rss

Test cu cel mai sportiv model estate al momentului! Noul Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018

Masina din acest test drive este una extrem de surprinzatoare pentru un model estate de familie.

Test cu cel mai sportiv model estate al momentului! Noul Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018

Acum vorbim, de fapt, de cea mai sportiva versiune a unui model estate din clasa compacta din Europa, noul Megane IV Estate GT.


Fanii Renault cunosc vechea generatie GT Line testat si de noi AICI, insa aici nu vorbim de un GT Line, S Line sau Pachet M, ci de o versiune cu adevarat sport, din toate punctele de vedere.



CAROSERIE


Noul Megane IV Estate se prezinta clientilor in acest an drept un model mult superior precedentelor generatii, pentru ca noul Megane IV  utilizeaza o platforma construita impreuna cu cei de la Mercedes Benz, care ofera o dinamica superioara.


Cand vorbim de un Megane Estate GT, trebuie amintit faptul ca, francezii au realizat cu acest model, cel mai sportiv exemplar din segmentul din care face parte, respectiv o masina cu un ADN Renault Sport, extrem de bine scos in evidenta.




Cine a condus un Megane GT Hatch nu trebuie sa fie surprins cand merge cu versiunea Estate, pentru ca masina are acelasi comportament rutier, datorat celebrei directii duble 4Control.


MOTORIZARE MODIFICATA DE NISMO




Sub capota se gaseste un motor 100% Nissan, adica un motor realizat cu ajutorul celor de la Nismo pentru gama Juke. Puterea maxima dezvoltata este de 205 CP, iar momentul motor de 280 Nm, este disponibil incepand cu o turatie de 2.400 rpm.


Fanii motoarelor mici supraalimentate, vor comenta ca acest moment motor este oferit la peste 2.000 rpm, insa comportamentul masinii in modul RS Drive aduce laude francezilor.



Repriza de la 0-100 km/h este atinsa in mod real in doar 7 secunde cu sistemul Launch Control activat, iar viteza maxima este de 245 km/h.


TRANSMISIE SECVENTIALA GETRAG


Standard, noul Megane Estate GT, vine echipat cu o cutie cu dublu ambreiaj, semnata de germanii de la Getrag, cutie care se mai regaseste si pe masini precum Megane RS sau Alpine 110.



Aceasta schimba rapoartele elegant in modul Individual, insa cand activam sistemul RS Drive totul se schimba. Electronica transmisiei face din acest aparent banal model estate, o adevarata masina sport care atinge turatii de aproape 7.000 rpm fara probleme si rupe aderenta pe asfaltul mediocru.


De fapt, sistemul Launch Control arata puterea reala a masinii doar atunci cand sunt cele mai bune conditii meteo, cu un asfalt cu aderenta crescuta.


CONSUM REAL PENTRU 205 CP




Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, noul Megane Estate GT, a afisat un consum real de 9.5 litri pentru 100 de km, iar cand am iesit in afara sa, acesta a scazut pana undeva in zona de 6.5 litri. Acestea sunt adevarate performante pentru o masina destul de grea, cu un motor pe benzina de peste 200 CP.



Cu un rezervor de 50 litri poti parcurge fara probleme in afara orasului peste 600 km, adica acesta este motivul pentru care multi constructori renunta la modele sport cu motoare diesel!


CUM SE PREZINTA CONCURENTA?


La acest capitol, spunem din nou ca Renault nu are un concurent direct, pentru simplul fapt ca germanii de la VW ofera doar un Golf Variant 1.8 TSI de 180 CP, iar noul Focus Wagon 1.5 EcoBoost ST Line, nu dezvolta nici el mai mult de 182 CP.




Pe scurt, vedem cum VW si Ford nu au nici un raspuns la acest Megane Estate GT de 205 CP, iar francezii urmeaza sa inlocuiasca acest motor de 1.6 litri cu unul si mai puternic de 228 CP, gasit deja pe gama Espace.


Este vorba de noul 1.8 TCE care se gaseste si pe ultrasportivul Meagne RS, insa pe viitorul Megane GT acesta urmand sa nu dezvolte mai mult de 230 CP.


Cat despre comportamentul rutier cu sistemul 4Control, acest Megane este intr-o clasa de sine statatoare.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Daca esti un cap de familie care nu vrea sa renunte la senzatiile date de o masina sport, nu trebuie decat sa mergi cu noul Megane Estate GT, o masina extrem de versatila, insa care, din fericire, afiseaza performante de-a dreptul greu de inteles de cei care conduc un model estate Ford sau VW.



Poate doar Opel cu al sau Astra de 200 CP mai are sanse in fata francezului, insa lipsa unui tren de rulare sport si al unei transmisii secventiale sunt detalii unde Opel are mari lacune, chiar si dupa achizitia de catre PSA.



Asadar, cine vrea cel mai agresiv model estate de clasa compacta din Europa, trebuie sa testeze noul Megane Estate GT, evident in modul RS Drive. Doar atunci poti intelege ce inseamna semnatura celor de la Renault Sport pe aceasta compacta de familie.



PRO


Cel mai sportiv model compact estate


Cel mai dinamic model compact


Doua casete de directie 4Control


Motor 100% Nissan cu distributie pe lant


0-100 km/h in doar 7 secunde


Viteza maxima de aproape 250 de km/h


Cel mai mic pret de achizitie in comparatie cu germanii


 


CONTRA


Tren de rulare putin confortabil


Valoare de revanzare


Lipsa 1.8 TCe de 228 CP in 2018


 





Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, drive test Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, autolatest Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, testeautio Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, review Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, 0-100 km/h Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, max speed Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, pret Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, vw golf variant tsi vs Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, ford focus wagon 1.5 ecoboost vs Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, peugeot 308 vs Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018, test ro Renault Megane Estate GT 1.6 TCe 205 CP EDC7 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 26.09.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 26.09.2018 | 12:00 EEST

  Megane IVpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1618
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)205/6000
Moment motor (Nm/rpm)280/2400
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4626
LATIME C(mm)1814
INALTIME(mm)1449
GREUTATE (kg)1405
PERFORMANTE V Max (km/h)245
0-100 km/h (secunde)7.0
Consum Mediu (litri)6.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare7
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 14.10.2018 | 12:00 EEST