rss

Test cu masina ideala de vacanta-Nissan Navara 2.5 dCI 190 CP Automatic 2013

Nu de putine ori am fost pusi in situatia de a merge in concediu cu intreaga familie si cu siguranta toate bagajele nu au incaput sau pasagerii nu au benefeciat de un spatiu interior confortabil pe distantele lungi.

Test cu masina ideala de vacanta-Nissan Navara 2.5 dCI 190 CP Automatic 2013

Pentru a remedia aceasta situatie fie achizitionezi o masina care face parte din segmentul MPV, respectiv un VW Transporter, Renault Trafic sau un mai scump Mercedes Vito, fie te indrepti spre o masina mult mai versatila in mediul off road, adica un model pick-up.


Exemplu cel mai bun in aceasta situatie se numeste Nissan Navara 2013, o masina care ofera cel mai bun  comportament pe sosea si nu este cu nimic mai prejos cand iesim in mediul off road.



 


Navara este masina ideala de Vacanta


Spunem o masina ideala pentru ca dupa ce am pacurs peste 1.000 de km cu un exemplar 2.5 dCI de 190 CP nou nout trebuie sa relatam faptul ca Nissan joaca intr-o alta liga in segmentul puick-up european.



Pur si simplu Navara este un model extrem de versatil cu a sa capacitate a benei si a unui interior foarte bun calitativ. De fapt Nissan Navara este singurul pick-up construit in totalitate in Europa in timp ce modelele concurente sunt fabricate in Tailanda. Acest lucru inseamna ca, calitativ Navara este cea mai buna din segment.




Vacanta ideala cu un astfel de model se poate realiza fara probmele cu 4 persoane la bord si bagajele aferente care din pacate trebuie sa fie prinse bine cu chingi in bena. Capacitate de transport a modelului Navara este de aproape 1 tona in aceasta versiune, sarcina suficineta pentru toate bagajele posibile unei vacante reusite in natura.


Sa transporti trei corturi masute si de ce nu lemne pentru foc nu mai reprezinta nici un o problema pentru cei care vor sa se aventureze in natura.


Noi am transportat de exemplu si o motocicleta enduru de peste 130 de kg pe distante considerabile fara a afecta comportamentul masinii pe sosea.



Puterea de sub capota provine de la un diesel clasic extrem de puternic-YD25DDTi High Power


Pe Batranul Continent noul Nissan Navara era oferit spre comercializare cu motorizare dCI de 2.5 litri cu distributie pe lant care dezvolta la momentul aparitiei o putere maxima de 172 CP si 380 de Nm.


Cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte acest pick-up de talie mare in Europa devenea un hibrid intre confortul dat de lux-ul unui fratior Pathfinder si utilitatea unui Navara D22.




In realitate acest concept de pick-up premium avea sa devina unul dintre cele mai importante criterii in comparatia cu modelele concurente Toyota Hilux, Ford Ranger/Mazda BD-50 si Mitsubishi L200.


Nissan Navara 2011 este o masina care a primit un facelift minor la capitolul design exterior, insa care implementeaza in premiera pentru acest segment motorizari diesel de cea mai buna calitate.


Daca vechiul 2.5 dCI avea doar 172 de CP acum aceelasi motori in configuratia Euro 5 dezvolta 190 CP insa ofera celui din spatele volanului performante rutiere mult mai bune decat ale multor SUV-uri de renume.


Motor diesel YD25DDTi High Power ofera un moment motor de 450 Nm disponibil incepand cu o turatie de 2.000 rpm.



CONSUM DE COMBUSTIBIL


Sa conduci o masina cu o greutate la gol de doua tone nu inseamna neaparat ca aceasta trebuie sa consume foarte mult. Un exemplu clar este noua Navara care afiseza un consum mediu pe o distanta de 8.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


In mediul urban consumul real a depasit 13 litri insa aici nu trebuie sa uitam ca modelul de fata a pornit la drum cu doar 400 de km la bord.




Pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h noul Navara are un consum mediu de 9 litri, cifra care nu este de asemenea foarte mare daca tinem cont si de componenta aerodinamica a unui pick-up modern.


 


Navara vs Concurenta


Sa vorbesti de o masina pick-up in Europa trebuie sa amintesti de trei mai modele, respectic Navara, Hikux si L200, masini care au facut istorie pe Batranul Continent in ultimele decenii.


Dintre acestea singurul care a facut un pas imens la capitolul performante si rfinament se numeste Nissan Navara, singurul pick-up echipat atat de luxos la interior incat nu mai este nevoie sa cumparam un model SUV premium.



Nivelul de tehnologie al unui Nissan Navara de top rivalizeaza fara probleme chiar si cu masinile premium de top precum Audi Q7, BMW X5 sau Mercedes ML. Masina de fata a fost echipata cu o tapiterie de piele, un sistem de navigatie cu harta Romanieie, cu scaune electrice si incalzite, cu o transmisie automata rafinata si nu in ultimul rand cu un sistem de aer conditionat automat cu doua zone extrem de performant.


Motorul de baza de 190 CP este mai puternic decat cel al lui VW Amarok 2.0 BiTDI sau Toyota Hilux 3.0 D-4D, detaliu care permite masinii sa benefecieze de cel mai bun comportament atat pe sosea cat si in mediul off road.


Cine vrea mai mult poate oricand sa aleaga un model Navara 3.0 dCI, aceelasi motor Renault care echipeaza si gama Infiniti FX 2013.




 


PRO


Cel mai confortabil pick-up din Europa


Cel mai bun motor de 2.5 litri din segment


Cel mai luxos model din Europa


Cutie automata cu 5 trepte revizuita fiiind mai rafinata decat in trecut


Distributie pe lant care nu se schimba


Sarcina maxima optima



CONTRA


Motor dCI galagios


2.5 dCI mai slab decat Navara 3.0 dCI


Lipsa cutie automata 7 trepte Navara 3.0 dCI


Valoare de revanzare


Unghi de atac si degajare 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test navara 2.5 dci, drive test, test drive navara automatic, navara 190 cp auto, masini de vacanta, test de vacanta, consum navara 2.5 dci 2013, facelift, navara garda la sol, consum bucuresti, sarcina utila, bena navara, pret achizitie, ferte navara 2.5 dci, viteza maxima, cutie automata 5 trepte

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 21.08.2013 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 21.08.2013 | 12:00 EEST

  Navara/Frontierpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2488
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)190/4000
Moment motor (Nm/rpm)450/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5322
LATIME C(mm)1848
INALTIME(mm)1802
GREUTATE (kg)2035
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)-
Consum Mediu (litri)8.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/7
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST