rss

Test cu cel mai economic SUV din Europa! Noul Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 Aisin 2020

Masina din acest test drive este deja un best seller european.

Test cu cel mai economic SUV din Europa! Noul Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 Aisin 2020

Este vorba, evident, de noul Peugeot 2008 care reuseste sa bata orice record cand este luat in calcul consumul real de combustibil.


Daca pana acum cativa ani vorbeam de Renault Captur I 1.5 dCI ca fiind un crossover de clasa mica foarte economic, citeste testul Autolatest AICI, acum, in 2020 vedem cum concurenta de la PSA a facut un pas inainte in fata tuturor.




De atunci si pana acum, intreaga industrie a trecut prin ample schimbari, SUV-urile compacte nu prea mai au dimensiuni exterioare mici, iar greutatea lor totala a crescut sesizabil.


DE CE 2008 ESTE BEST IN CLASS?


Pentru ca, daca ne uitam la Ford sau VW vedem ca acestia NU MAI AU MOTOARE DIESEL in acest segment, nefiind capabili sa dezvolte generatii noi de propulsoare care sa fie compatibile normelor de poluare din prezent.



Francezii stau bine la acest capitol, pentru ca motorizarea de fata este relativ noua pe piata si are toate caracteristicile unui diesel de top, atat ca putere, consum, cat si ca rafinament real in utilizare.


Noi NU recomandam un 2008 diesel in versiunea de 100 CP cu transmisie manuala, pentru ca un SUV modern trebuie sa fie echipat neaparat cu minim 130 CP,  insa si cu o transmisie automata pentru un parcurs urban elegant, iar masina de fata indeplineste exact acest deziderat.


CUM SE CONDUCE UN 2008 DIESEL? 




In primul rand, daca am compara un 2008 cu motorul pe benzina 1.2 PureTech de 130 sau 155 CP cu acest diesel de 130 CP, am putea spune ca benzina este mult mai puternica si mult mai rafinata, insa diesel-ul lui Peugeot reuseste sa afiseze un consum de motorina atat de mic, incat chiar si Dacia Logan 1.5 dCI  pare un model cu un consum mare.


Ajutat de celebra transmisie EAT8 produsa de japonezii de la Aisin, acest diesel de 130 CP reuseste sa consume, in Bucuresti, intr-un trafic aglomerat doar 5.8 litri de motorina la 100 de km, iar pe autostrada la viteze de peste 140 de km/h, trebuie sa ne asteptam la un consum de 5.5 litri.




Sistemul Stop&Start al lui 2008 este best in class si reuseste sa eficientizeze si mai mult acest consum urban, plus ca pornirea si plecarea de la semafor este avantajata de cutia cu convertizor de cuplu, fata de tot ceea ce ofera concurenta cu transmisiile lor secventiale cu delay sesizabil.


Poate doar Mazda mai ofera ceva asemantor, tot pentru ca are o cutie automta clasica asemena francezului de fata.


Daca alegem un drum extraurban, unde viteza maxima nu depaseste 100 de km/h si folosim modul ECO a transmisiei, putem ajunge la un consum real chiar mai mic de 4 litri pe 100 de km, adica cu un rezervor putem merge chiar si 1.000 de km.



Si da, rezervorul este EXTREM DE MIC pentru ca are o capacitate de doar 41 de litri!


CUTIA AISIN SI MOTORIZAREA BLUEHDI FAC MINUNI


PSA a declarat in urma cu cativa ani ca acest motor reprezinta o revolutie in segment, pentru ca are AdBlue, insa se va comporta asemenea unui HDI de generatie mai veche de peste 125 de CP.



Pe scurt, Peugeot a reusit sa dea nastere unui diesel mai puternic si mai rafinat decat un 1.5 dCI, 1.6 TDI sau chiar si diesel-ul lui Honda de 1.6 litri, insa si sa fie capabil a corespunde chiar si viitoarelor norme Euro 7, care inca nici nu au intrat in vigoare.


Motorizarea de fata are aceste caracteristici de top la consum si reprize, pentru ca este ajutata de cutia automata EAT Aisin cu 8 trepte care are convertizor de cuplu, nu doar dublu ambreiaj cum vedem la concurenta sa directa.


Adica rafinamentul in mediul urban si reprizele in kick-down au schimbari de viteze extrem de fine, asemenea unei transmisii premium la BMW ZF8 sau 9G Tronic la Mercedes, care sunt masini premium cu pretul de peste 50.000 euro.



CONCLUZIILE AUTOLATEST


Daca vrei un 2008 si nu faci anual peste 30.000 de km, atunci recomandarea noastra este versiunea pe benzina de 130 CP PureTech, insa daca parcurgi anual mai multi km, atunci diesel-ul BlueHDI ramane un partener de top.


Indiferent de situatie, un 2008 BlueHDI are cel mai bun consum din segment, iar autonomia mare permite atingerea unor locatii, in concedii, extrem de departe, fara a alimenta pe drum.



In ciuda nebuniei cu masinile electrice si PHEV, un diesel bine conceput poate inca sa ofere performante rutiere demne de laudat, insa si o eficienta financiara chiar mai buna decat cea a unei masini electrice.


Diesel-ul lui Peugeot este, de fapt, un exemplu clar al tehnologiei aprinderii prin compresie, care dovedeste chiar si la 5 ani de la Dieselgate ca daca un producator are respect pentru clienti, insa si pentru mediul inconjurator, are un viitor asigurat.


Cireasa de pe tort este cutia automata cu convertizor de cuplu, care indulceste mult comportamentul motorizarii si este capabila cu cele 8 rapoarte sa fie si extrem de economica.



PRO


Imagine de marca


Cel mai bine vandut SUV din segmentul mic


Calitate buna de fabricatie


Cea mai buna cutie automata din segment


Valoare mare de revanzare


Cel mai economic SUV din Europa


Tren de rulare reglat optim in versiunea GT Line 2020


Cel mai eficient sistem Stop&Start


Display central 3D


 


CONTRA


Pret relativ mare de achizitie


Cutie EAT8 Aisin doar pentru versiunea de 130 CP


Lipsa sistem de navigatie






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
peugeot 2008 5 USI GT LINE 1.5 BLUEHDI STT 130 CP EAT8 2020, test drive peugeot 2008 5 USI GT LINE 1.5 BLUEHDI STT 130 CP EAT8 2020, drive test, consum, review, 0-100 km/h, motor peugeot 2008 5 USI GT LINE 1.5 BLUEHDI STT 130 CP EAT8 2020 distributie peugeot 2008 5 USI GT LINE 1.5 BLUEHDI STT 130 CP EAT8 2020, pret discount peugeot 2008 5 USI GT LINE 1.5 BLUEHDI STT 130 CP EAT8 2020

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.10.2020 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.10.2020 | 12:00 EEST

  2008pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1499
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130/3500
Moment motor (Nm/rpm)300/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4300
LATIME C(mm)1987
INALTIME(mm)1550
GREUTATE (kg)1210
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)10.1
Consum Mediu (litri)3.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune9
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 25.10.2020 | 12:00 EEST