rss

Test de consum cu noul Renault Kadjar 1.2 TCe de 130 CP! Motorul pe benzina care socheaza

Noul Renault Kadjar este un SUV bazat in totalitate pe modelul Nissan Qashqai insa francezii vin si ofera in premiera o motorizare pe benzina de top.

Test de consum cu noul Renault Kadjar 1.2 TCe de 130 CP! Motorul pe benzina care socheaza

In urma testului normal cu noul Kadjar am realizat ca masina aceasta este incredibila si atunci cand este echipata cu motorizare pe benzina de 1.2 litri.


Toti vin si spun in continuare ca motorul diesel este cea mai buna alegere, insa noi ne-am hotarat sa vedem cum se comporta versiunea pe benzina exact in locul unde motorul diesel straluceste, adica in cel mai aglomerat trafic din Bucuresti.



CONSUM BARA LA BARA CU NOUL 1.2 TCE PE BENZINA RENAULT


Inca din primii km putem spune ca avem de fata unul dintre cele mai rafinate motoare pe benzina din Europa, acesta fiind atat de bine echilibrat si antifonat incat diesel-ul pare din start o alegere buna doar pentru cei care fac multi km anual.



Noul Kadjar 1.2 TCe costa incepand cu 14.800 euro plus TVA, adica exact cu 8.000 euro mai putin decat aceeasi masina echipata cu motorul diesel 1.6 dCI.


 Pentru cei care parcurg anual sub 10.000 de km achizitia unui diesel este nerecomandata pentru ca diferenta de pret nu se amortizeaza aprope niciodata pe intreaga perioada de viata a masinii.


Traficul ales de noi pentru a vedea consumul real al lui Kadjar TCe a fost intreg Bulevardul Iuliu Maniu la o ora de varf, adica cand pe cele trei benzi pe sens se afla mii de masini.



Scopul testului de fata nu a fost parcurgera celebrului bulevard din Sectorul 6 al Capitalei cat mai rapid, ci cat mai eficient.


CONSUM REAL PE BENZINA DIN CATEGORIA MOTOARELOR DIESEL


Ei bine odata porniti la drum am setat masina sa functioneze cat mai eficient posibil, adica modul de operare al injectiei a fost lasat in ECO si stilul de conducere a fost unul cat mai economic. Acest lucru inseama de fapt ca am utilizat cat mai mult frana de motor chiar si la viteze mici, si am tinut turatia motorului cat mai aproape de relanti conform indicatiei sistemului de management al motorului.



Multi o sa vina sa ne spuna ca un motor subturat nu este ok pentru un consum mic, insa aici vorbim de un motor pe benzina care trebuie sa fie cat mai putin turat pentru a permite o economie cat mai mare.


In cei peste 10 km realizat in peste 1.2 ore am reusit sa afisam un consum mediu de 8.4 litri pentru fiecare 100 de km, cifra sustinuta constant de un sistem Stop&Start extrem de bun.


Acesta opreste aproape tot timpul motorul cand se stationeaza insa eficienta sa este usor inferioara unui sistem Stop&Start PSA care opreste motorul masinii chiar si cand masina are 20 de km/h si se afla in franare.



Autonomia reala afisata de computerul de bord a fost de 710 km cu un rezervor plin de 60 litri, cifra foarte buna daca tinem cont ca masina a rulat in cel mai aprig trafic Bucurestean.


Cand iesim in afara orasului masina aceasta poate parcurge fara probleme chiar si peste 1.100 de km daca se mentine un condus economic.


TEHNOLOGIA RENAULT-NISSAN 1.2 TCe 133 CP


Renault si Nissan au inteles ca trebuie sa actioneze in reducerea capacitatii motoarelor pe benzina, iar acest 1.2 litri este un motor cu 4 cilindri care dispune de cele mai noi tehnologii din domeniu pentru a reduce consumul insa si pentru a pastra un nivel al performantelor de top.



Numele motorului Renault este H5FT si acest lucru inseama ca avem de fata una dintre cele mai avansate motorizari pe benzina din Europa.


Acesta primeste standard pachetul Energy care ofera un sistem VVT pentru axele cu came, Stop&Start, fane cu recuperare a energiei, pompa de ulei cu capacitate variabila si un sistem de reducere a caldurii generate pe partea de evacuare.




In plus fata de acestea motorul are o distributie pe lant care nu necesita o inlocuire chiar si cand acesta depaseste 300.000 de km , adica avem o distributie pe viata.


Renault a realizat acest motor pentru a functiona fara probleme cu benzina de cea mai slaba calitate, adica cea gasita la pompe sub indicativul RON 95.



 


PRO


Imagine Kadjar


Cel mai mic pret de achizitie din segment


Motorizare extrem de economica si rafinata


Distributie lant si costuri mici de intretinere


Cea mai performanta motorizare pe Kadjar


 


CONTRA

Lipsa momentan a unei transmisii EDC


Lipsa din gama a fratiorului sau mai mare 1.6 TCe de 160-200 CP


Valoare mai mica de revanzare




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
kadjar test de consum, test de consum renault, kadjar 1.2 tce 130 cp, 0-100 kadjar 130 cp, consum bucuresti kadjar tce, consum benzina kadjar tce, motor 1.2 tce 130 cp, kadjar vs qashqai, pret kadjar tce 130 cp, drive test kadjar consum

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 4.12.2015 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 4.12.2015 | 12:00 EET

  Kadjarpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina
CAPACITATE (cmc)1198
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130/5500
Moment motor (Nm/rpm)205/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4449
LATIME C(mm)1836
INALTIME(mm)1607
GREUTATE (kg)1281
PERFORMANTE V Max (km/h)192
0-100 km/h (secunde)10.1
Consum Mediu (litri)5.8
PRET fara TVA (euro)14.800
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj8
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune7
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.06.2020 | 12:00 EEST