rss

Test cu noua Toyota Avensis 1.8 Multidrive S 2010/ 1.8 147 CP semiautomata 7 rapoarte

Toyota este cel mai mare constructor de automobile din lume si acest lucru se poate observa cel mai bine la produsele sale comercializate, pe piata din Europa.

Test cu noua Toyota Avensis 1.8 Multidrive S 2010/ 1.8 147 CP semiautomata 7 rapoarte
Aici concurenta este mult mai mare decat in SUA , insa, chiar si asa, masinile niponilor se prezinta aproape intodeauna drept un inlocuitor de seama pentru oferta variata a celor din Germania.

Pentru a schimba acest lucru si a ademeni clienti de la Volkswagen, Renault sau Opel, marca japoneza a pornit intr-o cruciada ampla unde varful de lance este noua generatie a modelelor de clasa medie Avensis.

Toyota Avensis vs. Concurenta

 Modelul de fata este in prezent una dintre cele mai deziderabile masini din segmentul mediu atat datorita reputatiei foarte bune a predecesorilor sai, cat si datorita evolutiei apreciabile a masinii de fata.

Noul Avensis este o masina care tinde spre segmentele superioare unde se poate lupta de pe aceeasi pozitie cu brandurile nemtesti.

Spunem aceasta deoarece Avensis s-a maturizat foarte mult in comparatie cu modelul mai vechi, acum clientul cumparand o masina rafinata si extrem de performanta. De cealalta parte a baricadei se regasesc nume mari precum Ford Mondeo, Renault Laguna, VW Passat si Opel-ul Insignia. Chiar si asa, modelul in test a reusit de cele mai multe ori sa-si surclaseze concurentii directi printr-o calitate de fabricatie de top si un feeling de lucru foarte bine facut.

Motor

Daca in numerele trecute am testat cea mai recomandabila motorizare (2.2 DCAT) acum a venit timpul sa ne uitam si la motorizarile mai mici precum cel de 1.8 litri pe benzina. Aceasta cilindree a insemnat pe parcursul ultimului deceniu o solutie nu foarte buna deoarece un motor pe benzina de 1.8 litri trebuia sa reprezinte un compromis intre economicitatea unui mai mic 1.6 litri si performantele bune ale unui doi litri, rezultatul fiind de foarte multe ori dezamagitor.

Plecand cu aceasta mentalitate am decis sa punem la treaba acest 1.8 litri Made by Toyota, iar rezultatul poate sa fie considerat ingrijorator pentru motorul mai mare de doi litri.

Acest propulsor cu patru cilindri este rafinat si extrem de economic, totul datorat unei transmisii Multidrive S de ultima generatie. Puterea maxima dezvoltata este de 147 CP, iar momentul motor ajunge pana la o valoare de 180 Nm.

Aceste cifre nu arata masina drept un performer de top insa sunt suficiente pentru un mers civilizat atat in mediul urban cat si pe autostrada.

Transmisie

Marea noutate a noii generatii de Avensis este transmisia inteligenta Multidrive S. Aceasta nu este o cutie de viteza automata asa cum multi au crezut, ci una CVT cu variatie continua.

Acest lucru inseamna ca numarul de viteze este mult mai mare decat la o transmisie clasica automata. Toyota a echipat acest Avensis cu noua transmisie care este capabila sa schimbe nu mai putin de 7 rapoarte in pozitia Drive.

Fata de vechile transmisii CVT din clasele mai mici noul Multidrive S este realmente o cutie de viteze avansata si deosebit de rafinata. Evident cele 7 rapoarte nu se pot compara cu 7Getronic-ul lui Mercedes, insa si pretul de achizitie este mai mic cu 20.000 Euro fata de o clasa C in varianta automata.

Noua cutie schimba treptele insesizabil insa aceasta nu este ajutata cum s-ar cuveni de motorul de 1.8 litri.

Pentru a contracara lipsa de putere Toyota a montat un program sport care permite transmisiei sa schimbe cele 7 rapoarte in gama de turatii maxime, insa nu trebuie sa va asteptati la un comportament rutier sportiv.

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 13.03.2010 | 05:37 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 13.03.2010 | 05:37 EET

  Avensis IIIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1798
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)147/6400
Moment motor (Nm/rpm)180/4000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4695
LATIME C(mm)1810
INALTIME(mm)1480
GREUTATE (kg)1480
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)10.4
Consum Mediu (litri)6.7
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare8
Zgomote8
DINAMICA Rafinament Motor7
Reprize7
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.01.2020 | 12:00 EET