor de la VW ( 1.6 TDI), Opel ( 1.5 BlueHDI) sau Renault ( 1.7 BlueDCI).


Aceasta versiune de motorizare este recomandata de Autolatest, in special pentru cei care merg pe distante mari, unde eficienta unui propulsor diesel este superioara unui motor pe benzina.



CUM SE CONDUCE NOUL CEED DIESEL?


La prima vedere, ne-am asteptat la un comportament tipic generatiei Ceed JD care era mult setata spre un confort cat mai mare, fata de primul model Ceed I.


Acum generatia a III-a lui Ceed, devine o masina mult mai dinamica, atat la capitolul tren de rulare, cat si ca raspuns al motorizarii diesel.



Noul propulsor de 1.6 litri CRDI, are de acum un sistem de reducere al emisiilor de noxe AdBlue, iar distributia sa este pe curea, fata de cea precedenta, pe lant.


Pe sosea, la viteze de croaziera, noul diesel este un partener de nadejde, daca este cuplat cu transmisia secventiala 7DCT.





Fata de versiunea cu transmisie manuala, toate modelele Ceed 1.6 CRDI de 136 Cp 7DCT, ofera un cuplu motor mai mare cu 40 Nm pe intreaga plaja de turatie.



Adica, motorul celor de la KIA are un moment motor de 320 Nm, putere aflata la nivelul unui 2.0 TDI de la Skoda sau 2.0 BlueDCI de la Renault.


CONSUM REAL DE MOTORINA


Pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h, consumul real al motorizarii KIA este de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km, un nou record pentru o motorizare diesel.



Intr-un Bucuresti aglomerat, consumul real a fost de 6.5 litri, cifra de top, datorata transmisiei 7DCT, care schimba rapoartele exemplar.


Cine vrea sa mearga sportiv, poate alege modul SPORT al transmisiei, moment in care vedem cu adevarat cum se comporta toti cei 320 Nm, la turatii de top.




O mare surpriza este faptul ca masina consuma daor 4.3 litri, atunci cand rulam pe drumurile europene cu viteze medii de maxim 90 de km/h. Cu un rezervor de motorina, aceasta masina poate parcurge chiar si peste 900 km.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Masina din acest test drive primeste note maxime la toate capitolele, pentru ca motorul 1.6 CRDI de 136 CP este mult mai puternic si mai rafinat decat motoarele germane Ford 1.5 TDCI sau gama VW 1.6 TDI.


Cei 320 Nm sunt un nou record pentru o motorizare diesel de cilindree mica, iar consumul sau real este cu adevarat surprinzator.


Si pentru cei carcotasi, trebuie spus ca cei de la KIA ofera 7 ani garantie, atat pentru motorizarea diesel, cat si pentru cutia secventiala 7DCT, construita 100% de catre KIA Motors.



PRO


Consum foarte mic de combustibil


Pret mai mic decat cel al unui Focus sau Golf


Reprize foarte bune in regim de autostrada


Rafinament transmisie 7DCT


Valoare foarte mare de revanzare


Garantie transmisibila si la urmatorii proprietari


 


CONTRA


Pret relativ mare al versiunii de top






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019, test drive KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019, drive test, consum KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019, autolatest, testeauto, 0-100 km/h KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019, viteza maxima KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019, pret oferta KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.05.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.05.2019 | 12:00 EEST

  Cee dpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)136/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4310
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1447
GREUTATE (kg)1315
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.9
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare8
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST