rss

Test cu noua Skoda Octavia facelift 1.8 TSI 160 CP si DSG 7

Timpul trece si fara sa ne dam seama masinile imbatranesc fara remuscari, iar pentru a contracara acest fenomen ineficient financiar in momente de criza Skoda a modernizat noua Octavia.

Test cu noua Skoda Octavia facelift 1.8 TSI 160 CP si DSG 7
Despre aceasta masina numai de bine inca din primul moment cand a fost considerata o evolutie fireasca a primei generatii. Realitatea romaneasca a facut ca socotelile marcii Skoda in Romania sa fie date peste cap, deoarece fanii modelului au continuat sa ceara fara menajamente vechea Octavia numita Tour.

Ce a urmat stie toata lumea si anume brandul Octavia fiind impartit categoric intre doua categori de clienti, cei mai saraci insa dornici de zdravanul 1.9 TDI, si cei mai rafinati care au optat intodeauna pentru mai noul 2.0 TDI pe generatia a doua.

Scindarea celor doua "secte" a cauzat de multe ori dicutii aprinse intre fanii marcii, insa de fiecare data ambii au fost castigati. Rezistenta masinilor Octavia dovedind clientilor ca marca din Cehia nu se zgarceste la capitolul materiale.

Noua Octavia

Despre aceasta noua Octavia am putut sa observ pe strada ca lumea pur si simplu nu intelegea daca aceasta masina este o Octavia sau un Superb. Problema imaginii de marca pentru Skoda este un impas daca ne gandim ca oamenii asimileaza o masina de 20.0000 euro cu una de peste 30.000 euro. Singurul pierzator va fi cu siguranta noul Superb.

MOTOR

Cei care o sa citeasca aceste randuri se vor intreba de ce nu am testat un 1.9 TDI sau noul 2.0 TDi cu common-rail, iar drept raspuns amintim faptul ca aceste motoare chiar daca o sa reprezinte volumul vanzarilor in Romania acestea sunt nerafinate. Motorul ales in acest test este o benzina supraalimentata de 1.8 litri care dezvolta o putere maxima de 160 CP. Autolatest a mai facut cunostinta cu acest agregat in umra cu ceva vreme cand am testat Passat-ul CC.

Noutatea cea mai mare a motorului este de altfel noua cutie de viteze DSG cu 7 rapoarte. Aceasta permite masinii sa parcurga orice distanta foarte repede si mai ale intr-un rafinament intalnit doar la clasele mai mari.


Chiar daca costa ceva bani in plus acest DGS permite masinii sa mentina o viteza de croaziera pe autostrada de 130 km/h la o turatie de aproximativ 2.200 rpm. Acest lucru reprezinta un consum mediu de 5.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.






Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.12.2008 | 03:48 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.12.2008 | 03:48 EET

  Octaviapct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 benzina turbo
CAPACITATE (cmc)1798
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)160/4500
Moment motor (Nm/rpm)250/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4569
LATIME C(mm)1769
INALTIME(mm)1462
GREUTATE (kg)1400
PERFORMANTE V Max (km/h)223
0-100 km/h (secunde)7.8
Consum Mediu (litri)6.6
PRET fara TVA (euro)20.000
cu TVA (euro)24.900
CAROSERIE Habitaclu8
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard7
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/7
Climatizare9
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum7
Tractiune7
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.12.2020 | 12:00 EET