rss

Test de consum cu noul Renault Clio GT Line 2015 motorizare 1.5 dCI Energy 90 CP

Renault are de ceva vreme pe piata auto din Romania un Clio cu totul special.

Test de consum cu noul Renault Clio GT Line 2015 motorizare 1.5 dCI Energy 90 CP

Spunem special pentru ca masina de fata nu este una "normala" asemenea unui Clio de volum care se achizitioneaza din ce in ce mai mult pentru flote, ci este un Clio special care vine sa ofere clientului de Renault ceva in plus in fata concurentei precum Ford Fiesta sau VW Polo.


GT LINE PENTRU GAMA CLIO IV




Asa cum spuneam masina de fata este un speciala pentru ca se numeste pe langa Clio si GT Line, adica modelul a primit cateva modificari de substanta din partea departamentului Renault Sport.


De la prima vedere masina aceasta pare ca este de fapt un Clio RS, insa realitatea te anunta repede ca este vorba de un pachet sport numit la Renault GT Line, pachet care este disponibil si pentru gama Megane.


Vezi testul cu Megane GT Line AICI!




Fanii Renault vor spune ca masina aceasta arata foarte bine insa nu se compara cu un Clio RS pentru ca are sub capota o motorizare diesel, iar noi cei de la Autolatest nu avem cum sa-i contrazicem. Da masina de fata este echipata cu un motor dCI Energy de 90 CP, iar masina are un design exterior care duce mult spre sportivul Clio RS.


In viata de zi cu zi acest GT Line nu este un simplu pachet sport adaugat unei masini normale pentru ca linia GT Line dispune pe langa optica de RS si un tren de rulare setat mai sportiv si o directie mult mai buna cand se conduce mai alert.




Pur si simplu masina aceasta merge pe sosea asemenea unui Clio RS fara a avea dezavantajele sale precum consumul excesiv de benzina sau de trenul de rulare setat prea agresiv pe soselele noastre de slaba calitate.


TEST DE CONSUM CU NOUL CLIO GT LINE


Pentru a arata care sunt avantajele achizitie unei asemenea masini chiar si in detrimetului fratiorului sau mult mai sportiv am ales sa efectuam un test de consum cu noul Clio GT Line.



Sub capota se ascunde un motor diesel dCI cunoscut de toata lumea, deja faimosul 15 dCI in versiunea sa eco Energy. Acest lucru inseamna ca avem un motor de 90 CP si peste 200 Nm care este cuplat la o transmisie semiautomata EDC cu 6 trepte realizata de germanii de la Getrag.


In mersul extraurban cu sistemul de ac pornit consumul afisat a fost de 3.8 litri pe o distanta de peste 500 de km, iar cand am mers intr-un Bucuresti relativ aglomerat consumul a crescut pana in zona de 5.8 litri pentru fiecare 100 de km.


Mai mult decat atat o surpriza mare a fost cea de pe autostrada unde cu o viteza de croaziera de 138 km/h Clio GT Line a consumat in medie doar 5.5 litri, si aici sistemul de aer conditionat fiind activat.


EDC MODIFICAT DE RENAULT SPORT


O alta caracteristica care este imbunatatita este cutia de viteze germana Getrag care poarta denumirea EDC.


Aceasta are doua ambreiaje pentru a schimba vitezele mult mai eficient decat o face o transmisie manuala clasica cu 5 trepte tipica unui Clio dCI.



Pe acest GT Line electronica transmisiei este modificata pentru a avea un raspuns mult mai rapid in modul sport, chiar daca motorul diesel nu dezvolta o putere maxima considerabila.


In modul economic cutia schimba vitezele fara probleme, insa trecuta in modul sport transmisia EDC ofera o schimbare a treptelor aproape brutala in zona rosie a turometrului.


In urma celor peste 500 de km am constantat ca masina se comporta mai sportiv in modul normal decat in cel sport pentru ca plaja de turatie a diesel-ului dCI este de 3.500 rpm, in timp ce in modul sport transmisia atinge valori de peste 4.000 rpm.


Asadar, daca vrei sa mergi si mai sportiv lasa transmisia in modul normal.



PRO


Imagine de marca


Pachet GT Line intersant


Suspensie sport GT Line


Motor diesel incredibil de economic


Autonomie de peste 1200 de km cu doar 45 litri


Valoare mare de revanzare


 


CONTRA

Sistem de franare cu tamburi pe puntea spate


Pentru performante superioare am vrea motorul 1.5 dCI de 110 CP




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
renault clio gt line 2015, test drive renault clio gt line 2015, drive test renault clio gt line 2015, test consum renault clio gt line 2015, test ro renault clio gt line 2015, consum real renault clio gt line 2015, 0-100 km/h renault clio gt line 2015, max speed renault clio gt line 2015, 0-60 mph renault clio gt line 2015, suspensie renault clio gt line 2015, pret achizitie renault clio gt line 2015, oferta renault clio gt line 2015, cel mai bun dealer renault, renault clio gt line 2015 viteza maxima

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.07.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.07.2015 | 12:00 EEST

  CLIO IVpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1461
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)90/4000
Moment motor (Nm/rpm)220/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4062
LATIME C(mm)1732
INALTIME(mm)1440
GREUTATE (kg)1127
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)12
Consum Mediu (litri)3.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu8
Calitate de Fabricatie7
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate9/7
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune10
Franare8

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET