rss

Test cu cel mai mare SUV al celor de la KIA MOTORS! KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018

Toata lumea cunoaste faptul ca marca KIA are cea mai buna garantie din Europa, masina din acest test fiind in prezent si cea mai luxoasa din gama celor din Coreea.

Test cu cel mai mare SUV al celor de la KIA MOTORS! KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018

Fanii KIA, vor spune ca acum avem in gama si modelul Stinger care este cu adevarat o masina sport, insa situatia infrastructurii din Romania recomanda modelul de fata drept cea mai buna solutie pentru cine doreste un model de mari dimensiuni, cu 7 locuri si cu un nivel al echipamentelelor la nivelul concurentei premium din Germania.




KIA Sorento nu este un model nou pe aceasta piata, insa cine a condus un Sorento de generatie mai veche, nu poate decat sa laude acest SUV, pentru ca are in prezent una dintre cele mai bune note la capitolul fiabilitate.


EVOLUTIA GAMEI SORENTO 




Primul model Sorento a reprezentat pentru cei de la KIA Motors un pas imens in fata, in comparatie cu gama de clasa medie Sportage, pentru ca acest Sorento I testat AICI si de catre echipa Autolatest, a ramas in istorie drept un model cu o caroserie de SUV, insa cu reale capacitati off road veritabile.



Aceste capacitati se datoreaza sasiului separat si echiparii standard a masinii cu o caseta de reductie 4LOW si 4HIGH, care permitea masinii sa iasa fara probleme chiar si pe cele mai grele drumuri neasfaltate.


Anii au trecut si cei de la KIA au decis ca generatia II si III a modelului Sorento sa devina un SUV veritabil, care sa renunte la capacitatea de a merge in off road, insa care sa exceleze pe sosea cand vorbim de confort si stabilitate in viraje.


Gama Sorento de generatie II a fost o masina complet diferita, constructorul avand in lista de optionale multe dotari gasite doar pe modelele premium din Germania.



Ultimul model Sorento a ridicat atat de mult stacheta in acest segment, incat acum putem spune ca avem de fata o masina realmente premium, daca optam pentru un nivel de echipare peste medie.



DESIGN SORENTO 2018


Masina de fata este un Sorento 2018, echipat cu un motor diesel de 2.2 litri, acelasi care se regaseste si pe gama Stinger, motor care dezvolta o putere maxima de 200 CP si un moment motor de 441 Nm, incepand cu o turatie de 1.750 rpm.



Noua masina are acum faruri care ofera o vizibilitate de top, o tapiterie de piele de cea mai buna calitate si alte dotari, precum scaunele incalzite atat fata cat si spate, insa si volanul incalzit ideal pentru cei care merg preponderent in zonele muntoase.


Lista de dotari include si un sistem de navigatie cu harta Romaniei extrem de bine detaliata, iar instalatia de aer conditionat automata, ofera un randament asemenator unui SUV german din segmentul premium.


All around la interiorul noului Sorento avem toate dotarile posibile, gradul de confort fiind la un nivel asemanator cu cel gasit pe un BMW X5 sau Audi Q7 de ultima generatie.



COMPORTAMENT RUTIER 2.2 CRDI 200 CP


Asa cum mentionam mai sus, motorizarea diesel a masinii de fata este cea de top, care ofera o putere maxima de 200 CP, putere reala mult mai mare decat cea oferita de un diesel BMW cu 4 cilindri sau un diesel 2.0 TDI gasit pe majoritatea modelelor Audi.


La prima vedere acest lucru poate parea strigator la cer, insa motorul KIA ofera un rafinament peste cel al modelelor germane. Acest propulsor este mult mai silentios si ofera reprize reale in zona 60-140 de km/h mult mai elegante decat cea a concurentei amininte mai sus.




Cutia de viteze este una clasica KIA cu 6 trepte, o transmisie nu foarte sportiva, insa care ofera un grad al confortului tipic unei masini americane. In acest an, noul Sorento facelifit care urmeaza sa apara si in Romania, are standard noua cutie automata cu 8 trepte, gasita in prezent pe gama Stinger.


Singurul lucru oarecum criticabil este consumul mare de combustibil, acesta fiind peste cel al unui BMW X3 sau al unui Audi Q5.


CALITATE DE FABRICATIE




De multe ori fanii KIA din Romania apreciaza calitatea de fabricatie a modelului Sportage, insa cand vorbim de gama Sorento, vorbim de fapt de un alt nivel al masinilor KIA.


Din orice punct este privit acest Sorento, ofera materiale de top, intreaga plansa de bord fiind realizata complet din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, cum nu prea mai vedem pe masinile de top din Europa.



Calitatea asamblarii este si ea la un nivel greu de atins de o masina VW, Opel sau Renault, noul Sorento fiind construit doar in uzinele KIA din Coreea de Sud.


De aici si castigarea celor mai bune note din partea clientilor, in cadrul testelor JD Power, acest model fiind mai bine clasat chiar si decat gama Lexus RX produsa in Japonia.



PRO


Imagine de marca


Calitate de fabricatie premium


Materiale de top la interior la nivelul BMW, Audi si Mercedes Benz


Motor diesel extrem de puternic si rafinat


Transmisie 4WD automata insa si cu modul LOCK


Scaune incalzite fata-spate si ventilate fata


Reprize 0-100 km/h pentru o masina cu o greutate de peste 1.9 tone


Cutie automata 6 trepte cu 7 ani garantie


Valoare mare de revanzare


Singurul SUV din segmentul sau cu 7 ani garantie pentru toate componentele!




CONTRA

Lipsa transmisie cu 8 trepte pe masina de fata


Consum relativ mare de combustibil


Imagine de marca in segmentul premium



Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, drive test KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, test romania KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, consum real KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, 0-100 km/h KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, viteza maxima KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, oferta pret KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, bmw x3 vs KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, audi Q5 tdi vs KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, hyundai grand santa fe vs KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT6 2018, KIA Sorento 2.2 CRDI 200 CP AT8 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 16.01.2018 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 16.01.2018 | 12:00 EET

  Sorento IIIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2199
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)200/3800
Moment motor (Nm/rpm)441/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4780
LATIME C(mm)1890
INALTIME(mm)1690
GREUTATE (kg)1853
PERFORMANTE V Max (km/h)210
0-100 km/h (secunde)9.6
Consum Mediu (litri)6.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum6
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 3.07.2018 | 12:00 EEST