rss

Test de consum cu noul Renault Captur 1.5 dCI 90 CP Energy Stop & Start 2015

Masina din acest test specialitatea Autolatest este un adevart performer.

Test de consum cu noul Renault Captur 1.5 dCI 90 CP Energy Stop & Start 2015

Spunem aceasta pentru ca este pentru prima data cand efectuam un test de consum in sezonul rece, parcurgem 260 km in regim de autostrada+drum national, iar computerul de bord ne arata o autonomie de 960 km!


Sa spunem ca un Renault Captul diesel poate merge cu doar 45 de litri peste 1.200 km a devenit o realitate.


CE INSEAMNA 1.5 dCI ENERGY STOP&START?




Toata lumea din Romania cunoaste motorizarea diesel 1.5 dCI, motor care echipeaza modelul national Dacia Logan inca din anul 2005. De atunci si pana in prezent a trecut un deceniu iar noi cei de la Autolatest cand realizam primul test de consum al industriei in Romania ( Citeste Testul cu Logan dCI 65 CP din 2005 AICI!) am considerat aceasta motorizarea una care primeste note mari.


In ciuda unor probleme cu sistemul de injectie al primelor versiuni ( Clio III si Logan I) motorizarea francezilor a ramas in gama pentru simplu fapt ca este in continuare un motor de nadejde atunci cand vorbim de o economie reala de combustibil.


Numele sau de cod este K9K si a aparut in curtea celor de la Renault in anul 2001 pe modelul de volum Renault Clio. Pe atunci motorizarea avea doar 65 CP si dezvolta un moment motor de 160 Nm.



Noul Renault Captur care este primul crossover al francezilor dispun de cea mai noua versiune a celebrului K9K 608, motor care dezvolta o putere maxima de 90 CP si care dezvolta un moment motor de 220 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.


CARE ESTE CONSUMUL REAL AL LUI CAPTUR 2015?


Tinand cont de aceasta noua versiune am pornit la drum intr-o Romanie in care temperatura medie a fost de -1 grad Celsius pentru a vedea cat anume consuma noul Captur.



In urma celor peste 900 km realizati la volanul masinii de fata putem relata faptul ca Renault a reusit din nou sa ofere un pachet masina-motorizare-pret de achizitie care ramane si in acest an unul imposibil de combatut de concurenta reala.


Masina este echipata cu sistemul Energy, adica sistemul de alimentare este de ultima generatie iar in modul urban motorizarea benefeciaza de functia Stop & Start. Aceste ingrediente impreuna cu sistemul de management al motorului denumit aici ECO ofera cel mai bun compromis performante-consum scazut din segment.


Pur si simplu daca activam functia ECO ( moment cand motorizarea ofera o putere mai mica si un raspuns mai lent la pedala de acceleratie) consumul scade chiar si undeva in zona de 1-2 litri pentru fiecare 100 de km.



Noi am actionat modul ECO doar cand am parcurs autostrazile clasice din Romania unde viteza medie a fost de 130 km/h (evident o viteza nu foarte economica).


In mod extraurban am ales modul normal de functionare al motorului pentru ca aici avem nevoie sa depasim in forta in special in zona deluroasa din Pitesti si Valcea. Secretul unui consum foarte mic a fost utilizarea franei de motor in zonele de coborare.


Rezultatul nostru pe cei peste 900 CP a fost de 3.7 litri de motorina consumati pentru fiecare 100 de km parcursi.


In modul urban folosind sistemul Stop & Start ( cand temperatura nu scadea mult sub -2 grade Celsius) consumul afisat de computerul de bord a fost in medie 5.8-6.5 litri in conditia rularii intr-un trafic extrem de aglomerat.


CUM SE COMPORTA MASINA?




Daca tot am vorbit de celebra motorizare nu putem sa trecem cu vederea si comportamentul lui Captur 2015, o masina construita pe baza tehnica a lui Clio IV insa care ofera mult mai multe decat acesta.


In primul rand trebuie sa spunem ca avem o masina cu o garda la sol mai mare asemenea interiorului, detalii care introduc acest model direct in segmentul crossover.


Calitatea de fabricatie a materialelor nu exceleaza la acest Captur, insa exact aceasta este si ideea, respectiv masina are un pret de achiztie cu pana la 10.000 euro mai mic decat o Skoda Yeti, ofera o motorizare extrem de economica si acum si fiabila, si exceleaza la capitolul multimedia.


Sistemul R-Link te face repede sa uiti de materialele din plastic tare, detaliu care este mult mai important pentru clientii de automobile tineri din acest segment.



PRO

Imagine foarte buna


Pret competitiv de achiztie chiar si in versiunea de top


Motorizare dCI extrem de economica si performanta


Un adevarat performer la capitolul consum real de motorina


Comportament rutier mult mai rafinat decat cel al lui Clio IV


Caroserie spatioasa


 


CONTRA


Valoare mica de revanzare


Distributie pe curea


Directie sensibila pe drumurile cu denivelari 


 




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test consum captur dci, #testdriveautolatest, #testdriverenaultcaptur, primul test captur dci energy, drive test captur 2015, #consumcaptur, motor diesel dci captur 2015, test de anduranta captur dci, 0-100 km/h, dci energy captur, #dcienergy, #fuelconsumptioncapturdci, viteza maxima captur dci, oferta captur dci 2015

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 15.01.2015 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 15.01.2015 | 12:00 EET

  Capturpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/4000
Moment motor (Nm/rpm)220/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4122
LATIME C(mm)1778
INALTIME(mm)1566
GREUTATE (kg)1145
PERFORMANTE V Max (km/h)171
0-100 km/h (secunde)13.1
Consum Mediu (litri)3.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize9
Consum10
Tractiune8
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST