rss

Test cu cel mai ieftin MPV din Europa! Chevrolet Orlando LTZ 1.8 141 CP

Americanii de la Chevrolet au preluat in urma cu mai bine de 5 ani defuncta companie Daewoo Motors pentru a schimba complet imaginea industriei auto.

Test cu cel mai ieftin MPV din Europa! Chevrolet Orlando LTZ 1.8 141 CP
Aceelasi target a fost si in planul celor de la Daewoo in anii 90 care au realizat masini low-cost bazate pe modelele Opel din anii 80.

Clientii din Romania au putut observa cum masini precum Daewoo Cielo (Opel Kadette) sau Daewoo Tico (Suzuki Alto) au demonstrat o anduranta demna de marcile de renume din Europa.

Vremurile au trecut si Daewoo Motors a reusit sa intre in faliment datorita unui management mediocru, insa cu ajutorul americanilor de la General Motors Daewoo a incetat sa existe dar fostele uzine din Coreea au inceput sa produca masini sub brandul celor de la Chevrolet.

Primele incercari ale americanilor din Coreea au fost incununate de un succes relativ in Eruopa de Vest. Calitatea precara a produselor Chevrolet din prima generatie dupa preluarea marcii Daewoo erau de fapt mai mult defunctele Daewoo decat Chevrolet.

Primul pas important in reglementarea acestei situatii a fost momentul cand GM a deci sa monteze motoarele diesel VM Motori pe modelul Lacetti sau Nubira. Din acel moment marca Chevrolet Made in Coreea a inceput sa devina un brand auto respectabil si pe Batranul Continent.

Orlando este succesorul lui Tacuma/Rezzo/Vivant

Noul model Chevrolet Orlando se realizeaza in aceeasi fabrica din Coreea unde a fost construit si defunctul Daewoo Tacuma. Vechiul Tacuma a fost pentru Daewoo primul si singurul automobil capabil sa transporte pasagerii intr-un habitaclu mai mare in special in partea din spate. In ciuda unei caroserii elegante realizate de Giugiaro, Daewoo Tacuma a fost un esec in Europa datorita faptului ca modelul nu a fost echipat niciodata cu loc pentru 7 pasageri.


CAROSERIE

Fata de vechiul Tacuma noul Chevrolet Orlando realizat in uzina Kunsan din Coreea de Sud este o masina complet noua care utilizeaza o plaforma tehnica a noului Opel Astra J, denumita de americanii de la GM Delta II.

Aceasta platforma tehnica permite constructorului sa ofere o masina mult mai mare si versatila decat pana in prezent, iar target-ul principal a fost oferirea a 7 locuri pentru pasageri.

Primele 5 locuri sunt extrem de confortabile chiar daca am compara masina cu un Opel Zafira II sau de ce nu cu un Renault Espace (un monovolum full size).

Cele doua locuri din portbagaj sunt relativ mici, insa daca ne gandim ca o familie poate sa depaseasca 5 membrii acestea devin obligatorii pentru cei mai mici.


MOTORIZARE

Pentru un pret de achizitie de 16.100 euro cu TVA inclus Chevrolet ofera clientilor o masina decenta la capitolul motorizare. Evident aici nu o sa fie vorba niciodata de un motor performant care sa ofere senzatii sportive sau de ce nu chiar si un consum mediu foarte mic.

Motorul de sub capota americanului este un Ecotec Opel de 1.8 litri pe benzina care ofera o putere maxima de 141 CP. Acesta dezvolta un moment motor de 176 Nm disponibil incepand cu o turatie de 3800 rpm.

In viata de zi cu zi noul Chevrolet Orlando este un monovolum de clasa compacta superiora care se misca elegant in traficul aglomerat al Bucurestiului, motorul fiind avantajat aproape tot timpul de o cutie de viteze manuala extrem de bine sincronizata cu plaja de cuplu si cea de putere al motorului.

Pentru cei care sunt dornici de performante mai bune trebuie sa spunem ca acestia ar putea sa fie deceptionati de performantele propulsorului Opel, de vina fiind evidnet si greutate destul de mare a masinii la gol.

In concluzie despre aceasta motorizare nu putem spune decat ca este un propulsor decent care trage destul de bine insa care este dezavantajat de greutate mare a masinii si de lipsa unei a 6-ea viteze in mediu extraurban.


CONSUM

La prima vedere masa mare la gol si motorizarea pe benzina reprezinta ingredientele clasice pentru un consum foarte mare de benzina, insa dupa efectuarea a mai bine de 400 de km am reusit sa obtinem un consum mediu in Bucuresti de 11.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. Poate parea mult insa nu trebuie sa uitam ca masina are 7 locuri si o caroserie masiva.

Motivul principal pentru care acest motor a consum relativ putin in oras este cutia de viteze cu rapoartele foarte lungi. Acest tip de transmisie permite celui de la volan sa schimbe mai putine viteze in viata de zi cu zi in comparatie cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte, detaliu care aduce un plus si la capitolul confort general.

In mediul extraurban daca se conduce calm consumul poate sa scada pana la o valoare de 7 litri.

Incepand cu acasta vara GM a anunta ca modelul Orlando urmeaza sa fie echipat optiona si cu o transmisie automata cu 6 rapoarte care ar putea sa scada cel putin cu un litru consumul in oras.

CONCURENTA

Principalul concurent al noului Chevrolet Orlando este bineinteles modelul romanesc Dacia Logan MCV cu 7 locuri. Astfel, daca optam pentru o Dacia MCV cu motorizarea diesel de 1.5 litri dCI in echiparea sa de top ajungem la un pret de achizitie de peste 14.000 euro cu TVA inclus.

De cealalta parte Orando costa 16.100 euro pentru versiunea cu 7 locuri in echiparea LTZ de top, model care aduce multe dotari premium precum ESP-ul, sistemul de aer conditiont automata si trenul de rulare echipat cu jante din aliaj pe 17 inch.

Celelalte modele concurente precum Renault Grand Scenic 2011, VW Touran sau Ford S-Max in versiunile cu 7 locuri au preturi de achizitie care depasesc valoarea de 18.000 euro TVA pentru Scenic si peste 24.000 euro pentru mult laudatul Touran.

Pur si simplu diferenta este de 10.000 euro in favoarea unui Orlando daca este comparat cu un VW Touran la aceelasi nivel de echipare si de putere, iar masina germana este clar mult mai mica la interior decat acest Orlando.



PRO

Cel mai mic pret pentru o masina cu 7 locuri de peste 140 CP, cel mai mare spatiu interior din segment, cel mai mare portbagaj, cel mai echipat MPV din Europa la nivel de echipare standard., motor pe benzina destul de elegant si economic

CONTRA

Trenul de rulare este zgomotos, calitate de fabricatie perceputa este low-cost, imagine de marca, valoare de revanzare.

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 12.08.2011 | 12:57 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 12.08.2011 | 12:57 EEST

  ORLANDOpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1796
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)141/6200
Moment motor (Nm/rpm)176/3800
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4652
LATIME C(mm)1875
INALTIME(mm)1633
GREUTATE (kg)1560
PERFORMANTE V Max (km/h)185
0-100 km/h (secunde)11.6
Consum Mediu (litri)7.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)16.100
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie5
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote7
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize4
Consum6
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.11.2019 | 12:00 EET