rss

Test de Consum cu noul Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018

Francezii au de ceva vreme in gama lor pentru Europa, una dintre cele mai bune masini SUV de clasa medie.

Test de Consum cu noul Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018

Modelul in cauza este noua generatie Renault Koleos, care a ajuns anul acesta la cea de-a doua generatie.


Despre Koleos, fanii Renault din Romania, nu prea pot spune multe pentru ca predecesorul sau a fost distribuit pe aceasta piata intr-un numar mic, poate din cauza pretului mare de achizitie sau poate din cauza faptului ca era primul Renault cu tractiune 4x4, de la modelul Scenic RX4.



CAROSERIE


Noua generatie Koleos II este un SUV veritabil in segmentul sau, pentru simplul fapt ca utilizeaza platforma tehnica a lui Nissan X Trail III, adica una dintre cele mai bune transmisii integrale din Europa.


Fata de precedentul model, noua masina este una realmente grandioasa, pentru ca dimensiunile caroseriei au crescut atat de mult incat noul Koleos poate concura atat cu un model KIA Sorento, cat si cu un model VW Touareg, in ciuda faptului ca principalii sai concurenti sunt KIA Sportage si VW Tiguan.




La interior, plansa de bord este realizata din materiale de top, spuma poliuretanica premium permitand masinii a concura chiar si cu modelele SUV premium, cu pretul de achizitie mult mai mari.


Habitabilitatea primeste note mari, noul Koleos II fiind un SUV full size, care ofera spatiu suficient de mare pentru cinci persoane si bagajele lor, atunci cand mergem peste 1.000 de km in concedii.


COMPORTAMENT RUTIER




Renault Koleos ramane una dintre cele mai confortabile masini SUV de pe piata, pentru ca francezii au ales sa castige la acest capitol in detrimentul unui dinamism pronuntat.


Pe drumurile cu denivelari scurte, trenul de rulare al masinii se comporta asemenea unei masini premium, insa nu trebuie accentuata viteza de intrare in viraje pentru ca masina are un dinamism limitat.


Poate si din acest motiv, noul Koleos se adreseaza celor cu familii numeroase care parcurg distante foarte mari atunci cand ies in afara orasului.


RENAULT READUCE LA VIATA MOTORUL DIESEL M9R




Fanii Renault nu pot uita motorizarea M9R, care a echipat pentru prima data un model francez in urma cu mai bine de 10 ani, motor de doi litri cu o distributie pe lant extrem de fiabil.


Acum, Renault si Nissan au ales sa aduca la viata acest motor, pentru ca acesta a lipsit din gama ani buni de zile, pentru ca pe atunci nu se dorea modificarea sa pentru a corespunde normelor de poluare.


In prezent, noua motorizare este compatibila normelor Euro6 b, cele mai stringente din Europa pentru o motorizare cu aprindere prin compresie. Acum motorul ofera o putere maxima de 177 CP si un moment motor de 380 Nm.




Cu aceste performante, noul Koleos II ofera o repriza de la 0-100 de km/h in doar 9.5 secunde, iar viteza sa maxima este de 202 km/h, adica realizari suficiente pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.7 tone.


Consumul real al unui asemenea model este de 10 litri intr-un Bucuresti aglomerat si doar 7 litri in mediul extraurban. Unul dintre motivele pentru acest consum relativ, mic este noua cutie de viteze X-CVT8 care poarta numele de X Tronic si care este realizata de catre japonezii de la JATCO pentru Nissan.




Aceasta cutie este una revolutionara in comparatie cu una CVT clasica, pentru ca are si doua rapoarte traditionale integrate, pentru un condus mult mai elegant in orasele aglomerate. Pe autostrada, in ultima treapta prestabilita, turatia nu depaseste 2.200 rpm si permite masinii sa afiseze un consum mic.




Cu un plin de 60 litri poti parcurge chiar si 700 de km intr-un asemenea regim de functionare, cu noul Koleos II 2018.


TRANSMISIE 4X4 NISSAN


Asemenea predecesorului sau si acest nou Koleos permite soferului sa mearga cu masina in modul 2WD, adica doar cu tractiune pe punte fata, pentru a reduce consumul de combustibil, atunci cand se merge pe sosea.


Daca conditiile meteo devin nefavorabile, modul AUTO ales de sofer activeaza un diferential central cu alunecare limitata, care functioneaza economic pe sosea, insa care ofera tractiune celor patru roti atunci cand este nevoie.



Modul LOCK este activat doar atunci cand iesim in afara soselei, moment cand celebra transmisie integrala Nissan ofera performante reale peste tot ceea ce gasim la concurenta sa directa, de la Jeep Cherokee sau gama Volkswagen 4Motion.





PRO


Dotari premium pe o masina non premium


Calitate foarte buna de fabricatie Made in Korea


Motor diesel rafinant si performant cu distributie pe lant


Caroserie spatioasa pentru 5 pasageri


Transmisie 4x4 eficienta semnata Nissan


Cutie X-CVT8 extrem de rafinata


Cel mai eficient sistem de navigatie din segment R Link II vertical


Sistem audio Bose premium


Cea mai buna retea de service din Romania




CONTRA


Valoare de revanzare


Pret achizitie al versiunii de top








Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, drive test Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, consum Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, autolatest Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, teste autop Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, whattruck Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, interior Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, off road Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, pret oferta Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, review essai Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, 0-100 km/h Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018, max speed Renault Koleos II 2.0 dCI 177 CP Xtronic 2018

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.06.2018 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.06.2018 | 12:00 EEST

  Koleospct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1995
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)175/3750
Moment motor (Nm/rpm)380/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4672
LATIME C(mm)1843
INALTIME(mm)1678
GREUTATE (kg)1635
PERFORMANTE V Max (km/h)2.2
0-100 km/h (secunde)9.3
Consum Mediu (litri)5.5
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor9
Reprize8
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 17.09.2018 | 12:00 EEST