rss

Test de anduranta cu noua KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP si cutie secventiala 7DCT 2019

Marca KIA este pe val in Europa, iar una dintre cele mai apreciate modele este noul crossover, Stonic.

Test de anduranta cu noua KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP si cutie secventiala 7DCT 2019

La prima vedere este vorba de un crossover de clasa mica, insa in realitate vorbim de o masina bazata tehnic pe Rio, insa care are o caroserie mult mai mare si mult mai confortabila, chiar si la un drum mai lung.



Inca din primii km, observam faptul ca cei de la KIA au construit noul Stonic sa fie un crossover optim pentru mediul urban, pentru o familie cu un numar restrans de membri, respectiv vorbim de o masina cu un comportament rutier foarte bun, in ciuda segmentului din care face parte.


Pentru a intelege mai bine unde se situeaza noul Stonic, trebuie sa-l comparam cu un Renault Captur sau un VW T-Cross, masini relativ comparabile ca dimensiuni, insa cu un comportament rutier mult mai anost.


CUM SE CONDUCE NOUL STONIC?




Una dintre cele mai placute surprize la masina de fata este faptul ca trenul de rulare a primit din fabrica un set de jante de 17 inch, care nu doar ca fac ca masina sa arate mai bine, dar ofera surprinzator si o garda la sol mult mai mare decat trenul de rulare standard.


Pe sosea, noile jante echipate cu anvelope foarte late pentru un crossover urban (205/55R17), ofera o directie dinamica si un comportament rutier exact, in ciuda faptului ca totusi vorbim de un crossover.



Pe drumurile cu denivelari, suspensia lui Stonic face fata cu brio, insa aici sfatul nostru este sa nu exagerati, pentru ca jantele au anvelope cu talon mic.


In regim de autostrada, noul Stonic exceleaza, pentru ca masina aceasta merge cu viteze chiar si peste limita legala, fara prea multe probleme, lucru greu de spus si pentru concurentii sai directi, precum Captur sau T-Cross care se chinuie in afara orasului.


MOTORIZARE 1.0 T-GDI DE 120 CP RAFINATA 




Sub capota de mici dimensiuni a lui Stonic se ascunde un motor cunoscut de echipa Autolatest, in urma cu patru ani cand testam modelul KIA Ceed, din precedenta generatie AICI.


Pe atunci vorbeam de un Ceed II cu o greutate la gol mare si cu o transmisie manuala, detalii care sunt complet schimbate pe noul Stonic, pentru ca acum avem de fata o masina cu o greutate de doar 1.120 kg si o transmisie secventiala 7 DCT.



Motorizarea are, din pacate, doar 3 cilindri, insa dezvolta o putere maxima de 120 CP la 6.000 rpm si un cuplu de 172 Nm, incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Pe scurt, vorbim de un motor mai puternic si rafinat decat unul Ford 1.0 Ecosboost sau Skoda 1.0 TSI, insa usor mai slab ca putere decat francezul 1.2 PureTech de 130 CP.


Singura diferenta reala a motorizarii KIA fata de cele enuntate mai sus este ca motorizarea de fata 1.0 T-GDI este singura garantata sa mearga fara probleme 7 ani sau 150.000 de km. Restul au garantii de 2 ani si noi bine stim ca rata de fiabilitate a motorizarilor Ford si VW este scazuta!


STONIC PRIMESTE CUTIA SECVENTIALA 7-DCT




O alta surpriza pe gama Stonic este echiparea sa, in aceasta versiune de top, cu transmisia 7DCT, construita chiar de catre Grupul KIA-Hyundai, adica vorbim din nou de singura transmisie secventiala cu 7 ani garantie!


Spunem surpriza, pentru simplul fapt ca masina celor de la KIA are un comportament rutier onorabil, in ciuda celor 3 cilindri, pentru ca setarea transmisiei cu plaja de putere a motorizarii T-GDI este optima.




Intr-un oras aglomerat precum Bucurestiul, transmisia mentine primele doua rapoarte usor turate, iar cand iesim in afara sa, pe drumurile europene, transmisia incearca sa functioneze cat mai ECO prin oferirea unei turatii joase, aproape in orice situatie de trafic.



Si poate cel mai mare castig al masinii de fata, este faptul ca transmisia 7DCT are un ultim raport cu o demultiplicare lunga, detaliu care permite masinii sa ruleze cu viteze de ordinul 130-140 de km/h, cu o turatie foarte mica pentru o motorizare de cilindree mica turbo.


In comparatie cu vechea transmisie cu patru trepte, gasita pe Rio, insa si Stonic, aceasta secventiala noua are mai multe rapoarte si ofera un condus mult mai elegant aproape in orice conditii de utilizare. Si, cum spuneam mai sus, pe autostrada diferenta dintre cele doua transmisii KIA, este clar in favorea cutiei din acest test.



CONCLUZIILE AUTOLATEST


Inca din primele momente obseram faptul ca avem de fata o masina KIA Made in Coreea, adica care are o calitate a asamblarii de top in ciuda unor materiale dure la interior.



Motorizarea 1.0 T-GDI, in cea mai puternica versiune a sa de 120 CP, este optima pentru un crossover usor cum este Stonic, iar setarile transmisiei secventiale 7 DGT fac cinste marcii, chiar si cand aceasat cutie este comparata cu un Getrag construita in Germania sau DSG la VAG.


Punctul forte al masinii este garda la sol foarte mare si dinamismul sau, cand este echipata cu jante de 17 inch.



PRO


Imagine de marca


Singurul crossover compact cu 7 ani garantie din Romania


Motor T-GDI puternic si rafinat in utilizare


Cutie 7 DCT care salveaza limitarile motorizarii, cu doar 3 cilindri


Garda la sol mare


Made in Coreea, adica extrem de fiabila in timp


Spatiu interior si capacitate de incarcare (352-1.155 litri)


Valoare de revanzare in Romania


 


CONTRA


Pret de achizitie


Lipsa motorizare 1.4 T-GDI de 140 CP


Lipsa sistem de navigatie pe versiunea testata


Consum relativ mare de benzina






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, test drive KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, drive test KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, consum KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, pret oferta, garda la sol, autolatest KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, testeauto KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, review KIA Stonic 1.0 T-GDi 120 CP 7DCT 2019, autolatest romania

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 30.07.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 30.07.2019 | 12:00 EEST

  STONICpct
MOTOR/ENGINE MOTORL3 Benzina Turbo
CAPACITATE (cmc)998
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)120/6000
Moment motor (Nm/rpm)172/1500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4140
LATIME C(mm)1760
INALTIME(mm)1485
GREUTATE (kg)1120
PERFORMANTE V Max (km/h)190
0-100 km/h (secunde)10.6
Consum Mediu (litri)5.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard8
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum8
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST