Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test de consum cu cel mai economic monovolum din Europa noul Renault Grand Scenic 1.6 dCI 2012

Masina din acest test de consum este noul Renault Grand Scenic, model care vine sa ofere clientilor de la noi o noua motorizare diesel considerata de specialisti drept cel mai bun motor diesel din segmentul de 1.6 litri din lume.

Pentru a vedea exact daca acesta se ridica la nivelul asteptarilor am efectuat un amplu test de consum cu masina prin Romania, test care aduce in prim plan conditiile reale de trafic intampinate de soferii de la noi, conditii care sunt atat de diferite fata de cele ale celorlalte tari din Uniunea Europeana inca ceea ce zice constructorul in fisa tehnica a masinii este de cele mai multe ori o informatie care nu seamana deloc cu realitatea.

Traseu Bucuresti-Timisoara-Nadlac-Sibiu-Ramnic Valcea-Bucuresti

Pentru a face un test de consum obiectiv trebuie in primul rand sa mergem cu masina pe majoritaeta soseleleor intalnite de soferul roman, aici amintind atat micutele autostrazi cat si soselele europene si de ce nu judetene. De asemenea pentru a vedea exact cat consuma masina trebuie efectuati cel putin 80 de km in mediul urban din Bucuresti si zeci de km in orasele mai mici din Romania, care in ciuda unei mentalitati gresite sunt destul de aglomerate sau au o infrastructura care lasa de dorit.

Punctul de plecare a fost capitala Romaniei Bucuresti unde au fost parcursi peste 100 de km in principalele zone de trafic cat si o portiune de viteza medie de 0.5 km/h (trecerea podului Grand din sectorul 6).

In total in mediul urban consumul masinii de fata a fost de 7.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, cifra care nu este deloc mare daca tinem cont de faptul ca masina are o greutate la gol de peste 1.6 tone. Aici cel mai bun companion a fost sistemul Start & Stop care a permis motorului sa consume in medie cu pana la 3 litri mai putin decat in mod normal.

Urmatoarea parte a traseului nostru a fost portiunea Bucuresti-Pitesti care este considerata autostrada A1, unde masina a mers constanta cu o viteza medie de 130 km/h iar consumul afisat a fost de 6.4 litri.

Partea urmatoare a traseului a inclus distanta de peste 350 km dintre Pitesti si Timisoara unde masina are un consum mediu de 4.7 litri, cifra mai mare cu doar 0.7 litri decat ceea ce anunta constructorului. Pe aceasta distanta viteza medie reala este de 65 km/h, iar viteza transmisiei utilizata este treapta a 5-a.

Daca mergem pe aceste drumuri judetene cu treapta a 6-a turatia motorului scade sub granita a 1.400 rpm moment cand in ciuda sistemului de atentionare al soferului motorul consuma mai mult.

In Timisoara traficul este normal pentru un oras de provincie insa si aici am intalnit zone unde viteza medie ne-a adus aminte de zone bucurestene precum Stefan Cel Mare sau Iuliu Maniu la ore de varf. 

Autostrada Gearmata-Arad a fost inca un loc in traseul nostru unde masina a mers cu viteza de 120 km/h, iar consumul afisat a crescut pana la o valoare de 5.0 litri. Ultima portiune realizata de echipa Autolatest a fost de fapt si cea mai lunga, Nadlac-Bucuresti traseu de peste 600 km unde masina a mers constant cu o viteza medie de 90 km/h iar consumul afisat de computerul de bord a fost unul de 4.5 litri.

Aceasta portiune este si cea mai reala daca luam in calcul conditiile de trafic din Romania unde exista zone cu o sosea foarte buna pe valea Muresului intre Arad si Sibiu sau mult blamata zona valea Oltului Sibiu-Ramnicu Valcea.

Totul despre motorizarea 1.6 dCI 130 CP

Motorul masinii din acest test a dovedit in decursul celor peste 1.300 de km ca avem de a face cu un motor cu aprindere prin compresie best in class prin simplu fapt ca masina nu este tocmai usoara insa performantele propulsorului sunt peste media clasei.

Cei 130 de CP si 320 Nm reprezinta in acest moment un deziderat atat pentru grupul Volkswagen  deoarece ei au doar un 1.6 TDI de 105 CP cat si pentru gama PSA 1.6 HDI care ofera doar 114 CP si 260 Nm.

Motorul celor de la Renault este de asemenea si cel mai evoluat tehnologic pentru ca are pe langa un sistem de injectie Common Rail de ultima generatie si o distributie pe lant care aduce revizii mult mai ieftine decat cele ale concurentei.

Masina este capabila a merge chiar si cu o viteza maxima de 200 km/h insa ideea testului de fata a fost sa vedem cat de economic este acest 1.6 dCI 2012, motor care arata tuturor faptul ca Renault este unul dintre principalii specialisti in producerea de motoare diesel din Europa chiar si cand ne uitam la ceea ce ofera concurenta din Germania.

Consumul mediu de 4.7 litri este un record pentru o masina de peste 1.6 tone la gol care in plus a mers o mare parte din traseu cu 4 pasageri si bagajele aferente.

Autonomia reala a masinii cu un plin de 60 litri de motorina este de peste 1.300 km daca mergem cumpatati, valoare mai mica decat cea a lui Megane GT Line 1.6 dCI testat de echipat Autolatest in urma cu doua luni.

PRO

Motorul dCI este mult mai rafinat si performant decat concurentii TDI, TDCI sau HDI, consumul real este de 4.7 litri in cei peste 1.300 de km parcursi in Romania, cutia de viteze este sincronizata perfect pentru cei care dorsc o masina de familie economica, rezervorul de 60 litri este suficient de mare pentru a uita sa mai realimentam cand mergem in concedium, pret corect de achizitie pentru o masina cu 7 locuri, dotari de top intalnite doar in segmentul premium

CONTRA

Toate dotarile interesante sunt optionale, lipsa cutie de viteze semiautomat EDC pentru motorizare 1.6 dCI, valoare de revanzare 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente