rss

Test de consum cu noul Renault Kadjar echipat cu motorizarea 1.6 dCI de 130 CP! Sa fie acesta cel mai bun SUV

Toti cei care conduc un Renault de ultima generatie spun tare si sus ca cel mai bun motor al francezilor este indiscutabil deja traditionalul 1.5 dCI.

Test de consum cu noul Renault Kadjar echipat cu motorizarea 1.6 dCI de 130 CP! Sa fie acesta cel mai bun SUV

Acesta a aparut in urma cu mai bine de 10 ani pe modelul Clio III, si de atunci ofera clientilor cel mai bun raport pret-consum.


Da, acest motor clasic 1.5 dCi este cel mai economic diesel din ultimul deceniu care se comercializeaza pe piata din Europa, insa chiar si asa, francezii au de ceva vreme in gama si urmasul sau.



Acesta se numeste 1.6 dCi si reprezinta la randul sau nu doar o alegere mai buna in detrimentul lui 1.5 dCi, ci chiar singura alegere daca vrem si performante rutiere.


CE ALEGEM 1.5 dCI sau 1.6 dCI 2016?




La aceasta intrebare se raspunde simplu si clar, respectiv 1.6 dCI pentru ca motorizarea de cilindree mai mare este mai buna din toate punctele de vedere cand este comparta cu fratiorul sau mai mic de 1.5 litri.


Pentru a vedea cum se comporta cele doua motorizari am ales sa efectuam un test de consum cu modelul Kadjar echipat cu motorul 1.6 dCi, test care avea sa se desfasoare pe o distanta mai mare de 1.500 km pe soselele din Romania in toate regimurile de viteza.



Comparatia este efectuata direct cu modelul Kadjar 1.5 dCI testat de echipa Autolatest intr-un test asemanator AICI!.


DE CE SA ALEGEM 1.6 dCI PE RENAULT KDJAR?




Noi recomandam motorizarea 1.6 dCI pe un Kadjar pemntru ca aici nu mai vorbim de un model de clasa mica sau chiar si compacta, ci de un SUV de talie medie care are o greutate la gol in medie de peste 1.4 tone.


Daca urcam in acest Kadjar patru persoane si bagajele lor ajungem fara probleme la o greutate reala a masinii de peste 2 tone, moment cand motorul diesel 1.5 dCI chiar si in versiunea sa de top de 110 CP nu mai face fata.



Puterea prea mica si momentul motor la fel de mic nu fac casa buna cu o masina SUV din aceasta categorie decat doar atunci cand aceasta merge 99% intr-un mediu urban aglomerat. Acolo diferenta de putere dispare si eficienta lui 1.5 dCI iese in evidenta.


Daca iesim cu masina si in afara orasului atunci motorizarea 1.6 dCI ramane singura optiune pentru ca cei 130 CP si momentul motor de peste 320 Nm sunt singurele detalii care ne fac viata mult mai placuta la volanul lui Kadjar.


CARE ESTE CONSUMUL REAL AL UNUI KADJAR 1.6 dCI DE 130 CP?




Mai mult decat atat, aceasta masina echipat cu motorul diesel mai mare a reusit sa consume in medie doar cu 0.4 litri mai mult decat motorizarea de baza 1.5 dCI, cifra record pentru un motor diesel pe un SUV de peste 1.4 tone la gol.


Noi am reusit sa mergem fara probleme peste 1.300 de km cu un singur rezervor de 60 litri, consumul mediu fiind de aproximativ 4.8 litri pentru 100 de km cu sistemul de aer conditionat activ pe toata distanta.


Daca vrei sa bati recorduri trebuie sa mergi constant cu o viteza de 90 km/h in treapta 5 a cutiei de viteze, atunci consumul scazand fara probleme chiar si sub granita de 4 litri pentru fiecare 100 de km.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Toata lume lauda fara echivoc motorizarea 1.5 dCI pe gama Renault pe buna dreptate pentru ca acest motor este imbatabil la capitolul consum de motorina, insa cand acesta este comparat cu noul diesel 1.6 dCI PIERDE fara drept de apel comparatia.

Motorul 1.6 dCI face parte din gama Energy a celor de la Renault si reprezinta in continuare cel mai bun diesel din gama de 1.6 litri din lume pentru simplu fapt ca este FIABIL, este ECONOMIC, are costuri mici de intretinere ( distributie pe LANT), si ofera PERFORMANTE DE TOP.



Pe scurt, daca vrei un Kadjar mergi spre motorizarea 1.6 dCI pentru ca nu vei regreta nici o secunda, iar valoare mai mare de revanzare este un alt criteriu de tinut cont.


Rafinamentul sau si economia reala de combustibil sunt doua caracteristici pentru ca gama de motorizari 1.6 dCI echipeaza si modelele Mercedes Clasa C si Clasa E incepand cu anul trecut.



PRO


Consum extrem de mic de motorina


Imagine de marca


Calitate de fabricatie buna


Reprize bune 1.6 dCI


Distributie pe lant


Transmisie integrala eficienta


Cutie manuala exacta cu ultima treapta demultiplicat lung pentru autostrada


Valoare mare de revanzare


 


CONTRA


Lipsa optiune cutie EDC pe acest motor


Diferenta mare de pret 1.5 dCi vs 1.6 dCI




Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, test consum Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, consum real Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, 0-100 km/h Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, autonomie reala Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, pret Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, oferta Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, date tehnice Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, 1.5 dci vs 1.6 dci, cel mai bun diesel, consum dci kadjar, cel mai bun kadjar, test ro Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016, review Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016 romania, fuel test consumption Renault Kadjar 1.6 dCI 130 CP 2016

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 10.07.2016 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 10.07.2016 | 12:00 EEST

  Kadjarpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4449
LATIME C(mm)1836
INALTIME(mm)1607
GREUTATE (kg)1390
PERFORMANTE V Max (km/h)195
0-100 km/h (secunde)9.5
Consum Mediu (litri)4.3
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/8
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET