rss

Test de Consum cu Noul Mitsubishi Eclipse Cross cu Noua Motorizare 1.5 Turbo 4B40 163 CP 2018

Japonezii au inceput de cativa ani buni sa renunte la motorizarile diesel poluante.

Test de Consum cu Noul Mitsubishi Eclipse Cross cu Noua Motorizare 1.5 Turbo 4B40 163 CP 2018

Primul pas a fost realizat in urma cu ani buni, cand au lansat primul SUV electic din Europa, celebrul Outlander PHEV care este in continuare un best seller pe Batranul Continent!




Acum, in anul 2018, japonezii au trecut la etapa urmatoare, care implica renuntarea efectiva a motorizarilor diesel pe anumite modele, acestea fiind inlocuite de motorizari pe benzina de ultima generatie, care urmeaza sa fie compatibile normelor de poluare Euro 7, in anii care urmeaza.


ECLIPSE CROSS ARE DOAR MOTORIZARI PE BENZINA


Masina din acest test drive este ultimul Mitsubishi lansat de catre japonezi in Europa si reprezinta, de fapt, un SUV modern, care dispune in premiera de cea mai noua motorizare pe benzina din Europa.



Aceasta are 4 cilindri in linie si doar 1.5 litri, motor supraalimentat care dezvolta din start o putere maxima de 163 CP,  la o turatie de 5.500 rpm.


Mitsubishi mizeaza totul pe aceasta noua motoriazare, in ciuda fanilor diesel, pentru ca acum vorbim de un motor de ultima generatie, care nu mai are vechile "hibe" ale propulsoarelor cu aprindere pe scanteie din anii precedenti.


Pe scurt, vorbim de un motor aparent mult prea "mic" pentru o masina SUV cu o greutate la gol considerabila, insa in mod real aceasta se comporta in viata de zi cu zi mult mai eficient decat un SUV diesel cu transmsie automata.



DE CE BENZINA SI DE CE MITSUBISHI 4B40?


Numele de cod al noii motorizari este 4B40 si reprezinta de fapt, un motor mondial care echipeaza masinile Misubishi atat in Japonia, SUA, cat si in Europa.


Adica, aceasta marca doreste sa ofere acelasi nivel de performante pentru toti clientii sai, indiferent de caracteristicile fiecarei piete in parte.



Intr-un oras precum Bucurestiul, noul Eclipse Cross a reusit sa consume in medie undeva in zona de 10-11 litri pentru fiecare 100 de km, cifra aparent mare, insa, cand ne uitam la consumul real al unui motor diesel de peste 160 CP, vedem ca diferenta in plus pentru benzina este doar de 1-2 litri.


Cu acest compromis in minte, japonezii au reusit sa dea nasetre unei motorizari de top MIEV, care este ca rafinament si performante peste 1.5 TSI de la VW, 1.5 EcoBoost de la Ford sau 1.6 TCe de la Renault/Nissan.



Noua motorizare ofera in premiera o distributie pe lant, care nu se schimba niciodata si o chiulasa care face corp comun cu galeria de evacuare a sistemului de distributie variabila MIVEC, disponibil atat pe admisie cat si pe evacuare, cat si a turbocompresorului cu supapa de descarcare de tip WasteGate ... sau a tehnologiei de tratare cu azot a supapelor, preluata de la lancer Evolution.


Un alt detaliu care permite motorului sa afiseze un consum redus de benzina, este utilizarea in acelasi timp a unui sistem de injectie multipunct clasic, cat si a unui sistem de injectie direcat de benzina.


ECLIPSE CROSS PRIMESTE NOUA CUTIE CVT CU 8 TREPTE




De fapt, aici vorbim de o transmisie 100% Mitsubishi, care functioneaza conform principiului CVT, insa care este setata in asa fel incat sa ofere un rafinament tipic unei transmisii clasice cu convertizor.


Noua cutie CVT foloseste un nou sistem de control al modificarii raportului de transmitere (new‘Step-up’ shifting control system), astfel incat se reduce senzatia de „patinare” caracteristica transmisiilor CVT, cand viteza masinii nu creste direct proportional cu turatia motorului.




Cand vorbim de consumul de benzina, aceasta cutie este sincronizata perfect cu plaja de turatie a noii motorizari de 163 CP, adica in mediul urban sistemul Stop&Start si injectia directa ajuta la un consum decent de benzina, iar cand iesim in afara orasului, cutia ajunge in ultima treapta chiar daca viteza medie este doar de 70 km/h.


Pe scurt, motorul ramane constant la o turatie medie doar de 1.300 rpm, pentru a avea un consum cat mai mic de benzina. 



Pe un drum judetean cu viteze de deplasare de 80-100 de km/h, noul Eclipse Cross consuma in medie doar 5.5 litri de benzina,iar cand mergem pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h, consumul se stabilizeaza undeva in zona de 6.5 litri!


Adica, cam la acelasi nivel cu cel al unui motor diesel de peste 160 CP.



PRO


Cel mai bun motor din segment


Cutie CVT cu 8 trepte prestabilite, extrem de rafinata


Consum mic in ciuda greutatii la gol


Cea mai buna transmisie integrala din segment S-AWC


Mod Sport exemplar pentru noua cutie 


Valoare mare de revanzare


Motor care functioneaza fara probleme cu cea mai ieftina benzina


Distributie pe lant care nu necesita schimbarea


 


CONTRA


Volumul mediu al portbagajului


Pret relativ mare de achizitie


 






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018, test drive mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018, drive test mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018, test romania, autolatest mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018, testeauto mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018, consum real mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018, 0-100 km/h, consum bucuresti mitsubishi ECLIPSE CROSS Intense 1.5TC CVT 4WD E69 2018

CAUTA IN TESTDRIVE