Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu noul Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC 163 CP S-AWC CVT8 Invite+ 2019

Spunem asta pentru ca de fiecare data cand suntem la volanul unui Eclipse Cross ne aducem aminte ca nu degeaba Mitsubishi a castigat Dakar si ca sunt inca considerati o marca specializata in producerea de masini 4×4.


Acum in anul 2019 ne vedem pusi in fata unui Eclipse Cross care NU ESTE IN NICI UN FEL UN MODEL CROSSOVER pentru ca ofera atat de multe pentru cei care merg in afara soselei incat putem spune fara doar si poate ca ne aflam in fata celui mai bun model SUV compact din Europa.

ECLIPSE CROSS ARE DOAR MOTORIZARI PE BENZINA


Masina din acest test drive este ultimul Mitsubishi lansat de catre japonezi in Europa si reprezinta, de fapt, un SUV modern, care dispune in premiera de cea mai noua motorizare pe benzina din Europa.


 

Aceasta are 4 cilindri in linie si doar 1.5 litri, motor supraalimentat care dezvolta din start o putere maxima de 163 CP,  la o turatie de 5.500 rpm.


Mitsubishi mizeaza totul pe aceasta noua motoriazare, in ciuda fanilor diesel, pentru ca acum vorbim de un motor de ultima generatie, care nu mai are vechile “hibe” ale propulsoarelor cu aprindere pe scanteie din anii precedenti.

Pe scurt, vorbim de un motor aparent mult prea “mic” pentru o masina SUV cu o greutate la gol considerabila, insa in mod real aceasta se comporta in viata de zi cu zi mult mai eficient decat un SUV diesel cu transmsie automata.

TEHNOLOGIE OFF ROAD

Daca ti-ai cumparat un Eclipse Cross si ti-e frica sa iesi cu el in mediul off road trebuie sa te gandesti de doi ori pentru ca aceasta masina ofera atat de mult pentru cei care iubesc natura incat modelel sale concurente precum VW Tiguan sau Peugeot 3008 par si sunt masini 100% pentru mersul pe sosea.

Mitsubishi a dat nastere unui SUV compact cu reale capacitati off road prin echiparea sa cu noua transmisie integrala S-AWC care ofera un dinamism specific unei masini off road veritabil.

Aici nu avem modul Lock pentru ca avem trei tipuri de functionare al transmisiei, iar modul MUD ofera un comportament aproape la nivelul unui model off road veritabil.


Reversul medaliei este ca aceasta masina are pe sosea un comportament oarecum greori pentru ca are si greutate la gol de peste 1.6 tone.

CUM SE CONDUCE NOUL ECLIPSE CROSS?

Inca din primii km relatam faptul ca masina aceasta este gandita sa ofere soferului un grade de confort demn de un full size SUV american, adica este extrem de siletios iar transmisia CVT cu 8 trepte prestabilite este gandita sa favorizeze un consum cat mai mic de benzina. Adica o turatie cat mai mica indiferent de viteza de rulare a masinii.


Noua cutie CVT foloseste un nou sistem de control al modificarii raportului de transmitere (new‘Step-up’ shifting control system), astfel incat se reduce senzatia de „patinare” caracteristica transmisiilor CVT, cand viteza masinii nu creste direct proportional cu turatia motorului.

Intr-un oras extrem de aglomerat cum este Bucurestiul masina se comporta admirabil, adica are un sistem Stop&Start care functioneaza aproape la fiecare oprire, sistem care ofera un consum mediu de 10 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

In mediul extraurban consumul mediu scade pana undeva in zona de 6 litri pe drumurile europe, cifra foarte buna daca ne uitam si vedem ce consum are un Suzuki Vitara 1.4 BoosterJer,  Hyundai Tucson 1. 6 TGDI sau un VW Tigaun 1.5 TSI!

 

PRO

Cel mai bun motor din segment

Cutie CVT cu 8 trepte prestabilite, extrem de rafinata

Consum mic in ciuda greutatii la gol

Cea mai buna transmisie integrala din segment S-AWC

Mod Sport exemplar pentru noua cutie 

Valoare mare de revanzare

Motor care functioneaza fara probleme cu cea mai ieftina benzina

Distributie pe lant care nu necesita schimbarea

 

CONTRA

Volumul mediu al portbagajului

Pret relativ mare de achizitie

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente