Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test de consum cu noul Renault Kadjar 1.2 TCe de 130 CP! Motorul pe benzina care socheaza

In urma testului normal cu noul Kadjar am realizat ca masina aceasta este incredibila si atunci cand este echipata cu motorizare pe benzina de 1.2 litri.

Toti vin si spun in continuare ca motorul diesel este cea mai buna alegere, insa noi ne-am hotarat sa vedem cum se comporta versiunea pe benzina exact in locul unde motorul diesel straluceste, adica in cel mai aglomerat trafic din Bucuresti.

CONSUM BARA LA BARA CU NOUL 1.2 TCE PE BENZINA RENAULT

Inca din primii km putem spune ca avem de fata unul dintre cele mai rafinate motoare pe benzina din Europa, acesta fiind atat de bine echilibrat si antifonat incat diesel-ul pare din start o alegere buna doar pentru cei care fac multi km anual.

Noul Kadjar 1.2 TCe costa incepand cu 14.800 euro plus TVA, adica exact cu 8.000 euro mai putin decat aceeasi masina echipata cu motorul diesel 1.6 dCI.

 Pentru cei care parcurg anual sub 10.000 de km achizitia unui diesel este nerecomandata pentru ca diferenta de pret nu se amortizeaza aprope niciodata pe intreaga perioada de viata a masinii.

Traficul ales de noi pentru a vedea consumul real al lui Kadjar TCe a fost intreg Bulevardul Iuliu Maniu la o ora de varf, adica cand pe cele trei benzi pe sens se afla mii de masini.

Scopul testului de fata nu a fost parcurgera celebrului bulevard din Sectorul 6 al Capitalei cat mai rapid, ci cat mai eficient.

CONSUM REAL PE BENZINA DIN CATEGORIA MOTOARELOR DIESEL

Ei bine odata porniti la drum am setat masina sa functioneze cat mai eficient posibil, adica modul de operare al injectiei a fost lasat in ECO si stilul de conducere a fost unul cat mai economic. Acest lucru inseama de fapt ca am utilizat cat mai mult frana de motor chiar si la viteze mici, si am tinut turatia motorului cat mai aproape de relanti conform indicatiei sistemului de management al motorului.

Multi o sa vina sa ne spuna ca un motor subturat nu este ok pentru un consum mic, insa aici vorbim de un motor pe benzina care trebuie sa fie cat mai putin turat pentru a permite o economie cat mai mare.

In cei peste 10 km realizat in peste 1.2 ore am reusit sa afisam un consum mediu de 8.4 litri pentru fiecare 100 de km, cifra sustinuta constant de un sistem Stop&Start extrem de bun.

Acesta opreste aproape tot timpul motorul cand se stationeaza insa eficienta sa este usor inferioara unui sistem Stop&Start PSA care opreste motorul masinii chiar si cand masina are 20 de km/h si se afla in franare.

Autonomia reala afisata de computerul de bord a fost de 710 km cu un rezervor plin de 60 litri, cifra foarte buna daca tinem cont ca masina a rulat in cel mai aprig trafic Bucurestean.

Cand iesim in afara orasului masina aceasta poate parcurge fara probleme chiar si peste 1.100 de km daca se mentine un condus economic.

TEHNOLOGIA RENAULT-NISSAN 1.2 TCe 133 CP

Renault si Nissan au inteles ca trebuie sa actioneze in reducerea capacitatii motoarelor pe benzina, iar acest 1.2 litri este un motor cu 4 cilindri care dispune de cele mai noi tehnologii din domeniu pentru a reduce consumul insa si pentru a pastra un nivel al performantelor de top.

Numele motorului Renault este H5FT si acest lucru inseama ca avem de fata una dintre cele mai avansate motorizari pe benzina din Europa.

Acesta primeste standard pachetul Energy care ofera un sistem VVT pentru axele cu came, Stop&Start, fane cu recuperare a energiei, pompa de ulei cu capacitate variabila si un sistem de reducere a caldurii generate pe partea de evacuare.


In plus fata de acestea motorul are o distributie pe lant care nu necesita o inlocuire chiar si cand acesta depaseste 300.000 de km , adica avem o distributie pe viata.

Renault a realizat acest motor pentru a functiona fara probleme cu benzina de cea mai slaba calitate, adica cea gasita la pompe sub indicativul RON 95.

 

PRO

Imagine Kadjar

Cel mai mic pret de achizitie din segment

Motorizare extrem de economica si rafinata

Distributie lant si costuri mici de intretinere

Cea mai performanta motorizare pe Kadjar

 

CONTRA

Lipsa momentan a unei transmisii EDC

Lipsa din gama a fratiorului sau mai mare 1.6 TCe de 160-200 CP

Valoare mai mica de revanzare

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente