rss

Test de consum cu noul Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata 2015

Asa cum poate v-am obisnuit si de aceasta data am incercat sa punem la treaba pe soselele din Romania o masina mult asteptata.

Test de consum cu noul Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 CP cutie automata 2015

Acum nu vorbim de noul 508 pentru ca masina a mai fost testat de noi anul trecut, acum vrem doar sa scoatem in evidenta care sunt avantajele sau dezavantajele celui mai mare model din gama celor de la Peugeot.


CAROSERIE




Asa cum deja stiti francezii de la PSA au decis ca noul model 508 sa reprezinte de fapt un inlocuitor pentru doua modele mai vechi, un masiv 607 si un extrem de popular 407 .


Toate bune si frumose pentru fanii 607 care au din nou sansa sa-si cumpere un Peugeot "mare", insa pentru fanii 407 noua masina a demonstrat ca are dimensiuni ale caroseriei mult mai mari.


Noi cei de la Autolatest recomandam tuturor sa-si cumpere o masina cat mai mare pentru ca este mai spatioasa si de cele mai multe ori este mult mai sigura in caz de accident decat una de mici dimensiuni.



Trecand peste elementul dimensiuni exterioare trebuie sa spunem ca noul 508 este o masina care ridica pretentii de automobil premium pentru ca pe bancheta din spate se sta foarte bine chiar daca inaltimea ta este mai mare de 1.90.


Aceasta caracteristica este cruciala cand vrei sa mergi pe distante mari in concediu pentru ca intr-o masina de clasa medie tipica precum VW Passat sau Opel Insignia spatiul in spate este mult mai mic, si din aceasta cauza noul 508 primeste note maxime la capitolum habitabilitate.



UNDE SE POZITIONEAZA PE PIATA NOUL 508?


Asa cum spuneam mai sus caroseria lui 508 este masiva, adica masina aceasta are o lungime putin mai mica decat cea a unui BMW Seria 5 F10 sau Mercedes Clasa E, detaliu care induce in eroare clientii pentru ca este relativ greu sa pozitionezi un asemenea model.


Noi nu putem spune decat ca masina de fata este un model care face parte dintr-un segment mediu-superior asemenea vechiului Volvo S80 care era o masina pozitionata intre clase.



Este corect sa spunem ca noul 508 are sanse reale a concura un BMW 520d de 188 CP intr-o versiune de baza insa nu are ce cauta intr-un comparativ cu un model precum BMW 320d sau un Audi A4. Pur si simplu dimensiunile mari ale caroseriei lui 508 sunt cu mult peste ceea ce ofera segmentul mediu traditional.


Multi o sa vina sa ne spuna ca aceasta masina nu are cum sa concureze cu un BMW Seria 5, insa comparatia este evident doar la capitolul caroserie si dimensiuni reale. Despre pretul de achizitie nici vorba pentru ca un BMW 5 echipat corespunzator modelului Peugeot din acest test drive are un pret real de achizitie de peste 50.000 euro fara taxe.



CUM SE COMPORTA UN 508 LA DRUM LUNG?


In comparatie cu vechiul 407 putem spune ca masina de fata este realmente un cruiser dedicat autostrazilor din Germania pentru ca masina ofera un grad de comfort mult peste ceea ce gasim in clasa medie traditionala.


Pur si simplu comportamentul lui 508 ne aduce aminte de cateva model Mercedes de top care sunt in stare sa mearga peste 1.000 de km fara nici o oprire prealabila.



Acest comportament este si cheia succesului masinii celor de la PSA, modelul avand un pret de achizitie aflat sub 30.000 euro cu toate taxele insa ofera un comfort tipic unei masini premium germane de peste 50.000 euro.


De vina pentru aceast comportament rutier este si cutia de viteze automata clasica semnata de japonezii de la Aisin, aceelasi producator care realizeaza transmisiile pentru masinile Lexus de ultima generatie. Noua cutie cu 6 trepte este una clasica cu convertizor si ofera schimbari atat de line pe soselele din Romania incat aceasta poate rivaliza cu ceea ce ofera ZF pe masinile germane.



MOTORIZARE BLUE HDI EURO 6


Noul Blue HDI de doi litri si 180 CP  este un propulsor suficient de puternic inca intreaga greutate a lui 508 ( +1.6 tone la gol) este miscata fara prea mari probleme.


La viteze mari antifonarea premium a lui 508 ofera un zgomot insesizabil la interior, iar viteze de croaziera de ordinul 140-180 km/h sunt atinse fara prea mari probleme.


Consumul noii motorizari este de 8-10 litri in mediul urban aglomerat din Bucuresti, iar in regim extraurban acest scade sesizabil sub 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.


De fapt cu un rezervor plin de peste 70 litri noul 508 BlueHDi poate parcurge fara probleme peste 1.400 km.




PRO


Imagine
Calitate de fabricatie foarte buna
Motor diesel best in class
Consum foarte mic de motorina
Cutie de viteze japoneza Aisin ( echipare OE Lexus si Toyota).
Caroserie spatioasa
Tren de rulare comfortabil si stabil in viraje
Portbagaj foarte mare
Pret mic de achizite



 
CONTRA


Valoare mica de revanzare
Versiunea de top 2.2 BlueHDI de +200 CP foarte scumpa
Toate dotarile interesante sunt optionale
Imagine intr-un segment dominat de germani





Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test consum Peugeot 508 2.0 BlueHDI, drive test Peugeot 508 2.0 BlueHDI, test drive Peugeot 508 2.0 BlueHDI, test in ro Peugeot 508 2.0 BlueHDI, consum 2.0 bluehdi, 0-100 km/h Peugeot 508 2.0 BlueHDI, viteza maxima Peugeot 508 2.0 BlueHDI, cutie aisin Peugeot 508 2.0 BlueHDI, review Peugeot 508 2.0 BlueHDI, fuel consumption test Peugeot 508 2.0 BlueHDI, cat consuma Peugeot 508 2.0 BlueHDI, discount Peugeot 508 2.0 BlueHDI

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 8.05.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 8.05.2015 | 12:00 EEST

  508pct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1997
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)180/3750
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4792
LATIME C(mm)1853
INALTIME(mm)1456
GREUTATE (kg)1515
PERFORMANTE V Max (km/h)230
0-100 km/h (secunde)8.5
Consum Mediu (litri)4.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 28.03.2020 | 12:00 EET