rss

Test Drive cu ultimul Seat sport pur-sange! Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP

Seat a scos recent din productie cea mai buna masina a sa, celebrul Seat Leon ST Cupra R 2020.

Test Drive cu ultimul Seat sport pur-sange! Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP

Acesta este pentru fanii Seat un icon pentru ca de fiecare data cand vorbim de Cupra vorbim de fapt de un brand nou pentru spanioli care nu mai are nici o legatura cu trecutul.


Sub tutela celor de la VW cei de la Seat incearca sa se reinventeze de unde si noul Leon construit pe o platforma tehnica identica cu ce a lui Golf 8, adica o masina care are motorizari pe benzina de maxim 150 CP.



Fanii Seat regreta faptul ca viitorul Leon nu va mai avea o versiune sport Cupra, insa pana atunci vedem cum se comporta ultimul Leon cu adevarat sportiv in Europa.


DE CE LEON SI DE CE CUPRA?


Pentru simplul fapt ca un Golf sau o Octavia sunt doua modele VAG extrem de anoste, modele care nu transmit nimic celor din jur si in special celui din spatele volanului.


Exact pe aceste considerente cei de la Seat au dat nastere la Martorell in 1998 a unui Leon I 1M bazat tehnic pe un Golf 4 care de fapt era considerat de toti drept cea mai buna varianta a lui Golf 4 din istorie.



Si spunem asta pentru ca Leon Cupra 1M 1.8 Turbo de 222 CP avea sa fie cea mai modificata masina a celor de la VAG din ultimii 20 de ani, masina latina 100% cu o tehnica germana.


Si pentru ca un Cupra nu putea ramane asa Seat a montat si un fabulos VR6 pe Cupra pentru a ajunge la o putere maxima de 204 CP.


De atunci si pana acum brand-ul Leon si versiunea sa Cupra au devenit din ce in ce mai diluate sub conducerea directa a celor de la VW.


ULTIMUL LEON CUPRA RAMANE SI CEL MAI BUN!




Acum, cu cateva luni inainte de iesirea din productie a generatiei Leon 5F, Seat a dorit sa renasca din nou apetitul pentru compactele spainole sportive si a dezvoltat modelul Seat Leon ST Cupra R 2020.


Tehnic vorbim de o masina care nu are nici o legatura cu un banal Leon 1.5 TSI de 150 CP pentru ca Seat a dorit din start un tren de rulare extrem de dinamic cuplat cu celebra transmisie integrala 4Drive.


Cea a iesit este cu adevarat un concurent de seama nu doar pentru Megane RS sau Type R de la Honda, ci chiar si pentru un Golf R mult laudat insa care de multe ori mult prea apropiat de GTI.


TEHNICA CUPRA PE LEON 2020


Sub capota spaniolii ofera motorizarea clasica 2.0 TFSI ( DA celebrul TFSI care "mananca ulei"), insa varianta de fata CJXC are o putere maxima de 300 CP la 5.300 rpm si un moment motor de 300 Nm oferit pe o plaja de turatii care incepe la 2.000 rpm.



Acest motor este cuplat doar la o cutie DSG7 cu electronica modficata si care permite modelului sa atinga 100 de km/h in doar 4.9 secunde si sa fie limitata la o viteza maxima de 250 km/h.


Cu aceste detalii Cupra R  CJXC 2020 se mandreste ca fiind cel mai bun model Leon din istorie pentru ca este capabil sa scada sub bariera la 5 secunde pana la 100 de km/h si sa afiseze reprize in viata de zi cu zi extrem de dinamice.


Poate singurul incovenient al lui Cupra R este echiparea sa cu anvelope sem-islick cu dimensiunea 235/35 R19 care nu prea fac o figura prea buna pe soselele nationale pline de denivelari chiar in viraje! Insa pe circuit ele sunt excelente.



CONCLUZII


Noua generatie de Leon nu va mai avea o versiune Cupra pentru ca versiunea devine un brand, fanii Seat urmand doar sa aleaga un banal 1.5 TSI de 150 CP sau tot un diesel 2.0 TDI!


Seat se lauda cu aparitia unei versiuni Leon eHybrid care, cu siguranta nu va reprezenta o solutie pentru revigorarea sportivitatii marcii iberice. 



Din pacate masina de fata ramane ultimul Seat veritabil, ultima Cupra veritabila care este o placere sa fie condusa chiar si cand este pusa in fata unui Golf R sau chiar si a unui S3 de la Audi!


De acum vom vedea doar electrice si alte phev-uri extrem de eficiente insa si extrem de anoste la capitolul performante rutiere!



PRO


Imagine de marca


Tren de rulare dinamic


0-100 in doar 4.9 secunde


Sistem de franare sportiv


Portbagaj incapator


Consum decent de benzina


 


CONTRA


Anvelope semi-slick doar pentru circuit


Pret de peste 50.000 euro


Lipsa promovare a modelelor Cupra in Romania


Dealeri Seat cu probleme in Romania


Valoare de revanzare







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP, drive test Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP, consum, 0-100 Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP, viteza maxima Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP, probleme, dealeri seat romania, interior Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP, max speed, test drive ro Seat Leon ST Cupra R 4Drive DSG 2.0 TFSI 300 CP

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 20.09.2020 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 20.09.2020 | 12:00 EEST

  leonpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1984
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)300/5300
Moment motor (Nm/rpm)400/200
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4548
LATIME C(mm)1816
INALTIME(mm)1431
GREUTATE (kg)1557
PERFORMANTE V Max (km/h)250
0-100 km/h (secunde)4.9
Consum Mediu (litri)8.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)50.000
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare8
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum7
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 25.10.2020 | 12:00 EEST