rss

Test cu noul Ford Ranger, a.k.a. stapanul muntilor!

Ford este recunoscut drept un producator de automobile de teren, de unde si motto-ul marci Build Tough.

Test cu noul Ford Ranger, a.k.a. stapanul muntilor!

In Statele Unite cele mai vandute masini sunt de fapt pick-upurile Made by Ford, modele precum seriile de success F-15-, F-250 sau F-350 Super Duty. Pentru cei care prefera un automobil de teren mai mic poate alege un Explorer sau Expedition. Marele Excursion a fost scos din program datorita dimensiunilor prea mari chiar si pentru americani.


In Europa Ford este cunoscut drept un constructor de automobile, singurele modele 4x4 neavand un success prea mare. Defunctul Maverik construit impreuna cu Nissan a avut un success marginal iar modelul pick-up Ranger a avut o viata destul de grea din patea unui Nissan Navarra sau Mitsubishi L200.


Pentru a demonstra ca marca are un renume de aparat in acest segment, Ford a prezentat noul Ford Ranger, model care este de data aceasta construit in Tailanda impreuna cu fratiorul Mazda BT-50.


CAROSERIE


Masina din test a fost versiunea Double Cab XLT 3 care reprezinta un nivel de echipare superior unei Mazda BT-50 TE. Acesta se traduce prin echiparea Rangerului cu un pachet optic demn de orice fratior de peste ocean, fratior din clasa F-150.



Pachetul XLT 3 reprezinta minimum recomandabil pentru un asemena autovehicul.


Fata de entry level XL, modelul din test XLT are in fabrica barele cromate ca de altfel si praguri de aceeasi factura. Fata de versiunea XL, acest XLT are in plus si covorase cu logo, protectie bena dar si volan imbracat in piele. Caroserie este identica la Ranger cu cea a Mazdei si asta spune aceelasi lucru despre spatiul interior.


In fata, soferul si pasagerul stau bine chiar si pe drumurile lungi, insa pe bancheta din spate doua persoane se chinuie pe distante mai mari de 200 km.


Chiar si asa, Ranger are un volum al spatiului in limitele clasei, si aici putem enumera modele concurente precum Nissan Navara sau Mitsubishi L200. Pentru cei care chiar doresc sa puna la munca masina, Ranger ofera o capacitate de incarcare de 1.1 tone, fapt care duce aceasta masina sa cantareasca in total peste trei tone.


MOTOR TDCi 2.5


Motorul lui Ranger este identic cu cel al Mazdei BT-50 si este un bun prieten al micilor intreprinzatori. Chiar daca la prima vedere acesta pare ca nu are resurse si pentru un condus relaxant pe autostrada, acesta a dovedit ca poate rula in liniste cu 130 km/h la o turatie de 2.700 rpm.


Configuratie lui este cu patru cilindri in linie, o cilindree de 2.5 litri iar puterea maxima dezvoltata este de 143 CP. Cuplul motor de peste 300 Nm este suficient pentru aceasta masina. Cand se cere acest TDCi este capabil sa duca pick-upul si la o viteza de 190 km/h, moment cand acul turometrului arata 4.100 rpm.


Transmisia este manuala cu cinci rapoarte si cutie de transfer are doua trepte. Chiar daca treapta cinci are un raport de demultiplicare lung, ar fi fost ideal sa mai fie si un al saselea raport.


Consumul de motorina a fost la un nivel de 10 litri pentru 100 de km parcursi. Unii o sa spuna ca masina consuma mult, insa trebuie sa mentionam ca stilul de condus in afara localitatilor a fost unul in forta. Si ca fapt divers putem spune ca am reusit chiar sa atingem si o viteza maxima de 200 km/h.


TREN DE RULARE


Pentru a reduce costurile de fabricatie dar si pentru a oferi o capacitate de incarcare si una de trecere mare, Ford ofera Ranger-ul cu o punte spate rigida si arcuri lamelare. Acesta inseamna ca masina are un comportamnet foarte bun pe teren accidentat si in sarcina, insa cand se iese pe sosea problema stabilitatii devine ceva mai stringenta. Pe o sosea cu denivelari specifice Romaniei nu se poate rula cu o viteza foarte mare deoarece masina prezinta un caracter saltaret si greu de controlat. Pe deasupra lipsa sistemului de stabilitate indeamna spre prudenta.


Cand se iese pe teren accidentat comportamentul Ford-ului se schimba radical, si foarte usor ne putem da seama ca soseaua este un mediu neprielnic masinii.


Gropile de orice marime reprezinta terenul de joaca al Ranger-ului. Cand tractiunea spate nu mai face fata, soferul are la dispozitie un reductor care permite rularea 4WD High dar si 4WD Low.


In aceasta ultima treapta totul pare posibil, si recunoastem ca Ranger este superior unui L200 sau Navara.


CONCLUZIILE AUTOLATEST


Ford a construit un pick-up truck de mici dimensiuni pentru pietele din Europa si Asia, iar rezultatul este multumitor. Important este faptul ca pretul de achizitie al versiunii de top, XLT Llimited, este de 25.980 euro fara TVA, fapt care plaseaza aceasta masina intr-un segment de preturi si performante de top.


Chiar daca nu ofera confortul unui Nissan Navara sau look-ul unui L200, Ford Ranger a atras toate priviriile trecatorilor.


Masina asta este demna sa poarte sigla Ford, este robsuta, consuma putin si prezinta o rezistenta specifica sloganului Ford USA „Build Tough”.




PRO


Design, Comportament off-road, Rigiditate, Capacitate Bena, Motor extrordinar, consum mic, Pret accesibil


CONTRA

Directie, Pachet XLT scump, Cutie viteze 5 rapoarte





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive ford ranger, drive test ranger tdci, primul test cu noul ranger, perfrmante off road, grada la sol, arcuri foi, punte spate rigida, diferential blocabil, motor tdci de 143, cuplu motor, oferte noul ranger, 0-1oo km/h, tdci 2.2, consum real motorina ford ranger, probleme ford ranger, bt50m diferente, sarcina bena, viteza maxima

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 3.01.2008 | 10:44 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 3.01.2008 | 10:44 EET

  Rangerpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)2449
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)143/3500
Moment motor (Nm/rpm)330/1800
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)5170
LATIME C(mm)1805
INALTIME(mm)1750
GREUTATE (kg)1790
PERFORMANTE V Max (km/h)158
0-100 km/h (secunde)
Consum Mediu (litri)8.9
PRET fara TVA (euro)
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu8
Calitate de Fabricatie6
Echipare Standard6
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate8
Climatizare8
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize6
Consum10
Tractiune10
Franare4

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST