rss

Test cu noua generatie de compacte BMW Seria 1 F20 118d 2012

Autolatest a testat una dintre cele mai asteptate modele comercializate de germanii de la BMW. Acesta este bineinteles noua generatie de compacte BMW Seria 1, model care trebuie sa concureze noul Mercedes Clasa A 2012 cat si noua generatie de Audi A3.

Test cu noua generatie de compacte BMW Seria 1 F20 118d 2012

HIGH TECH JOY


Masina de fata de un Seria 1 echipat cu o motorizare diesel si un nivel de echipare de top face din acest mini BMW un adevarat concurent chiar si pentru modelele mai mari realizate de bavarezi. Spunem aceasta deoarece daca in trecut doreai sa-ti achiztionezi un Seria 1 cu ceva echipamente optionale nu puteai sa alegi de pe lista de optionale multe dintre gadget-urile disponibile la fratiorii sai mai mari precum Seria 3 sau de ce nu Seria 5.


Pur si simplu daca vroiai un BMW high tech trebuia doar sa te uiti putin mai sus in gama si evident la o factura mult mai mare.


CAROSERIE F20



Daca privim acest nou 1 nu putem sa nu observam faptul ca BMW a dorit sa dea un look mult mai tineresc masinii, partea din fata avand o expresivitate mult mai pronuntata decat cea a generatiei precedente.


Cu acest target in minte noul BMW se prezinta drept o masina realmente premium care trebuie sa atraga si o parte dintre clientii de BMW Seria 3, evident aceia care doresc un automobil cu dimensiuni ale caroseriei mai mici, cat si clienti de la marcile concurente care au ramas si in prezent conservatoare la capitolul design exterior.


Noul BMW Seria 1 ofera un look modern inca de la prima vedere si anunta un rafinament superior generatiei precedente.


Dupa primii km parcursi nu am putut sa nu observam faptul ca micutul Seria 1 nu mai este deloc micut cand vine vorba de "placere de a conduce", respectiv masina aceasta poate satisface gusturile de premium chiar si clientilor de Seria 3 sau 5.


COMPORTAMENT RUTIER


Noul 1 de la BMW este in prezent cea mai rafinata masina compacta din segmentul premium prin simplu fapt ca BMW nu a dorit sa abandoneze arhitectura constructiei cu putea motoare spate.


Aceasta configuratie aduce mai multe avantaje soferului in ciuda mentalitatii gresite ca o masina cu tractiune pe puntea spate este greu de controlat si este aproape imposibil de mers cu ea iarna. Noi cei de la Autolatest detinem o astfel de masina si putem spune ca aceasta merge fara cusur iarna doar daca este echipata cu sistem de stabilitate si anvelope de iarna. Daca sunt indeplinite aceste criterii nu prea exista probleme de comportament chiar si in conditiile de iarna grea specifice Romaniei.


Cat despre masina din acest test putem spune ca germanii au reusit din nou sa creeze o compacta echilibrata prin impartirea maselor in modul 50-50 intre cele doua punti. Motorul este amplasat in spatele puntii fata, iar transmisie automata ocupa aproape tot ampatamentul masinii. Rezultatul este un comportament rafinat chiar si cand conditiile de aderenta sunt oarecum precare.


Trenul de rulare este setat asa cum trebuie la o masina premium, adica raspunzator cand se aplica un condus sportiv si rafinat cand se trece peste denivelari specifice soselelor de la noi din tara.


Pur si simplu odata urcati in spatele volanului uiti de faptul ca, conduci o masina cu propulsie.


MOTORIZARE SI TRANSMISIE



Vechea generatie de BMW Seria 1 a avut doar o versiune dorita de toata lumea, respectiv 130i care avea sub capota un motor pe benzina aspirat cu 6 cilindri in linie de peste 260 CP, insa majoritatea clientilor de 1 au ales evident o motorizare diesel. Versiunile cele mai vandute (118d si 120d) au fost echipate cu motorul cu aprindere prin compresie de doi litri.


Noul Seria 1 din acest test este echipat corespunzator pentru clientii din Romania cu aceelasi motor diesel de doi litri care dezvolta acum o putere maxima de 143 CP. Acesta dispune de o distributie pe lant si dezvolta un moment motor de 320 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.


Aceste cifre anunta un consum de motorina extrem de mic, noi reusind in urma parcurgerii a peste 400 de km o medie reala de 7.8 litri pentru fiecare 100 de km.


Cireasa de pe tot cand privim masina de fata a fost echiparea sa cu noua cutie de viteze ZF cu 8 rapoarte. Da este pentru prima data cand un constructor german echipeaza o masina compacta cu cea mai avansata cutie de viteze a producatorului ZF, noul 118d avand un comportament de-a dreptul magic.


Cutia de viteze este sincronizata impecabil cu performantele motorului cu 4 cilindri, rezultatul fiind si un consum extrem de mic cand se parcurg distante mari in regim de autostrada.


Noi am reusit sa atingem pe o distanta de 140 km cu o viteza constanta de 130 km/h un consum mediu de 4.3 litri.


Lista de motorizari diesel este completa prin simplu fapt ca acest motor de doi litri este oferit inca de la inceputul vanzarilor in patru versiuni de putere unde cea mai slaba este cea care echipeaza modelul 116d (116 CP), iar cea mai puternica este cea a versiunii 125d (218 CP).


Acesta din urma este si singurul care benefeciaza de tehnologia Twin Turbo in serie lansata de BMW in urma cu ani buni de zile pe modelul 535d E60.


CONCURENTA


Mercedes Benz a lansat in premiera saptamana trecuta ultima generatie a compactei Clasa A si dupa primul test scurt putem spune ca masina celor de la Stuttgart este o compacta premium care are are cea mai spatioasa caroserie din segment, insa care ofera tractiune doar pe puntea fata asemenea noului Audi A3.


Pur si simplu acest lucru inseamna ca Mercedes nu poate sa monteze faimoasa transmisie automata 7G-Tronic Plus pe noul A, iar Audi ofera pe noul A3 doar o cutie de viteze semiautomata DSG. BMW Seria 1 este asadar singura compacta premiul care ofera solutii tehnice asemenea masinilor din segmentele superioare, iar acest lucru se observa imediat printr-un rafinament superior concurentilor sai.


Motorul diesel de doi litri este recomandat doar in versiunile 120d si 125 d prin simplu fapt ca cel al versiunii 118d este oarecum prea slab pentru masina de fata cand vorbim despre capitolul sportivitate.


CALITATE DE FABRICATIE



La acest capitol noul F30 face un slat masiv fata de cel al modelului precedent, BMW luand in calcul toate criticile despre calitate precara a vechiului model pentru a realiza o plansa de bord superioara masinii de fata. De aceasta data noul Seria 1 are intreaga plansa de bord realizata din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate cum bine-i sta unei masini premium.


Calitativ noul BMW este chiar mai bun decat modelele concurente Mercedes si BMW, insa pentru a te bucura cum se cuvine de aceasta masina trebuie sa alegi multe echipamente de pe lista de optionale. Aerul tineresc amintit la capitolul design exterior se vede pronuntat si la interior unde masina primeste noi culori ale tapiteriei si noi materiale care imbraca scaunele. Masina din acest test drive nu este echipata cu un interior din piele, insa materialul textil care acopera scaunele este foarte bun calitativ si cu siguranta andurant.


GADGET CAR


Spunem gadget care pentru ca noul BMW Seria 1 este o vitrina tehnologica prin simplu fapt ca nivelul tehnologiei este atat de ridicat incat chiar si fanii modelelor superioare Seria 3 sau Seria 5 trebuie sa recunoasca ca un 1 este o masina high-tech. Primul detaliu care suprinde este noul display central al sistemului multimedia, sistem care pe langa faptul ca ne arata o harta 3D a sistemului de navigatie, ne arata si o multime de setari ale masinii.


De aceasta data putem sa vedem in timp real telemetria motorului (vitezometru, turometru sau presiunea in sistemul de supraalimentare), iar cea mai interesanta functie este display-ul care te anunta care este puterea folosita in orice moment. Acest sistem este prezent doar la modelele de top Rolls Royce Phantom si Ghost. 


PRO


Noul Seria 1 ramane un BMW pur-sange pentru ca are un comportament rutier sportiv si dispune de o tractiune pe puntea spate, spatiu interior mai mare decat cel al generatiei precedente, calitate de fabricatie superioara, motor diesel economic, cutie de viteze ZF8 foarte buna, consum mic de motorina, portbagaj incapator, motoare diesel recomandate sunt cele intalnite pe versiunile 120d si 125d.


CONTRA


Pret de achizitie al masinii testate de peste 40.000 euro, toate dotarile interesante sunt optionale, motor diesel de doi litri si 143 CP relativ prea slab pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.450 kg, spatiu pentru pasagerii din spate inca sub media clasei.
 



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive, drive test, bmw f20, platforma unica, suspensie multilink, brate suprapuse, tractiune spate, 0-100 km/h, 118d, new diesel engine, consum motorina, 118d vs 12d, 125d, diesel biturbo, pret achizitie, automobile bavaria, pret second hand, pret revizie, costuri utilizare

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 15.10.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 15.10.2012 | 12:00 EEST

  Serie 1pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1995
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)143/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4324
LATIME C(mm)1765
INALTIME(mm)1421
GREUTATE (kg)1320
PERFORMANTE V Max (km/h)212
0-100 km/h (secunde)8.9
Consum Mediu (litri)4.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard7
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 15.07.2019 | 12:00 EEST