rss

Test cu noua Alfa Romeo 159 2.4 Multijet 210 CP automatic- Intruchiparea frumusetii din segmentul mediu

Alfa Romeo una dintre cele mai italiene marci italiene a lansat si in Romania prin intermediul importatorului Autoitalia noua berlina de clasa medie 159.

Test cu noua Alfa Romeo 159 2.4 Multijet 210 CP automatic- Intruchiparea frumusetii din segmentul mediu
De fiecare data designerii Alfa Romeo impreuna cu magicienii de la Bertone sau Pinifarina au reusit sa dea nastere la adevarate opere de arta pe patru roti.

Masina din acest test-drive este modelul cel mai de succes al marcii, si anume berlina de clasa medie 159. Despre aceasta masina se pot spune multe insa, indiscutabil cand vine vorba de design exterior toti raman la aceeasi concluzie si anume Bella Machina.

CAROSERIE

Liniile caroseriei sunt trasate parca de un mare maestru care a dorit ca opera sa iasa in evidenta de fiecare data. Nu degeaba regretatul Enzo Ferrari saluta respectuos de fiecare data cand pe strada trecea pe langa el o Alfa. Respectul lui Ferrari a venit mai mult din partea competitionala a marcii insa si masinile de serie au pastrat o mare parte din sportivitatea celor de pe pista.

Masina din acest test, Alfa 159, este exemplul clasic al ambitiei italiene in fata scolii germane si franceze.

O Alfa 159 este de 100 de ori mai frumoasa si atragatoare decat un Volkswagen Passat sau un BMW seria 3. Caroseria lui 159 arata pecum un tablou incheiat de un mare artist, adica din orice unghi o privesti aceasta este atragatoare si ofera o simetrica extrem de precisa.

HABITACLU

La capitolul interior noua Alfa 159 este un pas evident fata de ceea cea a insemnat predecesorul sau 156 si celelalte modele ale marcii. Din nou stilul abordat de catre designeri nu a fost unul pur sportiv, ci unul care sa ofere si un sentiment de soliditate. Plansa de bord, cu consola centrala indreptata spre sofer, este foarte buna din punct de vedere ergonomic.

Cele trei indicatoare de pe consola indica nivelul combustibilului, temperatura motorului si presiunea sistemului de supraalimenatre. Culoarea rosie a indicatoarelor este inca un tardemark al marcii italiene, condusul pe timp de noapte devenind o placere.

Cel mai important capitol la interior este calitatea de fabricatie. Cu acest model Alfa Romeo a resuit sa depasesca un deceniu de automobile care scartaiau la prima denivelare sau erau echipate comutatoare defectuoase.

Plansa de bord a modelului testat este fabricata din materiale de top, fiecare comutator functionand impecabil. Sistemul de climatizare automat cu doua zone a dovedit ca poate face fata fara probleme si la drumuri foarte lungi. Senzorul de umiditate actioneaza sistemul de dezaburire automat, si detecteaza de altfel si prezenta fumului de tigara.

PROPULSIE

Cel mai bun motor al modelului 159 este bineinteles agregatul de 2.4 litri cu cinci cilindri in line. Acesta este un diesel de ultima generatie care dezvolta o putere maxima de 200 CP si un moment motor arhisuficient de 400 Nm. Aceste cifre se traduc in viata reala printr-o continua rezerva de putere indiferent de regim.

TRANSMISIE

Noutatea masinii din test a fost noua cutie de viteze automate Q-Tronic. Spunem noutate pentru ca aceasta este prima transmisie automata a marcii Alfa Romeo care dispune de 6 rapoarte. Primul contact a fost unul de intelegere a mecanismului de functionare, aceasta transmisie fiind user-freindly in mediu urban.

Schimbarile treptelor sunt fine, insa nu se ridica la nivelui unei transmisii automate cu 6 trepte marca ZF sau Aisin. Chiar si asa, aceasta cutie s-a dovedit cu adevartat performanta la mersul in afara oraselor.

Functia kick-down raspunde prompt in mod normal, insa cand se activeaza programul sport, aceasta devine cu adevarat sportiva. Reprizele 130-200 de km/h fiind puternice, si permit soferului sa conduca intr-un adevarat stil sportiv.

Motorul JTDM este cu mult superior unui D5 gasit la Volvo, propulsorul italienilor tragand puternic pe toata plaja de turatie.

Consumul de combustibil s-a situat la un nivel acceptabil, respectiv 10-12 litri la o viteza constanta de 160 km/h, si putin peste in mod sport pe serpentine. Daca se merge linistit acest motor consuma in medie opt litri pentru 100 de km parcursi.

Trenul de rulare este foarte bun, acesta dand soferului senzatia ca ar putea duce masina spre limite fara probleme. Comportamentul masinii este chiar mai bun si decat al etalonului din acest segment, BMW-ul seria 3.

CONCLUZIE

Noua cutie de viteze este foarte buna si lucreaza bine cu puternicul motor diesel de 2.4 litri. Per total masina a convins multa lume care s-ar fi orientat spre concurenta germana. Designul a fost factorul decisiv in numirea acestei masini drept una dintre cele mai frumoase berline din segmentul mediu.

Iulie 2007


Autor: AUTOLATEST
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 23.01.2009 | 05:44 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 23.01.2009 | 05:44 EET

  159pct
MOTOR/ENGINE MOTORL5 Diesel
CAPACITATE (cmc)2397
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)200/4000
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4660
LATIME C(mm)1828
INALTIME(mm)1422
GREUTATE (kg)1625
PERFORMANTE V Max (km/h)224
0-100 km/h (secunde)8.4
Consum Mediu (litri)9.8
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)36.000
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard8
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum7
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.02.2020 | 12:00 EET