rss

Test de consum cu noul Renault Scenic X-MOD 1.6 dCI BOSE Edition! Turul Romaniei in 20 de ore

Asa cum este si normal pentru publictia noastra a venit timpul sa efectuam inca un test de consum cu o masina de ultima generatie.

Test de consum cu noul Renault Scenic X-MOD 1.6 dCI BOSE Edition! Turul Romaniei in 20 de ore

Modelul de fata se numeste Scenic X-Mod si reprezinta un MPV Crossover care se doreste sa fie un raspuns pentru cei care vor mai mult dect un SUV insa si mai putin decat un SUV ( adica sa nu benefecieze de inconvenientele unui model 4x4).


CE ESTE SCENIC X-MOD?




La aceasta intrebare se raspunde simplu si elegant, respectiv Renault a dorit sa dea nastere unei noi game de masini care poarta numele de X-MOD.


Acestea sunt de fapt aceeleasi masini cunoscute pe piata, insa care au fost modifcate pentru a face fata cu brio si in afara soselei.


Orice model X-MOD are standard un diferential fata blocabil in trei moduri si un nou tren de rulare setat pentru un comfort sporit pe drmurile forestiere clasice Romaniei.


Masina de fata este in mare parte la fel precum un Scenic de mare serie, insa dupa ce parcurgi peste 1.000 km cu un X-MOD realizezi ca Renault a modificat amplu suspensia masinii pentru a da un comfort cat mai mare cu putinta soferului si pasagerilor sai.


Masina de fata are un comportament rutiere clasic Espace, adica este moale insa cursa suspensiei setata in egala masura si pentru sosea ofera un dinamism masinii peste media segmentului din care face parte.




CEL MAI BUN MOTOR DIESEL DIN EUROPA!


Spunem aceasta si in 2014 chiar daca pe piata au aparut motorizari noi din segmentul de 1.6 litri.


Renault continua sa troneze pe prima pozitie cu acest 1.6dCI pentru simplu fapt ca motorizare aceasta este de departe cea mai buna, si spunem cea mai buna pentru ca indeplineste toate cerintele unui utilizator de masini diesel.


Prima componenta este cea a puterii maxime, unde cei 130 CP sunt realmente mai mult decat suficienti pentru un mers sportiv indiferent de plaja de turatie. Poti merge economic cu 100 km/h la mai putin de 2.000 rpm, insa si sportiv cu 180 km/h in treapta a 4-a a cutiei de viteze.




Evident masina nu este una comercializata drept sportiva, insa puterea motorului dCI de 320 Nm este la aceelasi nivel cu ceea ce ofera VW cu al sau 2.0 TDI sau Peugeot cu al sau 2.0 HDI.


Mai mult decat atat turatia maxima de 5.000 rpm a noului motor anunta pe langa o forta clasica sub 2.000 rpm si reprize de top in regim de autostrada.


CAT CONSUMA UN SCENIC X-MOD IN ROMANIA?




La aceasta intrebare am raspuns fara prea mari probleme pentru ca am parcurs in a noastra tara peste 1.200 km.


De fapt traseul Autolatest a fost Bucuresti-Nadlac-Bucuresti prin Pitesi si Sibiu, si putem relata ca masina consuma in medie doar 5.2 litri de motorina.


La prima vedere poate parea mult insa un asemenea vehicul cantareste la gol aproape 1.6 tone, si jumatate din traseul ales este autostrada, loc unde consumul de motorina creste considerabil datorita vitezelor mari.



Cand se merge constant pe drumurile nationale consumul mediu scade pana undeva in zona de 4.4 litri/100 km, iar pe autostrada aceste este de 6 litri.


Intr-un oras precum Bucurestium masina de fata consuma in medie 7.5 litri, cifra mai mult decat fericita daca ne uitam la modelele concurente.


In cei peste 1.200 de km parcursi am consumat doar 61 de litri de motorina, alimentarea fiind efectuata in benzinaria OMV din Bucuresti si Gazprom din Sibiu.


Suprinzator este faptul ca motorina de baza a celor de la Gazprom este superioara motorinei celor de la OMV-Petrom, noi reusind sa consuma in medie cu pana la 0.5 litri mai putin cu motorina rusilor.



PRO


Primul MPV crossover de pe piata


Diferential blocabil inteligent


Suspensie mai buna decat la un Scenic de serie


Cel mai bun interior din segment


Cea mai buna calitate din segment


Cel mai bun motor din clasa de 1.6 litri


5 scaune individuale


Bandouri laterale foarte bune in oras importriva zgarieturilor


 


CONTRA

Pret relativ mare de achizitie


Valoare mica de revanzare


Piata auto din Romania inca necizelata cand vorbim de masini MPV




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test de consum renault, test consum scenic xmod, cat consuma xmod?, consum real motorina scenic dci, consum 1.6 dci 130 cp, cel mai bun motor diesel din europa, test de consum autolatest, turul romaniei in doar 20 ore, bucuresti-arad-bucuresti cu un singur plin, garda la sol scenic xmod, 0-100 km/h, suspensie xmod, pret xmod

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 22.10.2014 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 22.10.2014 | 12:00 EEST

  Scenicpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 DIESEL
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130/4000
Moment motor (Nm/rpm)320/1750
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4372
LATIME C(mm)1845
INALTIME(mm)1656
GREUTATE (kg)1406
PERFORMANTE V Max (km/h)195
0-100 km/h (secunde)10.3
Consum Mediu (litri)5.2
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.11.2019 | 12:00 EET