rss

Test cu noua berlina Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP si cutie automata Aisin EAT8 2019

508 este una dintre cele mai intersante berline de clasa medie din Europa.

Test cu noua berlina Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP si cutie automata Aisin EAT8 2019

Spunem aceasta pentru ca vedem ca foarte multi constructori auto,. renunta complet la modelele in trei volume sau berline, cum sunt ele cunoscute la noi in tara.


Este vorba de un trend negativ, unde aceste masini pierd constant teren in fata masinilor SUV si Crossover, modele care ofera din start o garda la sol usor mai mare, insa care au la randul lor mari dezavantaje, precum spatiul interior mai mic sau un volum al portbagajului la jumate fata de cel al unui sedan clasic.



Exact sub aceasta egida, francezii de la PSA au anuntat ca nu vor renunta la berlinele de clasa medie, pentru ca si in prezent reprezinta un succes pe multe piete din Europa, mai mult, urmeaza ca tot PSA sa aduca in Europa si un viitor Citroen C6, vandut sub brand-ul de lux DS, care este in pregatire acum pentru piata din China.


DE CE 508 SI CARE SUNT CONCURENTII SAI DIRECTI?




Inca din primele momente trebuie spus ca noul Peugeot 508 se dovedeste o berlina de clasa medie extrem de bine pozitionata in acest segment, pentru ca vine sa inlocuiasca o prima generatie de 508 care la randul sau urma sa schimbe in gama, atat un model mai mare Peuegot 607, cat si o berlina de clasa medie 407.



Acum vedem noul 508 ca fiind o masina cu o caroserie cu dimensiuni usor mai mici decat cele ale generatiei precedente, insa chiar si asa masina are un look exterior interesant.




Unul dintre principalii concurenti sunt Renault Talisman, care are de acum un diesel mai mare, insa doar o cutie secventiala Getrag, iar arhicunoscutele VW Passat si Skoda Superb sunt modele care nu mai au nevoie de introduceri pe piata din Romania.

Singurele lor probleme sunt design-ul extrem de banal si preturile de achizitie mult prea mari ( la nivelul unui BMW sau Mercedes) in versiunile de top.



In aceasta situatie se gaseste noul 508 care devine, fara doar si poate, una dintre cele mai importante modele din segmentul mediu, pentru ca are cel mai elaborat design si o gama de motorizari plus transmisii de cea mai buna calitate.


CUM SE CONDUCE NOUL 508?




Inca din primii km vedem ca cei de la Peugeot au ales, cel putin in versiunea GT Line, sa ofere un tren de rulare mult mai dinamic soferilor, adica noul 508 are un comportament rutier demn de o berlina sportiva germana.


Chiar si directia electro-hidraulica este setata sa fie facil de utilizat de catre un sofer care iubeste comportamentul unui Seria 3, inainte de toate. Putem spune ca noul 508 are un feeling in utilizare asemenator cu cel al unui BMW.



Spatiul interior este foarte bun pentru patru pasageri si bagajele lor, loc unde putem spune ca un Passat sau un Talisman ofera, din pacate, un habitaclu mult mai spatios.


De fapt, noul Peugeot 508 devine o berlina sport pentru patru pasageri, de unde si plafonul plonjat in partea din spate, si utilizarea unui hayon traditional, in locul unui portbagaj clasic, cum era la vechea generatie.




Multi au inceput deja sa compare acest 508 cu o KIA Stinger, care este, fara discutii, una dintre cele mai dezirabile masini sedan din Europa, in ciuda traditionalismului intalnit pe Batranul Continemt.


MOTORIZARE BLUEHDI SI CELEBRA CUTIE AISIN AT8


Din start vorbim de doua elemente care fac aceasta masina extrem de apreciata de catre fanii PSA, respectiv de motorizarea diesel 2.0 BlueHDI de 180 CP si cutia de viteze automata clasica Aisin cu 8 trepte, gasita deja si pe multe modele BMW si Mini.




Despre motorizarea diesel nu putem spune decat ca este suficient de puternica pentru a putea sa fie comparata cu un diesel BMW, de 190 CP sau cu un diesel Mercede Benz tot de 190 CP, insa motorul francezilor are, din fericire, un comportament rutier mult mai placut in utilizare.


Intr-un oras aglomerat cum este Capitala Romaniei, vedem cum francezii ofera cel mai performant sistem Stop&Start din lume, sistem care poate sa opreasca motorul masinii cand aceasta franeaza, insa si cand viteza sa de rulare scade sub 20 de km/h.



Daca nu esti obisnuit, te avertizam ca acesta opreste motorul chiar inainte ca masina sa se opreasca la semafor.


Un mare avantaj in fata unui Renault Talisman, VW Passat sau Skoda Superb este echiparea lui 508 cu noua cutie de viteze automata clasica Aisin cu 8 trepte, cutie gasita pe toate masinile BMW si Mini cu motoare montate transversal.


Aceasta functioneaza aproape la fel de bine precum una clasica ZF8, insa ofera un rafinament mult superior oricarei transmisii secventiale cu dublu ambreiaj, precum sunt cele gasite la modelele concurente.




Alegerea ca echipare de top a transmisiei cu convertizor, ne face sa credem ca Peugeot a dorit ca aceasta masina sa devina un real concurent chiar si pentru marci premium precum BMW, Jaguar sau Audi, care vand foarte multe modele cu motorizari de doi litri, insa cu preturi reale de peste 50.000 euro.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Inca din primele momente, am descoperit ca noul 508 este o masina speciala, pentru ca nu are rame la portiere, are o caroserie sportiva si un interior cu o plansa de bord de-a dreptul SF, cand este comparata cu cea a unui VW sau Skoda.



Motorizarea BlueHDI ramane in continuare pe piata un etalon al rafinamentului si al fiabilitatii in timp, lucru greu de spus pentru un motor 2.0 TDI de la VW sau Skoda, sau chiar pentru un 2.0 EcoBlue de la Ford.


Design-ul caroseriei si, de ce nu, una dintre cele mai bune trasnsmisii automate ale momentului, sunt elemente care permit noului 508 sa devina, in sfarsit, un concurent al produselor Made in Germania si, de ce nu, Made in Cehia.




PRO


Imagine de marca


Design extrem de bine realizat


Cel mai bun interior din segment


Calitate de fabricatie foarte buna


Pozitie la volan tipica unui BMW Seria 3


Motor diesel 2.0 BlueHDI rafinat si economic


Cea mai buna transmisie automata din segment AT8 Aisin Japonia


 


CONTRA

Pret mare de achizitie al versiunii GT Line


Valoare mica de revanzare


Scaderea rezevorului de la 72 la 55 de litri ( autonomie mult mai mica!)







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata Aisin EAT8 2019, drive test Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata Aisin EAT8 2019, consum Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata Aisin EAT8 2019, vw passat 2.0 tdi vs Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata Aisin EAT8 2019, skoda superb vs Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata Aisin EAT8 2019, review Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata Aisin EAT8 2019, test romania autolatest, testeauto peugeot 508

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 7.11.2019 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 7.11.2019 | 12:00 EET

  508pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1997
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)180/3750
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4750
LATIME C(mm)1859
INALTIME(mm)1403
GREUTATE (kg)1535
PERFORMANTE V Max (km/h)235
0-100 km/h (secunde)8.3
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard9
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET